Pylonracer MiniHawk ?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Adop, 18 dec 2011.

  1. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    passen of niet!?

    kan je mij laten weten als ze passen?
    dank bij voorbaat!:worship:
     
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    ja is goed ze zijn vandaag na 2 weken geleden al besteld te hebben verstuurt

    gr Andre
     
  3. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    ik ben benieuwd
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Hoi Maarten ik heb ze eindelijk na 4weken binnen en gelukkig ze passen perfekt ook achterin voor hoog/laag , ook de 3200kv motor enz passen allemaal goed ik doe de esc achterin en daarvoor de lipo 4S de servo's zijn bij 4,8volt 1,5kg zie specs ,ik wil er geen extra bec indoen dus ik heb 5V zou dit genoeg zijn ??? en anders een bec ertussen en dan op 6V de 1,8kg wie heeft er advies hierover?, ook heb ik nog een Mega 16-20-2 liggen met 3100kv zou die nog beter zijn op 4S? dan de 3200kv van Turnigy

    gr Andre

    Model: TGY-9025MG
    Operating Voltage: 4.8V / 6.0V
    Operating Current: 200mA / 250mA
    Operating Speed: 0.10sec.60º/ 0.09sec.60º
    Stall Torque: 1.5kg.cm /1.8kg.cm
     
  5. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Andre, 5 volt is prima.
    Bedenk wel dat als je regelaar uitfikt of je accupakket het begeeft je niks meer hebt voor de ontvangerstroomvoorziening.
    een losse bec met 2S 300 mAh accuutje weegt bijna niks, grammetje of 25 en geeft zoveel extra zekerheid.
    Welke motor beter is kan je alleen maar achter komen door ze beiden te vliegen.
    En testen met props, daar is meer winst uit te halen dan uit de motor.
    De MiniHawk is geen echte pylonracer, zorg ook in ieder geval dat je cockpitkapje goed vast zit, evt plakband erover en je aansturingen absoluut geen speling hebben, ivm flutter.
    250 km/u zal ie met een goede aandrijving wel halen in vlakke vlucht.

    GJ
     
  6. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    andre,

    zie hier dit filmpje, mini hawk met mega 16-20-2
    Nqs1LpNT5KU[/media] Hawk Hotliner with Mega 16/20/2 - YouTube

    en wat GJ over dat extra batterijtje zegt lijkt mij perfect.
    zolang die spanning van het kleine batterijte lager is dan de BEC-spanning gebruikt de onvanger enkel de BEC-spanning. die kleine batterij wordt pas belast wanneer de grote batterij (hogere spanning) weg zou vallen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, ik bedoel niet dat je de BEC van de regelaar moet gebruiken om dat batterijtje op te laden.
    Je moet gewoon helemaal geen BEC van de regelaar gebruiken.
    Alleen dat batterijtje met een losse BEC.
    Dus de aandrijving en besturing gescheiden houden, liefst nog een opto tussen regelaar en ontvanger.
    Per vluchtje gebruik je misschien maar 40 mA of zo, dus elke 2 vluchten even bijladen.
    Zo doen we het ook in F5B, in mijne kist met 5 servo's zit ook maar 300 mAh, de duitsers vliegen zelfs met minder, 200 mAh pakjes.

    GJ
     
  8. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. MaartenKoersel

    MaartenKoersel

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Peer - Belgium
    ahzo,
    nu snap ik je
     
  10. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het idee daarvan, van scheiden van de aandrijving en besturing is, dat mocht je regelaar of accu uitfikken je altijd nog je model kan besturen.
    Is wel een lekker idee als iets met 200+ door de lucht gaat.

    GJ
     
  11. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    GJ om er een extra lipotje in te doen is echt bijna niet te doen de ruimte is zeer beperkt ik kan er misschien net een extra bec in plaatsen maar als ik de esc (60A) en de ontvanger achterin plaats, misschien een kleine bec ernaast,daarvoor de lipo 4s 2200mha met daarvoor de motor is het propvol ,bij mijn V-Max heb ik het wel maar zelfs daarin is het ook een volle boel, ik moet ook nog kijken hoe ik uitkom met het zwaartepunt beide motoren wegen maar 109gr maar ik ga eerst eens de servo's inbouwen en de motor daarna kan ik nog veel schuifen met de spullen, Maarten leuk filmpje op 4S gaat het leuk vooruit indien hij de 250km haalt ben ik voorlopig tevreden wordt vervolgd

    gr Andre
     
  12. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Te klein??
    De MiniHawk is hardstikke ruim.
    Heb je enig idee hoeveel kleiner mijn Stratair Viper is?
    Daar zit het ook ingebouwd.
    OK.. ik heb nog net ruimte voor de vleugelstekkertjes.
    Bec zit samen met lipo achterin gepropt, net voor de servo, die zit ongeveer 10cm achter de achterlijst.
    Dan ligt daarvoor de ontvanger.
    Ik vlieg met 1800mAH 5s.
    In de neus zit een ICE150 regelaar en een Kontronik 480-34 met 5:2 vertraging.
    Prop was een 7x13 klapprop, is nu een 8x24 klapprop.
    Het is even passen en meten, alle onderdelen eerst buiten de romp leggen, kijken of het gaat en anders wat verschuiven.
     
  13. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Ben inmiddels al wat verder gevorderd met het "bouwen" ( bijna klaar) en ja er zit ruimte in maar het is toch passen en meten, wel een apart becje erin gedaan maar geen extra lipo anders wordt het wel erg proppen , ik las wel op het RC Network dat de 45mm CG te weinig was en beter de 50-52mm aangehouden kon worden ook het hoogte roer de 3mm aan de lage kant 5-7mm iemand ervaring ermee?
    en GJ die 8x24 klapprop hoe hard gaat zoiets dan wel niet en die Viper is toch een pylon en geen hotliner of vliegt zoiets met een klapprop ook als een pylon

    gr Andre
     
  14. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    vandaag mee gevlogen met een 4,7x4 graupner speedprop ( 58A) te weinig spoed dus eerste keer even in de hei geland niets kapot , daarna met een 4,5x4.1 apc up iets aangepast iets anders gegooid en moet zeggen viel niet tegen maar kan nog wel wat sneller cg wel in orde hoogteroer met de 5mm ongeveer ook in orde ,rolroeren met 30% expo en 70% dualrate kan iets meer wordt hij iets minder zenuwachtig verder vliegt hij als een scheermes , het landen met weinig wind viel iets tegen de remkleppen werkten nog niet geheel naar verwachting dus hij ging erg lang door zelfs meer dan de V-max zijn grotere broer ,maar goed even wennen en hopelijk morgen de remkleppen nogmaals afstellen en proberen, en een ander propje dan maar iets meer amp!!

    gr Andre
     
  15. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Laatste update : vandaag nogmaals gevlogen 4,7x4,7 graupner prop erop remkleppen goed afgesteld vliegt en land GEWELDIG nu snelheid nog niet gemeten maar zeer tevreden tot zover

    gr Andre
     
  16. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.914
    Locatie:
    Barneveld
    De mini Hawk ging inderdaad als de brandweer vandaag (die ook op de hei aan het oefenen waren trouwens) en je vloog ermee of je hem al maanden had, dus met deze vlieger zit het wel snor.
    Hans
     
  17. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    nou dop
    ben erg druk geweest anders was ik er bij geweest vandaag.
    maar de volgende keer ben ik van de partij
    en wat is je amp gebruik nu met de laatste prop

    gr albert
     
  18. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Ja jammer dat je er niet bij was het weer was zeker niet slecht volgende keer maar weer, nog een week of 3 kunnen we misschien weer s avond een beetje vliegen, de ampere's was rond de 59Amp met de 4,7x4,7, dus kleine verschillen met de kleinere prop bij volgas bij 3/4 gas zakt het enorm tot rond de 40Amp dus gemiddeld een min of 4-4.15 met een 2200mHa 35C 4S en dan is het toch aardig door racen, ik merk wel dat de juiste prop wonderen doet en het verbruik bij grotere props soms niet eens toeneemt maar soms zelfs afneemt, nu alleen nog een 4S 2200mha erbij want van dit soort had ik er maar 1 kan ik dit seizoen er weer tegen
    en ja Hans we waren bijna niet meer thuis gekomen zonder jouw schep nog bedankt voor de redding het chinese eten kon nog net doorgaan ha ha

    gr Andre
     
  19. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    inmiddels een aantal keren gevlogen de snelheid gemeten en uitgekomen op 276km ,dus erg tevreden met het HK motortje ,temperatuur van zowel motor als lipo ongeveer tusssen de 50-60 graden ,wel met opgooien het hoogteroer 1mm up en daarna uitzetten anders duikt hij toch bijna teveel naar beneden , misschien de andere mensen al gevlogen inmiddels die mij hadden gemaild enz?

    gr Andre
     
  20. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Graupner propje weer eens gesneuveld nu met een APC propje 4,75x4,75 erop gelijk iets sneller 280km ruim, ik heb zitten kijken naar een speciale pylon klapprop deze: Warengruppe: Props+Teile
    iemand hier ervaring mee want inmiddels dit geld er al ruimschoots doorheen gedraaid

    gr Andre
     

Deel Deze Pagina