Project: KK Quad Copter 63cm....(03-02-2011,nieuwe uitdaging op komst)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 6 dec 2010.

1. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Geeft niet hoor. Zolang jij maar plezier hebt van je quad. Het ziet er goed uit hoe het nu gaat. Probeer gewoon zo vaak mogelijk te oefenen.

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Yep heb er wel plezier in... Vandaag nog even 2 accus gehoverd,Even met de transmitter instellingen gespeeld. maar expo op meer dan 25% is niet lekker.... Dual rate moet je ook op 80% houden anders word het een dweil....

Heb al wel een meter of 10 tot 15 van me weg gevlogen, , in sterkere wind als gisteren, en ben ook niet meer zo benouwd als hij tegen de wind in viegt, en ik dan stop, dan gaat hij natuurlijk wat omhoog. Daar schrik ik niet meer van, beetje gas minderen, hij begint te "vallen", even halverwege een peut gas erop, en hij is stabiel op die hoogte, das makkelijker dan langzaam gas terugnemen...

Tot zover de vorderingen... Verders geen nieuwe filmpjes...

3. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Helaas waren de atmels hier in de buurt op,en niet leverbaar bij de leverancier, en ben ik uitgeweken naar het buitenland.

Ik heb 3 atmels besteld, 2 voor mezelf, en heb er dus nog 1 over, wellicht dat iemand anders nog vreselijk belang er bij heeft, als alles getest is, of dat ik hem zelf houd, dat zien we nog wel even....

Annyway ze zijn onderweg in wording, en met wat geluk staat volgende week vrijdag, de programming van de atmels op de planning...

Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Vanmiddag nog even gevlogen, 1 accutje,met wat wind, en het gaat al redelijk goed....

Kan zelfs al een beetje voorzichtig rond vladderen,tis nog niet echt super veel en snel,maar het prille begin van het echte vliegen is er al wel :cool:

Filmpje gemaakt door Wiebe...

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    wauw emile dat ziet al goed uit hoor! :D De quad heeft zo te zien bijna geen last van de wind ;)!!

6. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Emil daarintegen:rolleyes:

Zonder gekheid, ziet er goed uit. Gewoon veel oefenen dan kom je er wel.

7. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Je gaat lekker Emil :)

Nu het vertrouwen er een beetje inkomt geleidelijk aan naar links en rechts vliegen en dat dan telkens meer omzetten in acht vormige trajecten.

8. Rogier

Rogier Guest

Ziet er goed uit Emil! Maar wie is toch die vent die die verschikkelijke vragen stelt... :D:D:D:D:D:D

9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Thnx voor de complimenten...
    Ik heb geen idee wie dat is, beetje een enge man geloof ik...;)

10. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Laatst bewerkt: 26 jan 2011
  11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Yep, maar de x is gewoon , de + in native X, en verder niet zo heel veel. De KR1.x firmwarre staat er niet bij... En das degene welke ik erin wil hebben...

De chips zijn besteld, en zijn verstuurd, kunnen ieder moment aankomen..
    De afspraak van deze vrijdag gaat helaas niet door... Gelukkig heb ik nog een adresje in de pocket, mocht het niet lukken... Desnoods koop ik zelf wel een programmer.. Zo duur is het ook weer niet, en zie dat velen (incluis me) er tegen aan hikken, omdat het moeilijk lijkt.

Wel zie ik een markt als alles goed werkt met de firmware, dan heb je voor redelijk normaal geld een goede controller! Hoewel de smd nog steeds mooier en kleiner is, is hij ook behoorlijk duurder... Dus ja

12. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Jullie vergeten wel telkens te melden dat er bij het zelfbouw board nog 3 HK401 gyro's besteld moeten worden!!

Als je enkel het Jakub board koopt kost je dat incl. verzending €32,00

3x HK401 gyro's met verzend +/- €35,00

Totaal +/- €67,00 , je moet dan nog zolderen en je hebt blijkbaar niet de laatste versie.

Blackboard van mij was €79,00 + €15,00 verzend
    Totaal €94,00

Maar €27,00 verschil dus.

Ik heb het board in Denemarken besteld omdat hij alleen daar op voorraad was vandaar de hoge verzend kosten, normaal kan je hem in Frankrijk of Engeland bestellen en dan kost de verzending maar de helft van wat ik nu betaald heb.

Dus verschil zo'n €20,00

Als je het board van Minsoo koopt kost dat incl. verzending omgerekend €87,00 , net zo duur als het blackboard dus.

13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tja dat ben ik met je eens....
    En hier moet ook nog eens de chip bij gerekend worden voor de nieuwe firmware, ben je ook zo weer 6 euro verder.

Verschil is idd niet zo heel groot... Voordeel is dat je het kan spreiden... Dan valt het niet meer zo op ;)

14. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Ik weet niet wat je wil spreiden Emil :confused: het één werkt niet zonder het ander ;)

15. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De aankopen..... ;)
    Dus bv eerst het bouwpakketje, dan de gyro's dan het frame, etc... Zodat je het spreid over een stukje tijd, en dus inkomen... Hoef je niet alles in een keer uit te geven, maar kan je het in delen doen, zie het als een soort van sparen, waarbij je iedere keer een deel omzet in hobby parts, hahah

16. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Hmm njah wrs zal het ok wat schelen in gewicht maar dit zal niet beduidend zijn. Vlug ff wat shops googlen die wat dichter in de buurt liggen ;)! !

k heb shop gevonden in frankrijk: Uit stock maar 95€ zonder verzendkosten is toch al pakje meer he... :eek:

17. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    linkje ?
    Ben dol op dingetjes bekijken.... ;)

Net nog even gevlogen in de straat, met wat meer wind, maar dat merk je wel,obstakels zoals auto's en bomen,bosjes, lantarenpalen, en dat soort spul! Was of ik weer even opniuw moest leren vliegen... Alle landingen waren perfect,daar zit ik niet meer over in, maar raar hoor vanuit alle richtingne wind, haah je bleef echt aan de knuppels hangen...

Zal kijken of me keychain iets heeft opgenomen, die had wel erge kuren helaas...
    Zijn vast wel leuke opnamen, lekker slingeren, hahahaha

18. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Had k niet geplaatst in verband met (al dan niet positieve of negatieve )reclame etc..

KK Black Board

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nou ja enkel een linkje moet toch kunnen?? , het is iig in de EU! Dus geen HK ;)
    En zolang er geen winkelbespreking word gehouden is er volgens mij weinig aan de hand...

20. d68

d68 Guest

Eindelijk is dan ook mijn quadcopter af. Volgens de beschrijving alles ingesteld en naar buiten met een volle lipo.

Hij gaat 0.5m - 1m omhoog maar drift ook direct een kant op. Hadden jullie dat ook? Is dit een kwestie van trimmen? Er stond geen wind.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2011

Deel Deze Pagina