QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

QX-9 vliegt eigenlijk ook geweldig en stabiel met 8x45 gemfan props! Zie hier. Vliegen met mijn Cloverleafs is helemaal top. Heb geen enkele glitch tijdes de vlucht gehad. Binnenkort als ik mijn nieuwe DVR heb ff video posten. Volgende week vakantie weekje, dus alles moest getuned worden voor strakke beelden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat idd prima (en je kent al aardig de weg daar zie ik)! Van die 8x45 props heb ik er net een flink aantal binnen gekregen, kan ik in ieder geval alvast eens rondfladderen met mijn TBS terwijl ik wacht op die 9x5 carbon props.

Welke DVR heb je besteld? Eentje met of zonder scherm?

Ik had er een met scherm, maar had laatst van beeld wat verspringt en wat strepen. Heb proberen te fixen en heb hem helemaal gesloopt. Nu een zonder scherm voor 30 tientjes van ebay besteld. Nog niet binnen.
Dit zijn de 8x45 CF verstevigd. Moet zeggen, dat ze beter aanvoelen dan die 9x5 graupners. Misschien omdat ik al heel lang met deze props in het verleden heb gevlogen. Video is ook perfect. Geen jello te zien. Heb express even in zonlicht gevlogen op mijn geheime test basis ;)

QX-9 vliegt eigenlijk ook geweldig en stabiel met 8x45 gemfan props! Zie hier. Vliegen met mijn Cloverleafs is helemaal top. Heb geen enkele glitch tijdes de vlucht gehad. Binnenkort als ik mijn nieuwe DVR heb ff video posten. Volgende week vakantie weekje, dus alles moest getuned worden voor strakke beelden.

Je durft in ieder geval weer te vliegen bij het beruchte plasje :)

Hoi Max,

Net via Ebay een inverted Vee antenna besteld voor mijn FPV set. De standaard dipole antenna was niet goed te gebruiken met ook nog een low pass filter ertussen. Nu zie ik alleen op Rangevideo staan dat deze antennes 'verticaal' geplaatst moeten worden. Heb jij een goede foto van hoe de antenne bij jou zit. Ik meen ergen een keer te hebben gezien dat deze bij jou plat ligt (dus horizontaal)

Groet,
Menno

ps, sorry voor de off topic vraag :p

Hoi Menno,

Nee heb de inverted-V verticaal (naast de GoPro) zitten. VTx zit er direct achter.
full

Een kleine update voor de QX-9, betreft het achter/ bovendeck:
Hier steken de schroeven/ moeren boven de plaat uit en kunnen de lipo beschadigen.
De binnenste vier m3 schroeven (met verzonken kop) vallen nu mooi in de bovenplaat. ;)

full

Als iedereen een QX9 gaat bouwen moet ik er ook 1 hebben , direkt aan begonnen :)
Gebouwd uit G10 1,5mm ..
Setup wordt:

EzUhf 8ch receiver
Naze32 acro
1100kv sunnysky
4s lipo , 2650mah
8 inch gemfan
HK Osd
beepertje
850mw vtx 1,3ghz
20 amp simonK
Gorpo en fpv cam uitraard..

edit_preview.php

edit_preview.php

edit_preview.php

Laatst bewerkt:
Deze morgend de regelaars en de naze32 acro binnen gekregen , hopelijk vliegt het straks al :)
Mooi leuk framepje , tis wel proppen om alles weg te krijgen!

Back