probleem met esky belt

Benno,

Ik heb ook gehad dat een controling rod een vrijwel onzichtbare beschadiging had waardoor hij naar de binnenkant kant mijn ball link kon schuiven. De Klik van en op de ball-link leek OK waardoor ik het een vreemde schade vond. Ik kan mij voorstelen dat dit een dergelijk bladspoor probleem zou kunnen geven.

Ik ben in ieder geval nu wel heel benieuwd wat het is....
Het moet op te lossen zijn. Mijn Belt was gisteren weer 100% bladspoor vrij;)

Groeten,

Wilbert

PS. Eet smakelijk!!

Vandaag mijn belt-cp kompleet uit elkaar gehad..
Alle linksrods vervangen en terug op maat gezet. Diverse andere onderdelen vervangen. Zelfs de hoofd as en de staart as vervangen. Bleek wel dat het bovenste lager wat speling had. deze uitgewisseld met de onderste.. En wat blijkt..
Zelfde probleem.
Hij klap werkelijk uit en in het spoor dus jou bevindingen lijken wel overeen te komen.
Heb dus alle plastick linkjes al vervangen maar nog niet de metalen ballen..
Welk onderdeel bedoel jij met de controlling rod..
Graag het item nummer of een foto met pijl zodat ik weet waar je het over hebt...

We zoeken verder..

Die klacht die jij met de zijkant hebt zie ik trouwens met de voorkant..
Als ik van min naar max pitch ga is de travel van de swash plate niet vlak maar bij grote pitch hangt de heli iets naar voren...
Dat vind ik tot op heden geen probleem maar opzij is natuurlijk een ander verhaal..
idee voor oplossing??
wissel de stekkers op de ontvanger eens om en kijk of het probleem naar de andere kant verschuift..
Ja dan ligt het in de zender. nee dat is het je servo met zijn linkjes...
Wissel de servo's eens om en kijk of het probleem mee verhuist..
Begin eens met het opnieuw nullen van de lengte van de linkjes..
Er zat hier en daar bij mij wel 5 mm fout...

Suc6 en keep us posted..

Benno

I

Bij mij was het het korte stukje tussen de bell arm en de blad houder.
EK1-0521 Esky controlling rod set
Het korte stukje dus:).

Groeten,

Wilbert

Bedankt wilbert, Hellaas heb ik deze onderdelen gisteren kompleet vervangen (dus alle 4) zonder resultaat. Kun je ook aangeven of je na het landen zag dat hij eraf geschoven was??? Ik begin onder tussen toch behoorlijk de bladen te wantrouwen...
Een ergens een ander setje vandaan halen...
De rest van de heli is onder tussen wel lekker stabiel geworden..
Bijna geen trillingen meer tot die bladspoor er in klapt...

Benno

Bedankt wilbert, Hellaas heb ik deze onderdelen gisteren kompleet vervangen (dus alle 4) zonder resultaat. Kun je ook aangeven of je na het landen zag dat hij eraf geschoven was??? Ik begin onder tussen toch behoorlijk de bladen te wantrouwen...
Een ergens een ander setje vandaan halen...
De rest van de heli is onder tussen wel lekker stabiel geworden..
Bijna geen trillingen meer tot die bladspoor er in klapt...

Benno
Tja Benno, slecht nieuws. Ik had het gezien voor ik ging vliegen (Na de crash);).
Bladhouders of bladen blijven over.
Ik heb beide op voorraad maar de afstand is toch wel groot hé.:nooo:

Groeten Wilbert

Die klacht die jij met de zijkant hebt zie ik trouwens met de voorkant..
Als ik van min naar max pitch ga is de travel van de swash plate niet vlak maar bij grote pitch hangt de heli iets naar voren...
Dat vind ik tot op heden geen probleem maar opzij is natuurlijk een ander verhaal..
idee voor oplossing??
wissel de stekkers op de ontvanger eens om en kijk of het probleem naar de andere kant verschuift..
Ja dan ligt het in de zender. nee dat is het je servo met zijn linkjes...
Wissel de servo's eens om en kijk of het probleem mee verhuist..
Begin eens met het opnieuw nullen van de lengte van de linkjes..
Er zat hier en daar bij mij wel 5 mm fout...

Suc6 en keep us posted..

Benno
Benno,

Problem solved....Denk ik.
Servo rechts achter heeft het begeven...denk ik.
Als hij een klein beetje geholpen wordt gaat hij naar de goede positie en houd deze strak vast. Als hij echter moet verplaatsen heeft hij een zetje nodig. Alle tandwielen in de servo zien er goed uit.
Ik denk dat het motortje op een of andere manier niet meer ok is.
Of is dit een bekend euvel met een oplossing?

O nog een vraagje: Ik wil de lengte van de linkjes best nullen maar waar vind ik welke lengte ze zouden moeten hebben??

Groeten, Wilbert

PS. Ik begin de heli te kennen denk ik. Ik heb vorige week reserve servo's besteld. Moeten iedermoment binnen komen:D.

Benno,

Problem solved....Denk ik.
Servo rechts achter heeft het begeven...denk ik.
Als hij een klein beetje geholpen wordt gaat hij naar de goede positie en houd deze strak vast. Als hij echter moet verplaatsen heeft hij een zetje nodig. Alle tandwielen in de servo zien er goed uit.
Ik denk dat het motortje op een of andere manier niet meer ok is.
Of is dit een bekend euvel met een oplossing?

O nog een vraagje: Ik wil de lengte van de linkjes best nullen maar waar vind ik welke lengte ze zouden moeten hebben??

Groeten, Wilbert

PS. Ik begin de heli te kennen denk ik. Ik heb vorige week reserve servo's besteld. Moeten iedermoment binnen komen:D.

Ken het servo probleem niet maar die dingen hebben best wel problemen.
Ik weet dat vooral de digitale servo's doorbranden en dat ik hier een verdachte towerpro heb liggen die spontaan bewegingen maakt die ik met de stick niet kan maken (trouwens dat is de oorzaak van mijn crash aan het begin van mijn bladspoor probleem.
Die lengte van de linkjes staat op bladzijde 19 van het manual.. overigens daar staat nog veel meer in ben ik vandaag achter gekomen dankzij Koen. Op bladzijde 18 staat rechts boven dat de axiale lager ringen niet gelijk zijn en dat de grootste binnen diameter aan de binnenkant moet staan... Noooooooit geweten..
Verder begin ik hier redelijk moedeloos te worden van mijn bladspoor. Ik heb nu toch bijna alles wel vervangen (vandaag van ellende de king bladhouders en rubber ringetjes op de belt-cp gezet maar dat hielp ook niets). Ik weet het eigenlijk niet meer..
IK ben er onder tussen wel goed zuur van dat ik dat ding zo op mijn kop laat zitten..
Ga geloof ik de HH maar eens op de king bouwen en de belt-cp even links laten liggen tot ik nieuwe energie daar voor heb.

Benno

LOL....gewoon doen Benno.

Ik had gisteravond de king mee en ben na de Trex met de King wezen vliegen.
Stond bijna te kraaien van plezier. Gewoon lekker raggen met dat ding, want die ken ik van haver tot gort !
De trex is nog niet uit elkaar geweest en ik vrees de dag dat ik er mee aan de slag moet.

Heb vandaag de voorlopig de laatste bestelling voor dat ding gedaan..
Als het daar niet mee oplost gaat die de kast in...

Benno

Ken het servo probleem niet maar die dingen hebben best wel problemen.
Ik weet dat vooral de digitale servo's doorbranden en dat ik hier een verdachte towerpro heb liggen die spontaan bewegingen maakt die ik met de stick niet kan maken (trouwens dat is de oorzaak van mijn crash aan het begin van mijn bladspoor probleem.
Die lengte van de linkjes staat op bladzijde 19 van het manual.. overigens daar staat nog veel meer in ben ik vandaag achter gekomen dankzij Koen. Op bladzijde 18 staat rechts boven dat de axiale lager ringen niet gelijk zijn en dat de grootste binnen diameter aan de binnenkant moet staan... Noooooooit geweten..
Verder begin ik hier redelijk moedeloos te worden van mijn bladspoor. Ik heb nu toch bijna alles wel vervangen (vandaag van ellende de king bladhouders en rubber ringetjes op de belt-cp gezet maar dat hielp ook niets). Ik weet het eigenlijk niet meer..
IK ben er onder tussen wel goed zuur van dat ik dat ding zo op mijn kop laat zitten..
Ga geloof ik de HH maar eens op de king bouwen en de belt-cp even links laten liggen tot ik nieuwe energie daar voor heb.

Benno
Hallo Benno,

Dank voor je tips. Ik heb er in ieder geval wel voordeel van dat jij een Belt hebt:rolling:.
Als je het bladspoor niet uit de kop krijgt kom ik na mijn vakantie jouw kant op. Dan zetten we mijn kop op jouw heli en dan kijken of we het via die weg kunnen vinden.:yes:
Dan heb je nog een maand om te zoeken...Voor mijn vakantie lukt het niet meer.

Groeten, Wilbert

Ja ik kan de king en de belt ondertussen wel dromen.. sterker nog is droom er van ...
nacht merries ha ha..
Heb vandaag de HH gyro op de king gezet.. En die voorzien van 3 nieuwe towerpro servo's en wat denkje.. 5 minuten afstellen en weg vliegen dat ding..
2 accu's leeg gevlogen met de HH op aan en uit.. Vind dat nog niet zo heel veel uitmaken.. Merk wel het verschil maar een goed ingestelde standaard gyro werkt eigenlijk (met rustig weer) net zo goed en strak..
Misschien als ik straks rondjes ga vliegen merk ik het beter (hoop ik).

Veldhoven is niet naast de deur maar zolang ik geen beter aanbod krijg houd ik je er misschien wel aan.. Ga zelf vrijdag ook op vakantie dus dan alleen de king maar mee en niet de belt-cp.. Tenzij ik met de onderdelen nog resultaat behaal..

Ach we zeggen maar weer..
to be cont..
Benno

J
2 accu's leeg gevlogen met de HH op aan en uit.. Vind dat nog niet zo heel veel uitmaken.. Merk wel het verschil maar een goed ingestelde standaard gyro werkt eigenlijk (met rustig weer) net zo goed en strak..
Misschien als ik straks rondjes ga vliegen merk ik het beter (hoop ik).

Benno

Je merkt het verschil pas echt als er een fikse wind opsteekt.
Was vanavond even de Trex aan het showen aan Frans en de wind was behoorlijk vlagerig. Toch bleef de staart lekker strak staan, zonder enige stick input van mij. De king had daar overduidelijk veel meer moeite mee en Frans moest echt continue corrigeren.

Ik heb pasgeleden ook een stevig bladspoor gehad met de HBKing, wat ik ook probeerde met afstellen van de linkjes, ik kreeg het er niet uit :(
Het probleem was ontstaan na de reparatie van een crash (doorgebrande servomotor), dus ik had van alles moeten vervangen, ook de bladen.
Wat bleek uiteindelijk de oorzaak? Van de nieuwe bladen was er 1 een beetje kromgetrokken :shock:
Vervangen door een ander setje bladen en het bladspoor was na enig afstellen weg en bleef weg!

Laatst bewerkt:
Ik heb pasgeleden ook een stevig bladspoor gehad met de HBKing, wat ik ook probeerde met afstellen van de linkjes, ik kreeg het er niet uit :(
Het probleem was ontstaan na de reparatie van een crash (doorgebrande servomotor), dus ik had van alles moeten vervangen, ook de bladen.
Wat bleek uiteindelijk de oorzaak? Van de nieuwe bladen was er 1 een beetje kromgetrokken :shock:
Vervangen door een ander setje bladen en het bladspoor was na enig afstellen weg en bleef weg!

Bedankt voor de tip Frank, Alleen heb ik hier 5 setjes uit hongkong laten komen en al 2 setjes daarvan geprobeerd. Het gekke is dat ik met de kleine king bladen ook geen problemen op de belt-cp had. Ik heb nu in mijn laatste bestelingen andere balsa blasen besteld dus zelfde type van een andere winkel dus we zullen zien of het daarmee wat anders doet..

Benno

Bedankt voor de tip Frank, Alleen heb ik hier 5 setjes uit hongkong laten komen en al 2 setjes daarvan geprobeerd. Het gekke is dat ik met de kleine king bladen ook geen problemen op de belt-cp had. Ik heb nu in mijn laatste bestelingen andere balsa blasen besteld dus zelfde type van een andere winkel dus we zullen zien of het daarmee wat anders doet..

Benno

Zucht.. Het lijkt er op dat je gelijkt hebt frank.
Heb een nieuw orgineel balsa setje van Esky vandaag binnengekregen en er op gezet..
Bladspoor nagenoeg weg...
Iets bijstellen en perfect..
Nu de rest even weer optimaliseren en de lucht maar in..

Heb even vluchtig naar de andere bladen gekeken..
Had al 2 setjes open..
toch wel wat verschillen te vinden met de originele...

Zal ze straks eerst eens merken en dan allemaal op en hoop gooien en
gelijken zoeken... Foto's en maten volgen dan nog wel...
Dit is dus weer een duidelijk geval van goedkoop is duurkoop..
De blaadjes waren 5 setjes voor ong 20 euro inclusief verzending...

Benno

Zucht.. Het lijkt er op dat je gelijkt hebt frank.
Heb een nieuw orgineel balsa setje van Esky vandaag binnengekregen en er op gezet..
Bladspoor nagenoeg weg...
Iets bijstellen en perfect..
Nu de rest even weer optimaliseren en de lucht maar in..

Heb even vluchtig naar de andere bladen gekeken..
Had al 2 setjes open..
toch wel wat verschillen te vinden met de originele...

Zal ze straks eerst eens merken en dan allemaal op en hoop gooien en
gelijken zoeken... Foto's en maten volgen dan nog wel...
Dit is dus weer een duidelijk geval van goedkoop is duurkoop..
De blaadjes waren 5 setjes voor ong 20 euro inclusief verzending...

Benno
Tja Benno,
Zuur van die bladen maar fijn dat je het probleem opgelost hebt.
Ik betaal overigens €5,25 voor een set e-sky bladen.(zonder verzenden)
Gold VIP member bij John Hobby;)
(O wat heb ik al veel geld aan deze hobby uitgegeven:puppydogeyes:)
Mag de belt nu toch mee op vakantie??

Groeten,
Wilbert

Tja Benno,
Zuur van die bladen maar fijn dat je het probleem opgelost hebt.
Ik betaal overigens €5,25 voor een set e-sky bladen.(zonder verzenden)
Gold VIP member bij John Hobby;)
(O wat heb ik al veel geld aan deze hobby uitgegeven:puppydogeyes:)
Mag de belt nu toch mee op vakantie??

Groeten,
Wilbert

Ja de vakantie geeft nu wat problemen.. Wordt het alleen de king in zijn goede stalen verpakking (had ik al netjes een stalen kistje om gemaakt) of neem ik de belt mee of wordt het gewoon allebei zodat indien er 1 de geest geeft ik de andere nog heb..

Benno

Mooi dat het is opgelost, Benno. Het moest wel zoiets zijn, bij mij ging dat ook zo, alles vervangen en geprobeerd, dan blijven alleen de bladen over :( Ik had ze ook al uitgebalanceerd, maar dat er 1 krom zou zijn, dat verwacht je toch niet? Eigenlijk had ik die moeten terugsturen, maar ik heb hem nu al een tijdje belast met een gewicht in het midden en een paar stokjes aan de uiteinden eronder, langzaamaan begint ie recht te worden ;)

Maar zijn die hongkong bladen inderdaad ook krom? Ik vond ze wel mooi, je bedoelt toch die carbon look dingen? Had ze ook willen bestellen voor de HBKing, maar ik heb geen creditcard, lastig met bestellen in buitenland dus.

Ja de vakantie geeft nu wat problemen.. Wordt het alleen de king in zijn goede stalen verpakking (had ik al netjes een stalen kistje om gemaakt) of neem ik de belt mee of wordt het gewoon allebei zodat indien er 1 de geest geeft ik de andere nog heb..

Benno

Mazzelaars !!....ik moet vanaf zaterdag gewoon 3 weken zonder !!!

Nou vanavond geprobeerd te hoveren..
Lijk wel een beginner.. Hoezo stabiel..
Schuift de hele straat door voor dat hij ook maar iets omhoog wou..
Eerst nog maar wat kijken want op de standaard was het ook al
niets..
Vreselijk onstabiel..
Dus nu geen bladspoor maar iets anders..

Wordt vervolgd..

Back