Helaas nog geen tijd gehad om verder te gaan. Er komt een World Cup in Polen tussendoor. Volgende week weer verder.
Heb je de regels toevallig bij de hand om hier te posten? ik heb nog een klein weekje om iets te bouwen voor de meeting in Velp!
Inmiddels de romp en stabilo ruwbouw af. De vleugel is de volgende stap. Ribjes snijden. Ik gebruik daarvoor Formica waar ik de tekening op plak en langs de schijf schuurmachine in de vorm schuur. De eerste ribjes gesneden. Ook dit keer gelamineerde tipjes. Puur om te oefenen voor andere en grotere modellen.
Paar stappen overgeslagen qua foto's. Maar hij is af. Vandaag ook de kans om te vliegen. Daarvoor moest eerst vanmorgen ff propje afgemaakt worden. Na heel wat aanpassen en proberen vliegt t model.
Ik heb een filmpje. Even uitzoeken hoe ik die post. Er zijn veel tabs geplaatst op kielvlak, stabilo en tip. Daarbij hebben we ook wat klei gebruikt op de tip en neus. Na alle aanpassingen bleef de kist over de tip stallen. Tot ik opeens een helder moment kreeg en dacht ik haal t tipgewicht er weer af. Dat was de gouden greep en kistje vloog meteen ongeveer 60 sec met nog niet eens volle bak toeren. Dus zit meer in.
Dat was een mooie opsteker ja. Alleen ze zijn listig qua afstellen. Erg gevoelig voor verandering maar o zo leuk.
Als t echt dood, dood is dan wel. Ze zijn best fragiel. 6 gram is stiekem erg licht. Het model qua contructie weegt bij mij ongeveer 4 gram. Rest is balast voor het cg e.d. Beetje dikker hout en wat meer gewicht dan heb je wat leuks voor buiten
Ja hoeft ook geen 60sec te vliegen, want dan moet ik slootje springen leuk ga denk eens wat proberen voor de zomeravonden.
Ja klopt met mijn chuck 24 sec gehaald en ja dat is al best lang. Nu met de rubber modellen een cirkel vliegen is het streven voor dit jaar
24 sec is echt heel netjes. Ik zal nog steeds mijn belofte s nakomen door langs te komen in Dordrecht.
Er staan wat leuke foto's op de facebook pagina van de Nijmeegse Luchtvaartclub. Heb je facebook vindt de pagina dan ook even leuk. https://www.facebook.com/groups/214779315288844/permalink/5601612096605512/?sfnsn=mo&ref=share