Probleem met AFPD dongle op nieuwe Win7 PC

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Rob, 19 jan 2011.

1. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Ik begrijp het, het kan soms al in iets kleins zitten. In mijn geval betreft het geen merkPC maar heb ik alle componenten (samen met de leverancier) uitgezocht op kwaliteit middels reviews, zo ook de voeding. Maar wellicht zit het in een kabel of slechte verbinding en dat mag de leverancier mooi uitzoeken, die kan eenvoudiger componenten wisselen...

Bedankt voor je feedback, ik ga de PC maar eens laten onderzoeken en meld hier weer wat eruit is gekomen...

2. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Toen had ik ineens een helder moment en heb de PC middels verlengsnoer aan een geaard stopcontact gehangen. Het usb signaal was ineens weer stabiel als een huis.

Ik voorzag dat de PC leverancier de PC hoogstwaarschijnlijk toch aan een geaard stopcontact gaat testen dus dat zou een discussie worden die ik zou verliezen. En het is nou eenmaal zo dat een PC formeel aan een geaard stopcontact thuis hoort.

Na wat onderzoek bleek de centrale plafonddoos in de huiskamer al een aardedraad te bevatten dus hoefde ik alleen maar een 6 meter aardedraad extra naar het PC stopcontact te trekken, piece of cake.

Het is nu weer heerlijk simmen in de huiskamer!

3. wilbert.v/d.berg

wilbert.v/d.berg

Lid geworden:
    16 mrt 2009
    daar ligt het niet altijd aan, is heb mijn eigen zender met op de leerling/leeraar aansluiting een usb kabel en een losse usb zender alleen voor sim gebruik.
    eigen zender is zeer stabiel usb zender is niet stabiel, wel mee te vliegen maar niet fijn.

en aangesloten op geaard stopcontact.

4. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
    Dan ligt dat dus aan de usb-zender, niet aan de PC. Zoals ik in dit topic noemde zijn mijn usb dongle / zender goed maar werkte alleen deze PC niet naar behoren. Toch verschillende zaken naar mijn mening...

Deel Deze Pagina