De naaf uit je prop zagen. En in de bladen koolstof pennetjes of buisjes lijmen. Met behulp van een tissuebusje of alu busje kun je dan de spoed aanpassen mocht dat nodig zijn.
Oké helder maar voor statische punten telling wil je een houtenprop. Heb jij deze ook wel eens uitgewisseld op wedstrijd? Is de statische puntentelling voor het vliegen of erna?
De organisatie regelt en bepaalt dat... Meestal tijdens het vliegen van andere klassen wordt de jury aan t werk gezet. De jury moet wel rekening houden met schade door vliegen daar wordt doorheen gekeken zeg maar.
Hij hoeft niet van hout te zijn... ik heb ook al foto's gezien waar props gewoon van een plastic kit waren genomen... lekker makkelijk Schaal moet dan wel juist zijn...
Ja dat kan ook. Alleen je weet niet wat de puntentelling is geweest van dat model. Dus is het wel zo goed en makkelijk. Kom je op 1 manier achter. Achteraf de punten opvragen...
De naam en reputatie van de bouwer zegt nog niks. Ik ken Mike goed en weet dat hij soms keuzes maken voor het gemak. Zoals het vermijden van een een extra propblok bouwen. En soms brengt een schaalprop minder punten op dan een gewone plastic te pakken en daar een supermooi cilinder werk omheen te bouwen...
Toch een kunstofprop foto heeft geen houten prop dus ik ook niet. Nu nog rubber en vliegen maar. O nee een steun voor vliegtuig vast te zetten bij rubber op winden.
Nu we het toch over props hebben. Even geleden had ik een Parlor Fly (peanut span denk ik) gebouwd, maar die heb ik nog niet goed aan het vliegen gekregen, en bij de laatste poging brak de prop op een plaats die ik niet kan maken. Dus, nieuwe maken, maar welke spoed zal ik hanteren? ik had de indruk dat de spoed iets te laag was (of ben ik gewoon weer te slecht? ). Gewicht is 4.35 gram (zoals afgebeeld op de foto), het model is gebouwd volgens deze bouwtekening. http://www.nijmeegseluchtvaartclub.nl/download/parlor-fly-nl.pdf Welke spoed raden jullie aan?