Project: KK Quad Copter 63cm....(03-02-2011,nieuwe uitdaging op komst)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 6 dec 2010.

1. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Waarom niet meteen dit frame,

QUAD001

Scheelt 135 gram met de 63cm quad, evt. kan je nog gaten in de armen boren zoals bij mijn Pacman quad.

2. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Ik vind die onderbouw maar niets... Ook vind ik het iets netter als alle electro weg zit. al is het maar in een tuperware potje ...

3. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Mijn pb box heeft weer plek voor 250 berichten...

Ik zal even een losse arm wegen, en kijken wat dat doet aan gewicht, en kijken tot hoever het nog in te korten is. Ik kan zo een raming maken wat het gaat schelen....

4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Edit 1 arm weegt 34 gram, en is 33,5cm lang. In totaal heb ik 4 armen.
    Dus dan zou je al met de motoren moeten spelen, want die van mij zijn in verhouding iets van 52 gram, met propadapter.

Ik heb even een nieuw draadje aangemaakt voor de vragen rondom een atmel programmer, en de ic's en dus (on)mogelijkheden van de nieuwe firmware, omdat dit totaal nieuw voor me is...

Hier is hij te vinden:

iemand-ervaringen-met-atmel-micro-processors-en-atmel-programmers

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Wow dan zit het verschil in gewicht hem dus niet echt in de armen 0_o

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nee, meer in de motors, en de regelaars (kost mij 16 gram meer op 4 regelaars) en het aantal boutjes en moertjes wat er ook toch wel inzit... Tis een groot frame.. das een ding wat zeker is.

7. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Jah dat is waar... Maar Ik zou toch gaan voor de zwaardere motoren van 1200KV eventueel aangezien de regelaars op 30A berekend zijn is het mogenlijk om dit nog iets op te kikken. Dit zou alles beetje compenseren denk ik.

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De 1200kv motoren zijn lichter dan deze "langzame" jongens. Maar goed, vergeet niet dat ik alles nog moet leren, en juist een "trage" stabiele quad wil, en geen vinnig stunt raggertje!
    Das nooit mijn opzet geweest.
    Maar wil je persee dit frame, en wil je een stunter, tja dan moet je aan de knutsel, armen inkorten, en andere motoren en props, en ik denk dat je dan al een heel eind komt....

9. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Hier wordt een en ander door elkaar gehaald.
    Een Arduino is een (experimenteer)bordje waar een Atmel-processor opzit. Hierbij is er in de Atmel-processor al een programmaatje gezet (bootloader) om Arduino-programma's (eenvoudig eigen taaltje) te laden en het bordje heeft interfacing zodat je direct sensors en actuators aan in- en uitgangen kunt hangen.

De Atmel-processors op het KK-boardje hebben dus niets te maken met Arduino.

10. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Ja dit hebben we ondertussen ook geconcludeerd ;). Maar ik ging van die veronderstelling uit en was fout :)

11. quad johan

quad johan

Lid geworden:
    19 dec 2010
    Zie dat je de quad gaat verkopen jammer dat ik de onderdelen al besteld heb anders was het zeker interessant geweest in ieder geval bedankt voor je bouw verslag kan daar zeker straks inspiratie uit gaan putten.

Gr Johan

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Word enkel verkocht als ik er de prijs voor krijg welke ik wil, anders blijft hij hier, wachtends op mooi weer... Hij eet geen brood ;)

13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update 17-01-2011:

Vandaag even met windstil een accu kunnen leren.
    Ging in het begin nog best wel onzeker, maar geen sprake van harde landingne of crash. Alles liep gewoon goed, was meer, dat ik dacht de controle te verliezen, dus recht zetten, en rustig zacht landen....

Na een 7 tot 8 minuten leren, had ik toch hele leuke hovver momenten op 1,5meter hoogte, en kon ik hem ook al een beetje tegen draaien, zodat de neus iedere keer naar voren ging8), er zat een miniem drift in, dat zal ik dus even weg moeten trimmen. ook verbeelde ik me dat hij een beetje naar voren en links wilde gaan, dus ook dat verdient straks als ik echt wat kan hoveren, wat trim actie.

Het opstijgen durf ik ook al wat beter, een peut gas, en hop hijs op een meter hoogte, dan gas watr dichter, en hoveren maar...

Wel vond ik het lastig het gas zo te houden dat hij constant op hoogte bleef, der zit maar 1 of 2 klikjes in tussen stabiel hoveren, en langzaam hoogte winnen, of van hover naar langzaam dalen....
    Dus of even spelen met dual rate op gas, of over op slide, ipv de ratel op gas,of gewoon meer oefenen, dat kan ook nog ;) Heb geen idee of dat normaal is of niet, ben complete noob.

Verder even een oproep, de staat ook al in het electronica gedelte, maar goed, ik noem he thier ook nog even, want niet iedereen komt in het electronica gedeelte, en he tis ontopic...

Wie kan en wil voor mij 2 atmels 168 20pu 28pins dil Proggen ???Ik heb de files, en indien gewenst kan ik ook de ic's leveren, en een kliene vergoeding is geen probleem. Dit ivm de nieuwste firmware,men zegt dat deze veel stabieler is, en dat de gains bijna op 90 tot 100% kan, (normaal 50 tot 60 %)

Morgen hoop ik weer te kunne vliegen,(weinig wind verwacht) en neem de hdcam wel mee, zodat jullie ook mijn vorderingne kunnen zien...

14. Aaalie

Aaalie Guest

Super Emil!

Het hoveren en op hoogte blijven is idd vervelend met een ratel (daar had je zelf ook al aan gedacht). Verwijder deze maar eens, en het is klaar. Bekend "euvel", ook met heli's.

Vriendelijke groeten,
    Aldert

15. Alex Talsma

Alex Talsma

Lid geworden:
    30 apr 2003
    PB

He Emil,

check PB...

16. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Een ratel op je gas / pitch met een heli of multirotor is niet echt prettig, zou hem maar snel ombouwen naar slide;)

17. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Hmm dus ik heb nu DE reden ervaren waarom ze op heli en dus ook quads alleen maar slides gebruiken ???? ;)
    Weer wat geleerd....:)

Morgen even zoeken waar me slide dingetje is.. Potverdikkeme, hopen dat ik die nog kan vinden....

Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  18. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Idem, interessante opmerking.
    Ik had me al hetzelfde zitten afvragen tijdens het vliegen. "Waarom zit het hooverpunt nou altijd tussen twee klikjes?" :mad:

En hoe maak je een slide van het kanaal?
    Moet je hiervoor iets monteren in je zender?
    Of neem je enkel dat stukje veerstaal weg? (als dat überhaubt kan)

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Bij mijn mx12 en mx16, alsmede bij de mc15 als de fc16, zaten er 2 metalen dinkjes bij. Een met een soort purkje, die "hapt"op de ribbels, de ratel, en een die zat helemaal om de ribbels heen, en is glad, de slide...

20. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Je weet toevallig niet hoe dat zit met een Futaba T7C?
    Want ik denk niet dat er nog stukjes bijzaten...

Deel Deze Pagina