Quadcopter kwijt...

Discussie in 'Multicopters' gestart door mgvdwerf, 1 apr 2014.

1. mgvdwerf

mgvdwerf

Lid geworden:
    8 sep 2012
    Zal best M00st, maar laten we geen slapende honden wakker maken. Zo spannend is 't nu ook weer niet. Zoek op youtube en je vindt flyaways genoeg helaas :-\
    Ben voorlopig blij dat het goed is afgelopen.
    En inderdaad, voortaan lekker buiten de bebouwde kom!

Om een indruk te geven van hoe ik het eigenlijk allemaal bedoel, gewoon even iets wat wél goed is gegaan.

[media=youtube]GEKJsh1bVgs[/media]

Enjoy! :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Ik kan met gemak de gehele woonwijk hier zonder wifi zetten met mijn jammer.
    Ben er vrij zekers van dat ik dan ook je zender van je 5000 euri kostende heli zal kunnen platleggen.
    En daar hoef ik nog niet eens heel dicht bij jou te staan.

3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Nee dat is niet geheel juist wat je hier vertelt. Ja tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar "spread spectrum" werkt wat beter dan dat.
    Het is hetzelfde als dat je op een club met veel man tegelijk samen kan vliegen op dezelfde frequentie.
    In andere woorden de ontvanger kan dus degelijk je signaal uit de stoorbron filteren tot op zekere hoogte. Technologie stamt uit de koude oorlog en is ontworpen om het signaal door het ruis van de tegenstander te sturen. Tegenwoordig wordt het veel toegepast dus ook in die 2.4ghz zenders en zelfs mobieltjes.

Uiteraard hoe meer vervuiling in de lucht is hoe minder ver je signaal komt, maar denk dat je niet zomaar voor wifi boosters moet vrezen eerlijk gezegd.

4. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    gelukkig is België toch 'n stukje weg, ha ha

5. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    :)
    Ik zou dat nooit tegen jou gebruiken hoor.
    Zelfs niet tegen wie ik hier iedere dag zit te trollen haha.
    Een hobbyist gaat toch geen mede hobbyist saboteren zekers :)

6. mgvdwerf

mgvdwerf

Lid geworden:
    8 sep 2012
    @B.Dave,

Ik heb je youtube ff bekeken. Na je verhaal van gisteren (dat weliswaar hout snijdt, maar een minder correcte toon heeft) verbaast het mij dat je op ooghoogte over wandelpaden rond een camping knettert met je FPV, alsmede langs speeltoestellen.
    Ik oordeel niet. Ik verbaas me slechts...

7. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    lief van je Dave :D

8. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Is geen camping maar is ons eigen prive domein in Polen ( mijn eigendom dus (eigenlijk van men vrouw :) ) )
    Waar we mensen uit de streek laten logeren in hun caravans wegens de zeer mooie locatie aan het meer :)
    De wandelpaden zijn op ons vliegplein te antwerpen waar zelden of nooit iemand wandelt daar het alleen gebruikt word door ons. ( zeer zelden loopt er eens iemand rond )
    De speeltoestellen heb je dan wel weer gelijk in maar we zullen er niet rondknallen terwijl er kinderen aan het spelen zijn. (tenminste we gaan er niet boven of tussen knallen dan)

En nog eens ik heb niet gezegd dat ik een heilig boontje ben in tegendeel hoor.
    Maar in een bebouwde kom (woonwijk) heb je geen overzicht wie of wat er op dat moment aan het spelen / wandelen / bezig is in de tuin.
    De schade die je in een woonwijk kan aanrichten is tich keren groter dan wat wij eventueel dan zouden aan kunnen richten.

Vroeger reed ik wel eens met mijn RC auto door de straten hier , gewoon recht toe recht aan vol gas , omdraaien en vol gas terug.
    Toen opeens op een dag ook een ongelukje gehad door dat er blijkbaar nog iemand in de wijk bezig was die op de zelfde kristal als ik bezig was.....en je raad het al .......vroem vroem deed de benzinewagen en weg was die knal boem patat lop tegen een auto. (heeft me toen paar duizenden frankskes gekost voor de schade). Sindsdien nooit meer in woonwijk gereden / gevlogen want kans op schade is zoveel groters.

9. sanderw13

sanderw13

Lid geworden:
    8 feb 2012
    Heb je niet de film van de crash zelf?

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Heb je niet misschien naar manual overgeschakeld, wamt dan kan dat wel namelijk!

11. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Je kent me toch :)
    Soms ben ik de liefste persoon die er rondloopt en soms ben ik de grootste kloot die er is haha.

12. mgvdwerf

mgvdwerf

Lid geworden:
    8 sep 2012
    @sanderw13

Ja, heb ik, maar is niet tof om hier te posten vind ik.

@BorisB:
    Nee, kan niet. Ik heb manual uitgeschakeld.

13. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011

Nu breekt me klomp.

14. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Amaai menne frak.

15. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011

Toch komisch om te lezen nu je zelf aangeeft precies de zelfde fout gemaakt te hebben.

16. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Maar ook grappig om te weten dat dit ongeveer een 20 tal jaren geleden is :)
    En twas een auto en geen vliegend ding.
    Is bijna hetzelfde maar toch net niet hetzelfde.
    Alleen had ik de pech dat die andere zijn kristal mijn kristalleke liet verdwijnen in thin air en ik dus schade aan een andere auto daardoor kreeg.
    Ik kan je verzeleren dan ga je dat nooit meer doen hoor want toen als jongen gast koste dat veel frankskes die ik uit eigen zak moest betalen.
    Niks ouders of verzekering die toen de rekening wel voor hun even zouden nemen.

En daarom dat ik er ook op blijf hameren want ik heb ervaring ermee hehe.
    Daarom dak ook tegen de TS heb gezegd dat die zeeeeeeeer gelukkig moet zijn dat er nergens schade is toegebracht. Want ipv duizenden franskes had dat voor TS wel eens in duizenden EURO's kunnen zijn.

17. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    idd,
    anders ben je ook geen hobbyist,
    leuk te horen !

Groet
    Heli-Uwe

18. flash1

flash1

Lid geworden:
    17 okt 2009
    Schade?

19. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    ...

20. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009

(Binnenkort dan, als de Russen binnenvallen in Polen)

Het is

a: erg genoeg voor de OP dat het ding weg was, toch een hoop geld.

b: Stom waar hij vloog en in Nederland verboden.

C: goed dat ie terug is. Nu wel een video inderdaad svp :)
    (overigens hoef je je over agenten geen zorgen te maken, die reageren meestal
    alleen op vuurwerk filmpjes en bedreigingen)

Hopelijk goede les geweest, en volgende keer zou ik zeggen, tracker of zo'n RC sirene ding wat je ook op vliegtuigen kan zetten zodat je kan horen waar het ding eventueel ligt.

En water ? Nee. Als het niet drijft (zoals mijn balsa Storch gelukkig deed) ben je het definitief kwijt.

Ash.

Deel Deze Pagina