Wifi zit meestal op 2.4Ghz of 5.8Ghz UHF op 433Mhz Over het algemeen is het zo hoe lager de frequentie hoe verder en beter het door obstakels komt, maar hoe minder bandbreedte.
UHF, staat wel voor ultra high Freq., maar dat was vroeger zo in de tijd dat we antennes op ons dak hadden voor TV.. (geen schotel) .. Dus uhf, voor ultra high,das nu dus achterhaald
.. dan toch even .. sorry .. kan iemand mijn heli met een "booster" verstoren, tijdens vliegen? .. is maar zo'n idee, als ik met een 5000 € monster vlieg ? ntopic: Groet Uwe
Wifi boosters zijn helemaal niet erg. Er zijn wifi microwave linken. dat zijn signaal beams en dat is veel erger, want die werken line of sight . Maar zo snel gebeurt dat niet als je verantwoordlijk vliegt
dus buiten de bebouwde kom op mijn vliegplekje (met toestemming van gemende en politie) bedankt: Groet Uwe
YEEEEEEHAAA!!!! Hoeveel geluk kun je hebben? Gevonden!!! In een forse struik/boom. €5 schade (pootje van de gps). Crash staat erop in gestabiliseerde HD :-\ En nog belangrijker: Geen schade aan derden!
Proficiat dan heb je zeer veel geluk gehad. Dus nu snel weer vliegen maar dan op een verantwoorde manier aub En ver ver ver weg van je woonwijk.
Voor zover ik nu kan inschatten aan de hand van de beelden: Naza probleem... Volgas onder een hoek van 30°-40° naar beneden.
Leed is toch al gedaan. Wijze les is gelerd, verder geen schade, dus wat mij betreft ophouden met zeuren, zand erover, en fimpje kijken...
mooi man , en gelukkig geen schade of schade aan derden het filmpje kun je hier posten , iedereen weet toch al wat er gebeurd is veel vlieg plezier gr Nick
Hahaaaaa.....filmpje....tja..... Heb natuurlijk niet zo'n trek om oom agent op m'n nek te krijgen, dus nee, geen filmpje. Hoewel ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig ben naar wat er is misgegaan. Ding vliegt stabiel, ik heb het gevoel dat ik wat naar rechts achter wegdweil, ik druk naar voren, en ineens maakt 'ie een rolt 'ie naar rechts, en duikt echt met een noodvaart naar beneden. Geen prop kapot o.i.d. Wel veel lawaai, klinkt als volgas, maar duikt toch naar beneden. En dat vind ik raar want volgas vooruit/achteruit welke kant dan ook op, betekent altijd: Stijgen. Ik kan niet volgas een kant op vliegen zonder ook heel snel hoogte te winnen. Ergens halverwege het neerstorten komt er een vrij plotselinge beweging die mijn copter in een strakke 30° schuin zet. Denk dat dat het moment van failsafe is. Maar geen idee waarom 'ie dan op failsafe en volgas toch naar beneden duikt...
Een happy ending (je hebt er vast van geleerd). Die video heeft de politie niet nodig nu je zelf al verklaard hebt. Dus posten maar!
Ja zeker. Dat is ook waar ik mijn zorgen om maak. Als je met hoge vermogens gaat werken kan je het signaal van een ander doen overschreeuwen. Ondanks dat je gebruik maakt van de nieuwste techniek (frequentie hoppen bijv) Als je ontvanger jou zender niet meer kan "verstaan" omdat een ander jou wegdrukt dan zal hij in failsave schieten. Iig zal je bereik een stuk minder worden. Je kan het een beetje vergelijken als iemand jou naam roept en iemand anders roep een andere naam door een 1000 watt geluids installatie. Jij kan dan die gene die jou naam roept niet meer horen.