Projectje: Ombouw brush naar brushless

Gewicht kan ik niet goed meten omdat ik nog geen goeie wegschaal heb.
Haal er binnenkort wel 1.

Voor zover ik kon meten een gram of 20. Was net iets lichter dan het motortje wat er in zat met vertraging dan wel.
Valt me een beetje tegen maar de rotor is vrij dikwandig. 1.5mm staal. Heb er nog wel wat af weten te schuren maar kan natuurlijk veel dunner.

Heb de rotor overigen helemaal niet vast zitten op het asje. Magneten trekken er zo hard aan dat hij uit zijn eigen blijft zitten.

Totaal gewicht modelletje weet ik ff niet. Zal strakkies ff wegen. Dacht rond de 120 gram.
Bovenste vleugel 44.5m onderste 40mm. Iets verschil in instelhoek en beetje gebogen vleugelprofiel.
Met 2S460mah accu moet je makkelijk 20 minuten in de lucht kunnen blijven. Volgas zou 15 min zijn.

Modelletje heb ik al in '99 gemaakt maar vloog nooit wegen vermogen te kort en de nog te lompe NiCd accu's toen 8x110mAH

Gooi er strakkies wel wat pics op als ik wer thuis ben.

Gewicht kon ik a 125 gram aflezen.
2x6gram graupner servo
1x rex 4 6 grams ontvanger
FLY 12A ESC regelaar. 7 gram
2S460mAh Himodel accu. 28 gram.

pics.

Dubbeldekkertje2-1.jpg

Dubbeldekkertje3-1.jpg

Dubbeldekkertje4-1.jpg

Dubbeldekkertje1.jpg

Dat zijn mooie plaatjes.
Het lijkt mij niet zo makkelijk vliegen.
Het hele vliegtuig blinkt uit door zijn eenvoud en dat vind ik nou juist zo mooi. :)

vliegen viel opzicht wel mee toen alles inmiddels goed afgesteld was.
richting mag ook wel iets minder maar was goed te doen ondankt dat het niet windstil was.

dubbeldekkertjes zijn behoorlijk eigen stabiel. Vooral door een verschillende instelhoek. Je overtrekt bijna nooit omdat er altijd 1 vleugel eerst zn lift verliest en dan steekt het model meestal zn neus gewoon omlaag.

En eenvoudig. Tjah ben ik ook :) ben van de DIY lowbudget generatie + dat ik zelf dingen maken leuker vind dan alles kant en klaar te kopen.

GSM filmpjes op Fotoemmer.
Let niet op het achtergrond commentaar. Ze kenne het gewoon niet hebben dat ik zo een mooi vliegtuigje heb :lol:

Filmpje 1

Filmpje 2

Heb de snoertjes vandaag iets ingekort bijna a 5 gram lichter en vooral meer ruimte in de romp.
Vanmiddag gevlogen op het veldje kwam op 15 min en accu was nog steeds niet leeg ondank dat ik met veel gas gevlogen heb omdat het wat waaide.

Vanaaf ook nog gevlogen en grondstart vanaf asfalt was ook nog mogelijk.

's middags geschoten
idd3.JPG

idd4.jpg

Back