Protech voyager rtf vs Multiplex easystar

Hallo iedereen

Aangezien ik van de vakantie ga gaan werken ben ik van plan een zweefvlieger te kopen.

Mijn voorkeur gaat dan ook naar de protech voyager die al rtf is.
Maar ik zou deze natuurlijk niet standaard laten ik had gedacht andere motoren er in te steken en andere batterij ( ik weet niet of dat deze aanpassing volstaan indien andere motoren ).
Maar de vraag is of dit doenbaar is als deze al rtf is en deze aanpassingen door een leek kunnen gedaan worden.
En wat het totale kosten plaatje bedraagt en of ik dan wel een rtf zou kopen ?
Ofwel koop ik een multiplex easy star en vervang de motor en batterij enz ... ik weet dat hierover al enkele topics bestaan maar dit lijkt me nog altijd een zware klus voor een leek.
Weet iemand ergens een goede winkel waar je zulke zweefvliegers kan kopen in regio vlaams brabant ?
En " tuning " stukken ?
Service prijs .... ???

Alvast bedankt

Jeroen

easy star

Na enkele fora te lezen ga ik voor de easy star ik ben dan ook van plan deze niet rdf te kopen.
Nu is het enkel de vraag nog de set up hierin heb ik dan ook geen ervaring mee ,liefst een lekkere snelle en goeie prijs kwaliteit ;).
De totaal prijs mag zo'n 250 euro bedragen.
Iemand ideen voor een lekker set up ?

Alvast bedankt

Jeroen

Na enkele fora te lezen ga ik voor de easy star ik ben dan ook van plan deze niet rdf te kopen.
Nu is het enkel de vraag nog de set up hierin heb ik dan ook geen ervaring mee ,liefst een lekkere snelle en goeie prijs kwaliteit ;).
De totaal prijs mag zo'n 250 euro bedragen.
Iemand ideen voor een lekker set up ?

Alvast bedankt

Jeroen

250 euro met of zonder zender? Want als je alles voor 250 euro geregeld wilt hebben ga je erg krap uitkomen, helemaal als je het ook nog wilt upgrade.

250 voor een EZ met standaard motor moet wel lukken. snellere motor is in het begin niet nodig in de EZ. ik vlieg m nu ook nog standaard ;)

Ik dacht ook dat de easy star van anders materiaal gemaakt was, de protech zou een stuk zachter zijn (en zou sneller stuk gaan bij een crash).

Maar dat heb ik "van horen zeggen" ;-)

Ik zou misschien ook beginnen met een standaard EZ en wanneer je vliegkunsten wat beter zijn beginnen met het model te upgraden.

Ik hou niet zo heel veel van "standaard ";).
Ik had gedacht aan de motor Himax 2815/2000 in combinatie met de aero - naut 6x5" prop.
Het past naar schijnt op de plaats van de originele motor permax 400.
Voor de rest zou ik de servo's die er bij zitten gebruiken ...
Juist nog de batterij vervangen iemand enig idee ???
En nu nog de zender set hoeveel kanaals ? En ik heb ook mij laten vertellen dat deze best op 35 Mhz te kopen.
Denken jullie dat ze zulke stukken in een " gewone " modelbouw winkel hebben ???

Alvast bedankt

Jeroen

Voor de zender zou ik gewoon "zo goed mogelijk" kopen, als je dan in de toekomst heli wil gaan vliegen, of inklapbaar landinggear of weet ik veel wat erinbouwen, dan heb je nog altijd een kanaal over.

Ik heb een mx-12 en ben hier erg tevreden van, het enige wat ik echt mis is een timer die ik kan opzetten wanneer ik begin te vliegen (om de lipo's niet te leeg te vliegen).
Als je wel een timer wil kan je een mx-16 kopen, die kost ietsje meer en kan ietsje meer.

Maar in principe zou je met een gewone 4 kanaals al moeten toekomen (voor het vliegtuig vliegen).

halo Thrustmaster22

ik wil net zoals jou beginnen met een easystar. Alleen moet ik nog sparen... ik was ook van plan om geen rtf te kopen en net zoals jou te doen, maar toen werd me deze => Natterer Modellbau - RTF EasyStar 35 MHz mit Zebra 4pro 153541
set aangeraden hierbij zit alles wat je nodig hebt + een 4 KANAALS zender terwijl bij de meeste maar een 3 kanaals meegeleverd word. Persoonlijk vind ik dit het interessantst.

grts,

niels

halo Thrustmaster22

ik wil net zoals jou beginnen met een easystar. Alleen moet ik nog sparen... ik was ook van plan om geen rtf te kopen en net zoals jou te doen, maar toen werd me deze => Natterer Modellbau - RTF EasyStar 35 MHz mit Zebra 4pro 153541
set aangeraden hierbij zit alles wat je nodig hebt + een 4 KANAALS zender terwijl bij de meeste maar een 3 kanaals meegeleverd word. Persoonlijk vind ik dit het interessantst.

grts,

niels

Het is een 3 kanaals zender ;)
Citaat : Mit 3-Kanal FM-Sender ebra 3FM Aero

Ciao

sorry maar dit lees je toch verkeert hoor, natterer steek er echt een zebra 4 pro 35 MHz bij
staat in de artikel naam en ook in de naam van de link die ik eerder poste ;)

grts,

niels

en ben je der nu al uit voor welke je gaat ? *kuch**easy**kuch*

niels

Ja, het zal de easy star worden, dankjewel voor de hint ;-)

Ik had nog een nieuwe align blade balancer liggen maar aangezien mijn 325mm heli blades er niet op passen kan ik deze ruilen tegen een ontvanger van een vriend.
En dan heb ik nog 2 servo's kunnen overkopen van een andere vriend, 2 keer Futaba S3114 voor 12,50 per stuk.

Dan heb ik nog cheap walkera servo's liggen die ik naderhand zal gebruiken om rolroeren van te maken.

De lipo's heb ik ook nog liggen (flightpower evo 25, 11,1V 2170Mah) en mijn zender (mx-12) ook.

Dus dat lijkt me al een leuke set, ik hoop alleen dat de mulitplex regelaar de 11,1V van mijn lipo's aankan ....

was eigenlijk voor Thrustmaster bedoeld ;) , maar geeft niks...
@Joris ga je de RR versie kopen of de 'kale' ?
en waar natterer ?

grts,

niels

de versie met de regelaar en zo al in, dus geen kale ;-)
Komt voordeliger uit

En jep, in natterer

Kan iemand even bevestigen dat mijn lipo die regelaar niet zal verbranden?

de versie met de regelaar en zo al in, dus geen kale ;-)
Komt voordeliger uit

En jep, in natterer

Kan iemand even bevestigen dat mijn lipo die regelaar niet zal verbranden?

Was er net voor aan het kijken maar kvind nergens wat voor regelaar erbij zit.
Mss eens een mailtje sturen naar natterer, maar ik denk niet dat dit veel zin heeft kheb 2 dagen geleden een mail gestuurd met een vraag maar ze antwoorden niet. En op het forum zijn der ook reacties te vinden dat ze geen antwoord krijgen van natterer...

grts,

niels

Ik ben even op de multiplex website gaan kijken en de speedcontrol is de volgende
pico control X-08

En deze kan tot 12,2 volt aan dus 11,1 lijkt me geen probleem.

Ik zie wel dat hij maar een max heeft van 8A, dus een iets sterkere motor erin zetten zal ook wel betekenen een nieuwe regelaar erin steken.

he, das dezelfde die bij de RTF zit.
Ik ga meteen een andere bijbestellen omdat ik op 8 cellen wil gaan vliegen en die regelaar kan dat niet aan.
Waar heb je dat gevonden op de site heb 2x gekeken en vind het niet ??

grts,

niels

Back