programeren regelaar met usb link cc/diamond

Al jaren gebruik ik de usb link van castle craetions om regelaars van cc en diamond master serie(staufenbiel) te programeren. Ik heb nu nieuwe software gedownload bij cc versie 3.00. Het eertste wat er gebeurd na opstart is datde software in de link wordt aangepast. Ik heb twee diamond regelaars die ik nu niet meer kan benaderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand hoe ik de oude software weer in de link kan krijgen. Je kunt bij cc alleen de laatste versie downloaden.

Groeten geert

Ik heb hier 211 en 223 nog voor je. Stuur maar even een pb met je email adres dan mail ik ze wel. Of die de software in de link herstellen weet ik niet.
Bert

Ik weet alleen niet of je de link kabel firmware ook kunt downgraden....... bovendien is het de vraag of het programma niet meer werkt met deze of de link kabel zelf. Geeft je kabel wel een link status aan?

De kabel en de software werkt nog prima bij regelaars van cc. Bij de regelaars van diamond geeft de kabel aan dat de usb verbinding goed is maar de regelaar wordt niet herkend.

Hallo,

Ik ben er achter wat het probleem was. De regelaars zijn gemonteerd op een tweemotorig toestel. De plus en min van de regelaars zaten parallel aan elkaar om op een accu te kunnen vliegen. In deze situatie kun je de regelaars niet programeren. Toevallig kwam ik hierachter toen ik in de schemer een regelaar aansloot op de link en zag dat op de ander regelaar het ledje ook ging branden. Na het losknippen van de plus zag de link de regelaar wel. Dus als je regelaars op een meer motorig toestel wil programmeren mogen de plussen en minnen niet aan elkaar hangen. Ik hoop dat ik hiermee mijn medemodelbouwers wat zoekwerk bespaar.
De nieuwste software werkt overigens prima.

groeten geert wouters

Back