Pylonracer MiniHawk ?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Adop, 18 dec 2011.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Aha je zoontje ik dacht al dan moet ik zeggen dat hij er al snel goed mee overweg kan, erg leuk om te zien zoiets,ja meestal zijn die niet zo benauwd en dat scheelt een stuk , ik heb de remkleppen 55%staan of dat 17mm is zou ik een keer moeten nameten ( ligt in winterslaap) en dan gaat hoog/laag 5% naar beneden het land dan echt zeeer eenvoudig, ik heb de MX 16 van graupner,wij vliegen geen parcour of wat dan ook puur fun en zo hard mogelijk om ons heen en zo laag mogelijk over de baan , de snelheid is het hoogst met de prop die je gebruikt maar met de 5,5x4,3 gooit hij makkelijk (zelf gooien) weg en is hij het snelts weg maar beide is wat van te zeggen
    die petit chelem van topmodel ken ik verder niet , maar is ook een pylonracertje volgens google

    gr Andre
     
  2. boerjan

    boerjan

    Lid geworden:
    10 dec 2009
    Berichten:
    365
    hoi,
    vorige week heb ik de nieuwe mini hawk de v2 van staufenbiel binnen gekregen,

    MINI HAWK V2 voll-GFK 1,32m | Voll-GFK Segler und Elektrosegler | Flugmodelle | Modelle

    [​IMG] [​IMG]

    vandaag de maiden gemaakt met windkracht 4-5 ,ging goed vliegt strak net als de oude,

    ik heb er dezevde setup inzitten ,de 3200 kv van hobbyking ,60a esc ,en 4.7 prop.

    alleen volgens mij zijn die motoren van hobbyking niet gelijk,
    deze trekt op 3s ,36 ampere en op 4s 50 ampere,
    die van mn zoontje trekt 5 ampere meer

    en deze motor de 2600 kv van hk heb ik ook ,die trekt op 4s met een 4.7 apc 60ampere
    Turnigy 380L V-Spec Inrunner w/ Impeller 2600kv

    volgens mij kloppen die kv,s niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Stroom zegt niet alles.
    Wat was je spanning onder belasting?
    Als je spanning hoger was dan kan de stroom ook zomaar eens hoger zijn.
    Een factor in je spanning onder belasting kan de temperatuur van de lipo zijn.
    5 graden warmer kan al behoorlijk schelen.


    Gert-Jan


     
  4. boerjan

    boerjan

    Lid geworden:
    10 dec 2009
    Berichten:
    365
    de spanning onder belasting,hoe moet ik dat meten,

    aan de temperatuur kan het niet liggen wat ik heb ze tegelijk gemeten,

    ook is de motor die 5 ampere meer trekt een stuk sneller,

    dus ik denk dat die kv,s niet kloppen ,dat de ene motor er meer heeft
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.123
    Een goede kwaliteit wattmeter geeft stroom, spanning en meer info, die koppel je gewoon tussen de regelaar en accu. Of je neemt een SM Unilog met alle bijbehorende meet units.
     
  6. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Spanningen, stroom, temperatuur, toerental en snelheden kan je meten met de Unilog.


    De enige manier om te bepalen of het KV gelijk is is door dat te meten.
    Het lijkt me sterkt dat er in een massaprodukt erg veel verschil zit.
    De motoren zijn niet handgewikkeld en machinaal wikkelen zal niet heel veel verschil geven.
    Als er verschil zou zijn in prestatie is de "boosdoener" eerder de lipo.

    GJ
     
  7. Mayday!

    Mayday!

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Hoogerheide

    Omdat ik ook niet zo gecharmeerd ben van het gejank door de lucht zou ik graag een stille mini-hawk willen hebben.
    Kun je mij vertellen welke vertraagde motor ook geschikt is voor de mini-hawk? Iets in de prijsklasse van een kontronik of iets dergelijks.

    Tieme
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Tieme,

    In de Viper vlieg ik met een Kontronik Kira480-3400 met de props van Markus Koch.
    Nu zou ik eerder kiezen voor de Kira480-3100 met een GM (Georgi Mirov) prop of een zaagtandprop van Big Bruce Racing (Australie).
    Beiden op 5 cellen.

    Als alternatief kun je ook een vergelijkbare Leomotion nemen, die zie je ook meer en meer in de pylon-scene.

    Wel opletten, de Kira kun je beperkt laten lopen, niet meer dan 1000Wmin verstoken (zoals in F5D normaal is).


    De simpelste oplossing is een buitenloper. Niet zo stil als een vertraagde motor, maar zeker veel stiller dan een binnenloper die 40.000rpm draait op een 4.7x4.7.
    Als ik me niet vergis wordt de Scorpion 1900kv motor veel gebruikt, met een 7x10APC prop. Klinkt ook nog beschaafd.

    Gerben
     
  9. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.044
    stille pylon setup

    Ik vlieg F5D met 7x10 APC.
    met 20.000 RPM heb je ca 800 Watt in de lucht en is het geluid toch nog ca 80 dB op 7 m.
    Ik gebruik een scorpion HK3026- ca.1200 KV op 5S, niet meer in productie helaas.
    Ga je terug in toeren naar b.v. 16.000 dan wordt het wat langzamer , maar ook heel stil.
    1000 W op een mini Hawk is misschien ook wat veel.
    Tjarko
     
  10. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.288
    Locatie:
    Putten
    Het valt allemaal wel mee met het geluid ,het propje goed balanceren(heb zelf de 5,2x4,3 van graupner) en je maakt niets meer geluid dan een F5B kist en die 1000w gaat prima vlieg er zelf ook mee , indien je niet voor de max snelheid gaat ,285km-295km inmiddels met een 3200kv binnenloper dan hoor je hem amper, dus niet te druk maken om een beetje geluid, Funjets ,Projeti's en brandstof kisten maken veel meer lawaai.

    gr Andre
     

Deel Deze Pagina