quikly hpi 3 rtr maar hoe

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door william.tk, 1 jan 2004.

  1. icewim

    icewim Guest

    Ha, dank je. Ik bedoel alleen de avatar hoor; aan die kap doe ik niets meer.....heeft al genoeg bloed zweet en tranen gekost!
     
  2. Guest

    Guest Guest

    O ik dacht hij gaat zijn kap helemaal anders maken :p
     
  3. icewim

    icewim Guest

    Nee, pffff......alsjeblieft :wink:
     
  4. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    je kan een heleboel doen om hem sneller te maken, maar waar je wel op moet letten dat je de rest van de auto ook sterker maakt want daar komt ook weer meer kracht op te staan.

    en je kan ook natuurlijk een 5.5 mm carb erop zetten.
     
  5. hilbren

    hilbren Guest

    zou ik zeker doen is heel erg goed voor zo'n motor, des te sneller kun je een nieuwe kopen :evil:

    je kunt beter een tweedehands wedstrijdauto kopen dan een nieuwe rtr3, voordelen:
    • gelijk een centax koppeling
      gelijk een versnellingsbak
      geen gerotzooi met de rare (offstandaard) plaatsing van de motor
      de auto is er voor gebouwd om opgevoerd te worden
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.730
    Locatie:
    Sassenheim
    - Hmmm..... om eerlijk te zijn vind ik de Centax geen voordeel....
    - Rare plaatsing motoren ? Een motor is een motor, ze komen helaas in verschillende afmetingen en montagegaten.
    - dergelijke auto's zijn iet gebouwd om opgevoerd te worden, die dingen zijn gebouwd om mee te racen en wordt verwacht dat ze de sterkste motoren aan kunnen.
     
  7. hilbren

    hilbren Guest

    die motoren met een zij uitlaat zijn duidelijk minder efficient als een motor met een achteruitlaat. en als je zo'n motor op een hpi wil zetten dan moet je je hele hpi gaan verbouwen en een hele dure bocht van hpi zelf kopen.
    Een voordeel van een centax is dat ie minder slijt en beter afstelbaar is.

    ik heb zelf ook zo'n hpi en als ik dit alles geweten had, dan had ik echt een tweedehands auto gekocht ipv een hpi.
     
  8. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    het is dan ook wel een beginners auto...
    wil je een snelle race auto waarbij je wilt kunnen veranderen van top motor kan je beter een serpent, picco.... nemen
    die zijn er dan ook voor gebouwd om verbouwd te worden

    grtz nitro
     
  9. hilbren

    hilbren Guest

    ja dat bedoel ik dus die zijn tweedehands even duur als een nieuwe hpi, waarom dan niet gelijk een goeie auto??? waarmee je later ook nog iets kunt...
     
  10. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Sommige mensen hoeven niet meteen een auto die 80km/uur gaat.... dat is alleen maar gevaarlijk. Het leuke is dat je aan zo'n auto zelf nog wat kunt sleutelen om hem op te voeren en te verbeteren. Als je geen wedstrijden rijdt, zijn deze auto's leuk zat. Kijk, als je wedstrijden gaat rijden, neem dan iets duurs en snels... Als je voor jezelf wat rondjes crosst.... nergens voor nodig... Ik weet ook wel dat er mensen zijn die alleen maar snel willen. De vraag is alleen of je daar wat aan het als je geen wedstrijden rijdt... Normaal zorgt dit alleen maar voor extra brokken. Er komen in de winkel waar ik werk serieus mensen die binnekomen en zeggen: "ik wilde snelste bestuurbare auto die er is." Het mag maar €500 kosten, anders vinden ze het balachelijk duur (zal wel door de euro komen...) "en het moet ook nog een RTR zijn, want al dat gebouw enzo, daar heb ik geen tijd voor"

    Je maakt wat mee :lol:

    Greetzz, Robbert
     
  11. marvin

    marvin Guest

    precies, die wannabe rc'ers, en als er iets stuk is er niet naar kijken maar gewoon op de plank zetten of iemand anders het laten maken

    maar ik zou voor de 2bak gaan, dan de remmen en ophanging upgraden en dan als de motor versleten is gaan twijfelen over een nieuwe motor of een 3cc
     
  12. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Juist. Jij snapt't :D

    Greetzz, Robbert

    P.S.: grappig joh, werken in een modelbouwzaak. Het leuke is, er komen ook mensen die als je zegt over een wat goedkoper model, dat die 40 gaat, dat ze je met grote ogen en een grote glimlach aankijken van verbazing. Dat zijn de leuke klanten :D
     
  13. hilbren

    hilbren Guest

    daar zit wel wat in ja.
     
  14. icewim

    icewim Guest

    Nou moet ik zeggen; ik heb juist twee maal een gebruikte auto gehad waarvan 1 een behoorlijk snelle mugen seiki en hoe heerlijk ik het ook vindt om zo'n ding 's avonds op de salontafel helemaal uit elkaar te trekken (mijn vrouw heeft daar trouwens een andere mening over), vondt ik het toch behoorlijk lastig om steeds maar af te stellen om het stationair aan de praat te kunnen houden. Want laten we eerlijk zijn; je weet niet 100% WAT je koopt en de stelregel met tweedehandsspullen dat je andermans ellende koopt, gaat in rc land toch regelmatiger op dan ergens anders lijkt wel.
    Ik was dus die twee dingen zat en wilde een nieuwe die gewoon zou blijven lopen en waarmee ik eens kon gaan rijden en niet een hele zondag over 1 tankje zou doen.
    Dus was ik stom en kocht een tamiya rtr; zuiver vanwege de prijs; na het avontuur met de andere twee was het rc geld ook een beetje op.
    Dat was leuk; die sloeg niet af (hoewel er wel wat andere problemen mee waren die voor garantie verholpen zijn) en ik kon lekker rijden. Toen bleek dat je daar helemaal niets mee kon -geen 2 bak, andere motor werdt al lastig, wielophanging viel weinig mee te doen- en hij op top nog eens SUPERtraag bleek, heb ik die hpi rtr gekocht, ook vanwege de prijs een rtr.
    Die gaat een stuk sneller en er kan in de toekomst nog een 2 bak op ed.

    Het kan dus anders; een nieuwe kopen omdat je het geklooi van andermans troep zat bent......
     
  15. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    tja zit wat in ja... ik probeer nu mijn problemen te verkopen ;) nee valt allemaal wel mee, een protech en in goede staat..

    maar als je iets koopt vanwege de prijs, een rtr is niet altijd goedkoper hoor :S een kit is vaak zelfs goedkoper.
     
  16. icewim

    icewim Guest

    Dat is ook zo, maar die hpi rtr bij quartel; 299 euro compleet! Dan met 2.5 cc - 4wd enzow.......vondt ik toch niet duur. Moest alleen nog een plugdriver bij.
    Die tamiya kreeg ik min of meer plotseling van mijn vrouw cadeau toen we ernaar stonden te kijken.
     
  17. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    kijk dat is nou vrouw naar mijn hard :D...
    zo een vrouw moet ik ook zoeken ;)
     
  18. icewim

    icewim Guest

    Mijne kopen? ;)
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.730
    Locatie:
    Sassenheim
    Dom, blond, gewillig, rijk en dikke [​IMG] ???

    Maar RTR is het ergste wat ze in de modelbouw hebben kunnen verzinnen. Gasten die denken dat ze er zo mee kunnen rijden en geen problemen verwachten krabben 2x zo hard achter hun oren als er iets mis is.

    Even terugkomend op een centax en wedstrijdauto's. Mag misschien zo ideaal klinken maar zonder kennis is een wedstrijdauto niets, een verkeerde afstelling bij gebrek aan kennis zal niet veel rijplezier geven met het brute vermogen die er nog eens bij komt. Een standaard bakkie heeft vaak een vaste afstelling en kan daardoor niet scheef afgestelt zijn.
    Een centax is zeker niet onderhoudsvriendelijk en ook niet makkelijk af te stellen. Te vroeg aangrijpen en het heeft geen snelle acceleratie en te laat kost je koppelingsschoenen. De gewone koppeling rijdt vele malen prettiger en is standaard uit de doos gewoon goed en benodigd geen afstellen.
     
  20. hilbren

    hilbren Guest

    ow dat wist ik niet, na alles wat ik er van gehoort heb zou zo'n centax vele malken beter zijn. :? waarom gebruiken ze die dingen dan toch voor wedstrijden?
     

Deel Deze Pagina