Project: KK Quad Copter 63cm....(03-02-2011,nieuwe uitdaging op komst)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 6 dec 2010.

1. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Phoe! De atmel her configureren lijkt me meer iets voor mij :p maar als ik het juist heb kan je dit vragen aan de leverancier. (de poolse site waar ook jij je stukken van hebt.) Njah ik vrees dat dit projectje al redelijke hap uit studentenbudget is. laat een computerzender dan maar uit haha!
    hoewel dit me nog wel wat leek...

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware)

Las wel niet altijd even goede revieuws hier op het forum...
    en 17cm?! :eek: Wauw dat is idd aardig klein! Ik kijk al vol bewondering uit hoe je dit zal fixen! Waar steek je daar je electonica? En snelheid en wenbaarheid?(denk ik vooral aan stuntvliegen.)

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De zender op het linkje is prima, niets mis mee.. Blijft altijd een gok, qua garantie. (als je dat onverhoopt nodig mocht hebben) dat wel Er loopt een draadje over deze zender in het electronica gedeelte, en er staat nog een te koop in het te koop gedeelte....

Maar goed ontopic:
    Kostprijs was iets van 280 tot 300 euro, in totaal, EX zender.... Met een stuk of wat extra wisselstukken....

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  3. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Jah ik heb nu een prijsberekening van 307-330 € Inclus zender (op dit moment nog een Esky zender) en Lipo's. Lader zou ik ook nog moeten aanschaffen maar dit reken ik niet bij deze kosten dan. Vlug nog ff een prijsraming maken met deze zender erbij want ik vermoed dat de verzendkosten van HK plots *2 gaan zijn.. Mss voordeliger om de zendingen op te splitsen?!

Edit: Net herberekend met deze zender van HK buiten men andere Esky (andere leverancier) prijs komt op 30Cent na op het zelfde neer. 307 euro. helaas komt dit door dat de verzendkosten bij deze afmetingen plots X 2 gaan. net geen 50 dollar aan verzendkosten nu! :O ff puzzelen of het niet slimmer zou zijn om 2 paketjes te maken. 1 HK en 1 DE.

edit 2: Vlugge berekening toont dat het opsplitsen alles enkel maar duurder maakt... lijkt ook logisch.

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  4. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Ubercool als je dat doet!

Ik loop ook rond met zulke plannen (20cm)...

Grts,

5. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Eerst maar eens kijken hoe ik budgetair eruit kom, en of de quad verkocht word, en zo budget vrij krijg, tot die tijd hoop ik op mooi weer, en wil ik verder oefenen!

Wie weet dat de belasting nog lief is straks, ,en het alsnog kan, dat heeft wel de voorkeur.. ;)
    Straks komen er ook nog ledstrips, dus heb ik weer wat de knutselen ;)

Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  6. fpvflyer

fpvflyer Guest

mijn complimenten emil. super mooi gemaakt.

7. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Dankje!

Het had van mij nog wel wat langer mogen duren, , maar ja het is natuurlijk ook geen f350 highlift waar je meer dan 2,5 jaar mee bezig bent...

Enfin, hopenlijk gauw bericht of ik financieel nog een mini erbij kan maken, ik hoop het zo...

8. Aaalie

Aaalie Guest

Hey Emil!
    Ken je de zender zelf? Want volgens mij is het niet zo'n heel kwalitatief "ding" (voorzichtig uitgedrukt ;) ).
    Dit vind ik zelf wel een komische: rwSwjFSEop8[/media] - TURNIGY 9X CRAZY THROTTLE , dat is toch het allerlaatste wat je wilt dat je zender doet ;) .

Maar goed, on topic... Super project! En ik vind het jammer dat je hem nu al weer te koop aanbied.
    Voor de geïnteresseerde, je hebt nu de kans een super gebouwde quad te kopen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik heb hem zelf in me handen gehad,moest hem testen, en dan met name de signaal zuiverheid op me scope...

En de versie welke ik had kende geen van de genoemde problemen.. En kon de problemen dus ook niet reproduceren..
    Meende dat enkel de eersten deze problemen hadden... Maar goed kan dat hun allemaal een maandag morgen model hadden, of ik hier juist wel een goede, kan ook... Ik was iig positief verrast... Zender werkt nu nog steeds prima...

Met wat geluk gaat de quad ook niet weg, en komt er een miniquad EN een easyglider pro deze kant op, nog evne in de boeken , en papieren duiken :(, irritant, freelance, en belastingen :(

10. fpvflyer

fpvflyer Guest

toevallig heb ik zelf ook zo'n turnigy 9x -v2 zender/ontvanger combo een tijdje geleden gekocht. niks mis mee hoor. super zender voor weinig geld. kan ik iedereen aanraden. rf gedeelte heeft helaas geen failsave, maar heb me een frsky (telemetry 2-way) combo'tje voor deze zender bij HK besteld.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Tjah k had er ook van gelezen en het er met emil over gehad. Denk dat er idd een beetje een "gok" is. HEt grote probleem is dat hem trugzenden naar HK voor garantie bijna niet gedaan word en je hierdoor dus de slechte modellen in omloop houd.

Ik hooop echt dat je je quad niet moet verkopen! :eek: Je kan eventueel al beginnen tekenen en zoeken en een bouwverslagje opzetten voor een mini living quad? :D

12. Aaalie

Aaalie Guest

De montage van een andere module is niet zo plug and play voor de V2 versie (native 2,4 Ghz). De V1 was daarvoor makkelijker, kwestie van module er uit en de andere er weer in klikken.
    En als je al een goedkope zender koopt, en daarbij nog een separate FsSky module met ontvangers, kan je net zo goed direct een kwaliteit zender aankopen, dan ben je weinig (of niets) meer kwijt (Futaba/JR/Spectrum/Graupner/Multiplex/Hitec/Sanwa).

En de troubles komen na verloop van tijd, enkele als ze nieuw zijn. En ik moet er niet aan denken dat je het gas niet meer dicht krijgt (zoals het youtube filmpje) als je met je quad vliegt ;) .

13. Aaalie

Aaalie Guest

Nice! Kan jou scope dat (handig te weten ;) ?

Dat klinkt beter!

Juist ideaal ;) ...

14. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    euchm.. Enkel als ze nieuw zijn is niet meer na verloop van tijd eh ... ? :p
    Of bedoel je dat ze niet enkel als ze nieuw zijn voorkomen maar na een tijdje kan het alsnog mis gaan.?
    Nu op de HK site zijn de revieuws alvast goed en hebben ze het ook over een tweede model.

Maar idd het moet niet fijn zijn als je plots je Quad omhoog ziet gaan om niet meer trug te komen :(! :eek:

15. Aaalie

Aaalie Guest

idd, dat bedoel ik!

Terugkomen doet ie beslist, en waarschijnlijk sneller dan je doorhebt. Als je niet (voldoende) stuurt, is het een kwestie van seconden, ook volgas. Het is zeker niet zo dat als je het gas opendoet dat hij maar netjes recht omhoog zou gaan ;) .

16. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    we zijn mss een beetje aan het afwijken ;). Maar het is beslist een interesant onderwerp. zal ff linkje zoeken naar waar ik deze zender heb gezien op het forum en straks posten om verder te gaan hier over.
    Maar om het nog een beetje QUAt te houden: De Ar drone van parrot (ja dat piepschuim ding voor de iphone...) heeft veel negatieve reclame ook van recht omhoog de lucht in te schieten...

Sneller dan ik doorheb? Je bedoelt hiermee dat hij over 1 kant gaat of ..? Dat hij gewoon plots uit de lucht ploft.?

hierzow de zender ontvanger van HK:
    turnigy-9x-9ch-transmitter-w-module-8ch-receiver

Wel ff vlug trug inlezen voor ik iets post.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. Aaalie

Aaalie Guest

Nope,

een quad is als een heli. Je moet hem sturen.
    Zie het als een Bolle glasplaat, waar je een ronde kogel op legt. Je moet continu de bolle plaat bewegen, om de kogel in het midden te houden.
    Zo is het met een quad zoals deze van Emil (en ook een heli). Ze drijven op een bel van lucht, waar ze continu af willen vallen. Daarvoor stuur je, je moet hem a.h.w. steeds een tikje voor zijn, om hem midden op de bel te houden. En alle electronica werkt wel mee, hoe beter dit werkt, hoe vlakker je bel of "glasplaat" is.

Wil je een echt stabiliserde quad, dan moet je een kijken naar een MicroDrone, dat is het profwerk. Een Mikrokopter is ook vergelijkbaar, hetzij iets meer in de hobbysfeer, en zelf te bouwen. Deze hebben gyro's, acceleratiemeters, software, en de MD heeft standaard GPS en waypoints, dit is voor de MK's als optie verkrijgbaar, en moet je zelf vervolgens inbouwen.

Een Kkux board is een goede mixer van de signalen en de gyro's, de meest eenvoudige manier om een quad te sturen. En mits netjes gebouwd en afgesteld werkt dit erg goed!

18. fpvflyer

fpvflyer Guest

kan met de v2 ook hoor.
    1. je laat de originele antenne zitten
    2. je koopt een assan assan Antenna w/ Extended Wire en je zet de frsky antenne op de plaats waar nu de originele antenne zit.

dacht het niet:
    turnigy 9x -v2 -> $54,99
    assan Antenna w/ Extended Wire -> $4,99
    frsky djt -> $53,30
    totaal $113,28

=> met verzendkosten en eventueel duanekosten (19%btw):
    +- 130 euro (ruim genomen).

haha, voor dit bedrag krijg je nog niet eens een spektrum dx6i combo
    dus voor 130 euro een 9kanaals computer zender met 8 kanaals ontvanger met TELEMETRIE of een simpel dx6i'tje met verouderde techniek die ook nog eens duurder is.
    nou, dan weet ik het wel.

cowboy-verhalen!

maargoed, iedereen het zijne en dit draadje gaat over een quadcopter en niet over de turnigy-9x-v2, dus ik ga hier ook niet verder op in.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
  19. d68

d68 Guest

Als eerste: Psygho, door jouw fantastische bouwverslag ben ik ook aan het bouwen geslagen. Ben bezig met de KK Quad, 002-versie.

Ik heb al wel direct een vraagje over de props: Ik heb props gekocht en die hebben een boorgat van 3mm. (Ook hebben de props zo'n hexnut uitsparing voor gebruik van prop-meenemers) De asjes van mijn motors zijn ook 3.17 mm (de 2830-14 van rctimer)

Hoe heb jij de props op de asjes gemonteerd? Is hiervoor 'iets' in de handel of moet ik de props uitboren en dan gebruik maken van de spinner die ik bij de motoren kreeg.

thx, en een standbeeld voor dit forum.

Diederich

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Thnx! Voor de complimenten....

Ik had props met geloof ik 5 of 6mm gat. Die pasten zo op de prop mede nemer, welke er ook bij zat. De propmeenemer, had vervolgens een 3.17 gat, en past dus prachtig op de as, was er ook speciaal voor gemaakt, en zat ook bij de motoren bijgeleverd...
    Bij de props zitten ook adapter ringetjes , zodat ze ook voor andere maten propmeenemers werken..
    Ligt dus even aan je props, welke maat je meenemer (prop adapter/spinner) nodig hebt, maar meestal kan je ze voor 4,5,6 mm gebruiken, door middel van de adaper ringetjes welke bij je props zitten.

In mijn geval 3.17 as, 5 of 6 mm prop boorgat.
    In jouw geval, is het lastiger 3.17 as, met prop van 3mm. Opboren tot de diameter van je spinner is een idee, maar je moet dat wel heel netjes doen, mijn ervaring is dat dat best lastig is....

Laatst bewerkt: 13 jan 2011

Deel Deze Pagina