Project: KK Quad Copter 63cm....(03-02-2011,nieuwe uitdaging op komst)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 6 dec 2010.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ja je moet toch echt trimen..

Maar goed houd ook rekening dat je accu ook nog veel doet, , dus deze moet je ook zoveel mogelijk netjes in het midden van het zwaartepunt zetten... En liefst in de richting, of haaks, maar niet diagonaal...

Alles heeft invloed of het in balans is of niet, ook de componenten , en de plaatsing ervan...

2. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update 27-01-2011:

Vandaag het laatste gedeelte aan mijn quadcopter gedaan....
    De accu hing er nu diagonaal onder, niet handig, omdat hij nu op 2 vlakken, de boel "verstoort" qua balans. Ik heb hem nu op + mode staan... In de X mode stat de accu wel goed, maa rom te beginnen, met vliegen is + veel duidelijker ter orientatie...

Enfin, ik heb hem op +,
    Beter zou zijn, om hem op 1 as te drukken, ipv 2 assen, dus moest er even het een en ander aangepast worden...

Ten eerste 2 gaten in de battery holder boren... Even goed uitmeten:

Voorzien van een nieuw stukje klittenband...

Hier nog even wat foto's van het wegwerken van de voedingsdraden, daar ben en blijf ik trots op!
    Zo simple, maar heeft me best wat zweet gekost, hahaha

De accudraden weer opnieuw vastzetten:

Even een spacer ertussen, zo hangt alles mooi vrij:

Nieuwe bout erin, en voorzien van een ringetje, we houden het netjes ;)

Keurig de moer uitlijnen zodat de vlakke kant tegen de draad zit, en niet de punt.

Hier de andere kant:

We bouwen de boel weer op, met de beschermkap, en plaatsen de electronica en de print weer terug...
    Hier heb ik geen foro van gemaakt...

Het resultaat:
    Hier zie je het van de voorkant, alles strak in lijn, prachtig!

Tevens was dit het laatste van dit bouwproject....
    Hij is vanmiddag verkocht, toen ik bezig was met deze modificatie....

Laatst bewerkt: 27 jan 2011
  3. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Hm, lijkt me toch een dubbel gevoel om iets wat je met zoveel toewijding gemaakt hebt te verkopen.
    Maar toch: Gefeliciteerd met de verkoop! ;-)

4. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    En wat gaat er voor in de plaats komen?

5. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    en, wat gaat er nu komen?!

6. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    mooi dat er nu geld vrij komt voor een living model ;)!!! Maar ga je daar dan de atmega's in gebruiken ?

7. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Iig komt er nu eerst een vliegtuig, want heb nu niets meer te vliegen....
    Dus das niet goed.... Straks komt het vliegzeizoen weer, dus ik moet voorbereid zijn..

Ga waarschijnlijk de ez glider pro halen...
    En dan zien we later wel verder, wat er ook komt, er komt een bouwverslag van ;)

Iig bedank ik iedereen welke me voorzien heeft van alle info, en trouwe lezer is geweest van dit topic...

Edit, ik heb 3 atmega's 2 ervan gaan mee met de nieuwe eigenaar(1x + en 1keer X), en 1 houd ik zelf....
    Wellicht komt hier ook wel de nieruwe firmware op, en kijk ik wie er belang bij heeft, en anders houd ik hem gewoon zelf....

Bouwen vindt ik heerlijk, en is ook deel van de hobby, mocht er iemand nog iets inelkaar geknutseld moeten hebben, , ik ben er altijd voor te porren, hoef er zelfs niets voor te hebben....Je levert de onderdelen, en ik bouw wel;) (auto's, multicopters, je zegt het maar!)

Mvrg: Emil

Laatst bewerkt: 27 jan 2011
  8. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ok, als je met iets nieuws begint, zou je hier dan een linkje willen posten?? weet ik zeker dat ik het niet mis!;)

9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Als ik het niet vergeet, doe ik dat, maar meestel staat het wel in de afdeling bouwverslagen..

Mischien eens tijd om eens een topic te openen met enkel linkjes naar mijn bouwverslagen, heb er al een aantal op naam staan ;) en deze dan sticky zetten, hahahahah
    ;)

10. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    haha, van mij mag je!;)

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Oke, Mijn vrouw heeft de knoop doorgehakt voor mij..... (ze was de jaren van zeuren vast zat ;) )
    De belasting was toch nog onverwachts lief!. Zo lief zelfs, dat er samen met het budget van de verkoop, mijn ultieme droom (op modelbouw vliegen) kon worden verwezenlijkt!.... Een 3de onverwachte keus. Maar zeker een hele mooie keus!

Gezien de stapjes met de quad , na goed afstellen super gingen, heb ik mijn kunsten (enkel wat hover werk, en een beetje vliegen, omdat ik geen crash of schade wou) nog even voor de verkoop laten zien aan een bevriende ervaren helivlieger.... Deze was heel benieuwd naar mijn creatie, en mijn vliegkunsten.... Hij vondt hem toch nog aardig groot... Maar zeer netjes gebouwd.

Zijn commentaar was dat het ding, erg stabiel was, en dat gezien mijn leercurve, het waarschijnlijk wel zou moeten lukken.. Hij achte het geen probleem. Qua tijd is het een ander verhaal... Maar goed ik heb geen probleem met een leercurve van 1 tot 3 jaar :cool: Hier vliegen we toch enkel vliegtuigen, en geen slagroomkloppers of slamixers.

Ik heb een mikado logo 10 heli gekocht!
    Uiteraard zal hier een bouwverslag van komen.... Ik zal er wel even een linkje neer zetten.. Dan kunnen jullie, bij intresse dit volgen..

Tot zover dit bouwverslag, ik sluit hem niet want mochten er ooit vragen komen, dit is een mooi uitgebreid verslag, waar velen wat aan kunnen hebben...

Gegroet mede forummers !

Laatst bewerkt: 3 feb 2011
  12. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    gefeliciteerd maN!!! lees je verslag graag!

13. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Da's even wat anders, ben benieuwd wat je er van gaat vinden in vergelijk met de quadcopter.

14. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Thnx..

Ik ook ;)

Ik vind thet mooi, maar ook reuze spannend... Wat nu als het niet bevalt ? Of ik prak hem, brrr..... Nee spannend zekers, , maar gezonde spanning denk ik...

We zullen het beleven!

15. fpvflyer

fpvflyer Guest

mooi man, maar ga je nu helemaal niks meer doen met quadro's? zou wel jammer zijn.

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik vermoed nog wel......
    Heb me opgegeven als test man voor een bepaald frame'pje, dus ik denk dat hier ook nog wel het een en ander uitkomt... ;)

17. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Bedoel je mijn farmepje, of van nog iemand anders?

Ik schiet redelijk goed op met m'n framepje. Het bestand wordt dit weekend verzonden om te laten CNC'en, en kben momenteel een modelletje uit balsa aant maken.
    En alles behalve de ESC's is besteld.

P.S. Het gaat er één met buizen (als armen) worden.

18. roysfoto

roysfoto

Lid geworden:
    5 okt 2007
    'K zal wel nooit een heli bezitten, maar wil toch ook wel uw verslag blijven volgen, zoals je zo nauwgezet werkt zal dit wel weer veel deelmateriaal opleveren, succes.

Laatst bewerkt: 4 feb 2011
  19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De jouwe ;)

20. Aaalie

Aaalie Guest

Dat denken er zovele, en toch kom het er eens van. Ook ik dacht zo, maar inmiddels tuf ik ook al een beetje rond met een heli. Het is en blijft m.i. één van de meest uitdagende takken in de rc modelsport.

Deel Deze Pagina