Probleem met T14SG en telemetrie

Discussie in 'Model elektronica' gestart door MarkyB, 7 sep 2013.

1. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    In de handleiding die ik heb staat de bindprocedure op pagina 12. Tijdens de bindprocedure moet het serienummer van de ontvanger op het display verschijnen. Als dat nummer niet zichtbaar is, dan is de bindingsprocedure niet goed verlopen.

De bindingsprocedure is nogal kritisch. Elke stap moet op de juiste manier worden uitgevoerd.

2. jve

jve

Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Jij bedoelt het bindingsproces van de ontvanger? Deze doet het gewoon, zit nl al een tijdje in mijn zwever. Ik wilde enkel de vario sensor 1712 toevoegen.
    Wanneer ik deze bind (registreer) dan komt daar idd een nummer achter te staan wat correspondeert met het nummer op de sensor. Dat doet is allemaal goed.
    Enkel wanneer ik de sensor aansluit op de ontvanger krijg ik een read-out op m'n T14SG zender.

Groet,
    Willem

3. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Volg het advies nou maar op en bind de ontvanger opnieuw.

jve vindt dit leuk.
  4. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Als het serienummer van de ontvanger niet zichtbaar is op het display van de ontvanger, dan "ziet" de zender het telemetriekanaal van de ontvanger naar de zender niet. Van zender naar ontvanger kan dan wel werken, Je kan dan in de zender zoveel sensoren aanmelden als je maar wilt, maar als je deze op de Sbus2 connector van de ontvanger aansluit, bereikt de door de ontvanger verzonden gegevens nooit de zender.

Als je de bindingsprocedure van zender en ontvanger EXACT volgt zal het sierienummer van de ontvanger zichtbaar zijn op het display van de zender. Pas dan is het telemetriekanaal functioneel en zullen de gegevens van de op de Sbus2 aangesloten sensoren en de ontvangerspanning op de zender beschikbaar zijn.

Duidelijker kan ik niet zijn.

5. jve

jve

Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Oké, wist niet dat het zo werkte, heb ik nog nooit opgelet (bij de ander ontvangers ook niet). Bedankt iig!! Ik zal het nog laten weten.

Edit: Het werkt, thnx.

6. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Mooi!!!

Deel Deze Pagina