Project: KK Quad Copter 63cm....(03-02-2011,nieuwe uitdaging op komst)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 6 dec 2010.

1. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Hmm mss met een ruimer? Of verschillende malen met de hand ? telkens een iets ruimere diameter... Maar idd is een hels werkje vermoed ik!
    bestaan er geen "adapters"? zoals de screw nut's voor je props op de schaft te nijpen.

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Vast wel, eens kijken bij de lokale dealer? of online, anders in het verre oosten, die hebben ook een heel breed assortiment....

3. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Jah denk dat dit toch wel de meest veilige oplossing is hoor. Of gewoon onmiddelijke props met bredere binnen dia.

4. d68

d68 Guest

Ja, ik heb gewoon de verkeerde props gekocht, 3mm boring ipv 5mm, niet op gelet bij het bestellen. Terugsturen gaat lastig/duur dus ik ga proberen met een ruimer de gaten op te ruimen, en dan de prop meenemers gebruiken die bij de motoren zaten.

Bedankt anyway, als ik hem klaar heb komen er plaatjes. Ik blijf het draadje volgen!

groet

5. Mikrokopter heeft deze zelfde maat ook op de standaard props.
    ze hebben deze adapters ook in de shop.
    https://www.mikrocontroller.com/ind...id=465&zenid=32283cb42c2d18a828a9b4a3ee2a672e
    Maar zou niet kunnen zeggen of deze ook op jou motoren passen.

6. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    up to 1kg: 14.82 EUR

beetje dure verzending voor paar Propelers niet? :eek:

7. Aaalie

Aaalie Guest

Verstuur jij eens wat van hier naar het buitenland, moet je eens zien wat dat al kost ;) . En dan heb ik het niet over de moeite om spullen in te pakken en het verpakkingsmateriaal.
    Als je toch wat besteld, bestel dan direct voldoende zodat de verzendkosten ook weer in verhouding staan ;) .
    Kijk maar eens naar de mogelijkheden van de Mikrokopter Flightcontrollers. Erg leuk. En ik vermoed dat de Kkux boardjes ook niet zo lang meer op zich laten wachten dat er meer mogelijkheden zijn!

Vriendelijke groeten,
    Aldert

8. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Ja k weet dat verzenden geld kost ;)! En geloof mij ik denk dat BE 1 van de duurste verzendingen heeft! :p HAd ik pakketje uit NL koste dat daar 2,5 euro! :eek: voor dat geld heb je hier nog geen bubble-enveloppe! :eek: wil je bubble enveloppe verzenden kost het al 3 euro 0_o!! Mjah de post is geprivatiseerd nu (B-Post...) hopelijk doen ze wat aan de prijzen! tenslote zijn we 1 EUROPA he 0_o!! Maar ik bedoel maar dat ik hier eerder gelezen heb dat de verzending van uit lipoly.de, Alles für den Elektromodellflug. Slechts 8 euro zijn ;).

Ff ontopic! De setup van de grote copter (630mm) is prachtig eigenlijk. Vergeleken met de rest oogt deze het best. (en al zeker die van Emil!! ;)) Maar hoe groter hoe stabieler deze is. Maar ook hoe minder je hier met kan "stunten?" Zoals loopings etc vermoed ik? Dit verloopt moeilijker omdat het toestel een grotere "draai" moet nemen om over zichzelf te tollen.(dit is de theorie) maar is dit in praktijk zo? Want De kleinere frames zijn compleet anders van opbouw en niet zo knap vind k. (die pootjes mis k daar wel!!) Maar wat mss n optie is: De grote bestellen en de 4 armen afslijpen naar kortere lengte zodat de motoren bijna boven de pootjes komen te staan. krijg je kleinere Quad die toch veel "heftiger is". Of niet? Enlighten me! :D

Laatst bewerkt: 14 jan 2011
  9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Even een schaamteloze copy and paste, credits to user Holco, en iedereen die het mede mogelijk gemaakt hebben

Zat toen bij aankoop ook te twijfelen over deze, om de blauwe te kopen, maar het prijsverschil was dus danig groot dat ik eerst voor een soldeerversie kit gegaan ben bij quadframe.com

Met het idee in mijn achterhoofd om de eventueel atmel 48 te vervangen door de 168 versie, en daar de MinsooKim (kr v1.1) firmware op te knallen... Voor deel dat de chip los op headers staat, en niet vast gesoldeerd zit. Tis enkel nog even kijken of deze pin gelijk, en uitgang gelijk zijn, ik gok het wel, das met de smd variant wel zo. Dus dan zou je met een goedkoop bordje , ook de voordelen hebben van de nieuwe KR firmware... :)

Eens even uitzoeken de komende dagen, en eventueel even een programmer scoren ;) Dan kan iedereen met een "oud" kkuk boardje ook profiteren van nieuwe funties :) We moeten natuurlijk wel bij blijven.....

Voordeel van de smd , hij is dan wel behoorlijk duurder, maar wel veel netter,standaard getest.. En je hoeft zelf niets te doen, hoewel dat ook een nadeel kan zijn, sommigen houden nog steed van solderen.....

10. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Inderdaad schaamteloos :mad:

11. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    @ emil: het zijn atmel prosessoren met daarin (verbeter mij als ik fout ben) Arduino configuratie. Dus uit te lezen en te programmeren met arduino. (moet je wel ff een programmer bordje kopen/maken. zolang je de 28-poots atmega serie gebruikt verandert er niets aan de aansluitingen. Ikzelf gebruik een arduino duemilanove. dit bordje is niet heel duur en bevat een 320P-PU. mss is het een idee om dit aan te schaffen. Dan kan je onmiddelijk de chip ook hier met programmeren en onmidelijk versteken naar de Quadcopter en pak je de oude quadcopter chip voor experimenten in arduino software etc... (of zend deze kant uit k kan er nog wel t 1 en ander met doen lol! :p)

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Maar wel met persoonlijke credits ;) Jij hebt het immers ook schaamteloos gekopieerd van de website, dus wat dat betreft maakt het mekaar niets dacht ik...

13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ik moet eerlijk bekennen,ik kom net kijken, dus sorry voor mijn onnozele feedback...
    Nu ben ik het spoor even bijster.... Ik dacht dat de airdiuno, onlosmakelijk verbonden was, met de wii gyro's ??? Dit is dus niet het geval ?? Er draait een andere soort software op de atmel processor in mijn quad 4.5 versie?? Of heb ik ook al arduino op mijn atmel staan ?

Ik heb idd de 28 poots atmel chip, los op een header. Met oog op de toekomst.
    Ik ben van plan, om idd een programmer aan te schaffen, maar ook hier ben ik leek in. Maar de in en outputs zijn dus wel gelijk, en in kan deze firmware dus zo in de atmel stoppen, en deze direct in mijn boardje.

Ik bedoel de firmware is zo los te downloaden.... Dus je zou zeggen chip in de programmer, spul downloaden, uploaden in de atmel, atmel in kkuk bordje, en klaar is keesje. Zo doen ze dat ook in bovengenoemd topic, welke een smd variant heeft van het normale kkuk boardje. Daar vervangen ze ook gewoon de chip, en stoppen er een 168 in ipv de 48, en dat kan bij mijn bordje dus ng veel gemakkelijker, want de pinout van de 168 lijkt exact hetzelfde als de 48. Wat ook logische lijkt gezien deze meer memory heeft, dan de andere, das het wezenlijke verschil..

14. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    zelf nu volg Ik al niet meer! :p
    Maar :D in jouw bordje (grote zelf in elkaar te zetten components) Kan je de Atmel er uit plukken en vervangen. Op deze manier kan je dit in een programmer plaatsen. Ik veronderstel dat deze atmel processor geconfigd is voor arduino (dit omdat het freeware is en eigenlijk veel toegepast word voor dergelijke DIY producten) Of het echt zo is weet k niet! Maar ik zeg niet dat dit de zelfde software is als voor de wii-copter daar hoor! Het kan een volledig ander programma zijn.
    Ik heb dit:
    Arduino - Hardware

De uno kan je vergelijken met de Duemilanove. Je kan hier de chip uithalen en een andere instekken ALS je deze flasht naar de arduino software. (wat wat geheugen in neemt natuurlijk).
    Ik denk ook wel dat je dit kan gebruiken om te configureren in echte IC programma's met C++ enz. Dit lijkt mij een heel goedkope manier voor het kopen en herprogrammeren van een grotere ATMEGA processor toch?

15. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    In het kort zeg jij waar ik heel lang over doe ;)
    Wellicht weten anderen wat meer, en anders word het even tijd om een apart topic hiervoor te openen....

16. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    JE hebt Pm emil ;)! Maar mss het allerhandigste: Licht de invoerder hiervan in. Hij programmeert (denk ik toch) zelf naar de wens van de klant. dus kan dit toch geen probleem zijn voor hem? K zou echter eerst moeten uitvogelen welke software er op de KK Ic staat.

17. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Pm terug..... De rest doen we ook wel even via pb, wel zo netjes...

Annyhow,
    Ja, mister Jakub Jawulla is zelf ook erg actief op genoemd forum, dus die zal er al vanaf weten, maar kan geen kwaad om hem eens een mailtje te doen sturen.... En te zien wat zijn reactie hierop is...

Wel is het zo dat de beide heren, zelf het spul verkopen, dus kan best zijn dat ze een afspraak hebben dat Jakub geen ontwikkeld spul verkoopt dat door Minsoo Kim gemaakt is,en andersom, ook al is het opensource...

18. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    heeft er ondertussen hier iemand een antwoord op?

19. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Kleiner is inderdaad minder stabiel en meer stunt gericht en visa versa ;)

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    @ yov:
    Ik denk dat je gelijk hebt, (zie ook de post van Holco) maar denk dat dan het geheel weer te zwaar word....

Kijk maar hoe ze die mini quadjes bouwen... Das serieus goed naar gekeken, wbt gewicht, en bouwwijze... Als voorbeeld dat prachtige bordje op smd , met een power distibution board, en dat rechtstreeks de regelaars op, en daar rechtstreeks de motoren, Erg netjes, en knap gedaan.!

Deel Deze Pagina