protech?

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een brandstof/nitro auto maar ik kom al vlug bij FG,HPI terecht.
Wat is jullie ervaring/mening over Protech?Dat was het advies van een modelbouw winkel in Zeeland.

Verdere suggesties zijn natuurlijk ook welkom:worship:

Ja ik zie dat bij pk racing de pt's iets goedkoper zijn dan HPI enz.
In de zoekfunctie vond ik vanalles behalf antwoord op mijn vraag,maar dat kan ook aan mij liggen,ik ben nog niet goed thuisop het forum hier;).

Ik wil voornamelijk on en offroad rijden dus zal ik waarschijnlijk vlug in een truggy terecht komen?alleen deze vindt ik nou niet echt mooi,buggy's wel,dus zal het ongetwijfeld een buggy worden.(offroad 1:8)toch?

Maar voordat ik iets koop verdiep ik me eerst in wat wel of niet goed/slecht is.
Ik geef liever bijv wat meer uit voor iets goeds dan dat ik voor hetzelvde geld 2x rommel koop;)

Dus alle adviezen zijn welkom en het hoeft geen RTR te zijn,ondertussen ga ik verder in de zoekmachine rond neuzen:p

wel vreemd dat die winkel in zeeland adviseert protech te nemen terwijl er echt wel wat beters te krijgen is..

wat had je voor budget aan die winkel doorgegeven??misschien daardoor protech als advies.

enne vooramelijk ON en Ofroad??? leg eens uit

Laatst bewerkt:
zal dan wel een buggy worden met 2 sets banden
1 setje off road en 1 setje on road
maar een buggy met een off road afstelling zal on road niet perfect rijden.

maar om even op je vraag terug te komen.
ik heb met de kyosho inferno goede ervaring.
maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur

Nou ik heb die mensen helemaal geen budget gegeven,waarschijnlijk dachten ze laten wel die leek maar een PT aansmeren;),maarik had er al geen goed gevoel bij.
Met on en offroad bedoel ik onze straat,dat is een nieuwbouw straat die nog opnieuw gelegd moet worde,dus hobbels,putten en zand genoeg;).

Maar ik wil een auto die zowel geschikt is voor on en offroad(voornamelijk offroad).

Nadat ik ben geschrokken van de prijzen van de Baja's8-Oben ik iets goedkopers gaan zoeken,zo rond de €300-€400.FG marader leek me wel wat:),is deze te vergelijken met Hpi Trophy?.....misschien wel domme vragen voor jullie maarja,ik benmenog aan het orienteren:rolleyes:

1 auto voor zowel on als off road bestaat niet.

een off road staat natuurlijk veel hoger op z'n pootjes dan een on road

een fg baja is een brandstof auto (mengsmering) en een hpi trophy een nitro.
dat is een heel groot verschil.
nitro moet je bv bij een modelbouw zaak halen terwijl je mengsmering (waarschijnlijk) zelf moet mengen. maar de benzine kun je wel overal krijgen.

PK , niet zo ver voor je.
HN truggy Mutilator , niet duur , snel en volop onderdelen en vooral kwaliteit.
HN X1 of X2 , duurder , sneller en volop onderdelen en vooral kwaliteit.
Moeilijk ?

ik heb zelf een protech yada. hij loopt erg betrouwbaar. ik rijd er meestal offroad mee
als ik door de straat ga rijden doe ik altijd wel andere banden er op. anders gaan je nopjes wel erg snel slijten. hoge sprongen van meer dan 1 meter overleeft hij ook mits je goed land
over de kwaliteit heb ik niks te klagen. want ik heb niet veel onderdelen moeten vervangen terwijl ik meerdere keren over de kop ben gegaan, paaltjes geraakt, in het water ben gereden, enz. en de snelheid is ook ruim voldoende. ook heeft hij meer dan voldoende kracht om lekker te kunne baggeren.

[media=youtube]mxhJLPjTwyU[/media] mijn yada die volgas tegen een veel te grote steen rijdt schade was 1,10 voor nieuwe ringetjes om de assen die de ophaning vast hield weer vast te zetten

[media=youtube]HT2Sy1saU58[/media] eerste poging om te driften

[media=youtube]LWbtGItxa9s[/media] spreekt voor zich zelf :)

deze filmpjes zijn al best oud en de auto is inmiddels al opgevoerd en er zit nu een 2,4 ghz systeem in en een andere stuur servo hitech 645-MG dus met metalen tandwielen

Laatst bewerkt door een moderator:
Protech op zich is niets mis mee, kijk ook naar de beschikbaarheid van onderdelen en ondersteuning vanuit de winkel. HPI en Kyosho leveren ook kwalitatief goede RTR buggies en zo zijn nog veel meer te noemen.

Belangrijk is:
- Bepaal welk formaat; 1:10 / 1:8 / bigscale
- Offroad of onroad
- Budget
- Merk en beschikbaarheid onderdelen en ondersteuning

Protech is inderdaad helemaal geen slecht merk; ik heb er zelf alleen maar goede ervaringen mee gehad.
Het kan echter moelijker zijn Protech onderdelen bij te kopen (ivm de brand in hun fabriek een paar jaar geleden; ik weet echter niet in hoeverre dat al terug in orde is?).
Voor onderdelen zit je bij Hpi veel beter; bijna overal leverbaar en, zo niet, zijn ze snel besteld.

Protech yada

ik heb een protech Runner xb. Maar dan wel een met een rolframe. Superhandig. Als ik spring en de auto komt verkeerd terecht rolt hij niet over het blokje maar over het rol frame.
XB-044.JPG

Ook heb ik nog een brandstof auto van tamiya. Hiermee heb ik wel al veel problemen gehad. Met mijn Protech nog niet. Alleen een kapotte voor vering maar dat ligt natuurlijk aan mij.
Greets.

Zo,bedankt voor de reactie tot zover;).
Oke:
-Budget tussen de €300-€400 om mee te beginnen
-RTR of niet maakt me niet uit
-1:8 offroad
-Bij voorkeur buggy
-moet snel en kwaltiatief goed zijn en onderdelen moeten liever niet besteld worden.

Ik weet ongeveer wat ik zou nemen maar zeg ik nog niet;).

Wat zouden jullie nemen?;)

Laatst bewerkt:
HPI Trophy
LRP S8BX
Kyosho Inferno
Robitronic Protos
Hong Nor Ultra LX

Ik zou voor de LRP gaan, maar dat is geen objectief oordeel ;)

@ Snellehenk , aan de hand van jou reply , ben ik eens gaan kijken naar die LRP. wat er goed uit ziet btw. ik kwam dus ook uit op you tube en kwam dit filmpje tegen :cool: je zal zo'n track in de buurt hebben voor je LRP. ;)

[URL="
- Buggy Big Air Track in Israel![/URL]

Back