QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

Zie trouwens op je bouw foto's de 980kv versie. Die vlieg ik ook op 4S.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat even te zoeken naar carbon armen. Bij flyduino zijn ze 25 cm of 34 cm, de tweede is dus net iets te kort.
Bij carbonwinkel kwam ik het volgende tegen: http://www.carbonwinkel.nl/nl/carbon...inylester.html
Buitendiameter 16mm, binnendiameter 14mm, lengte 1000mm. €19,24. Uit deze buis kan je vier armen halen en ben je goedkoper uit dan bij flyduino. De vraag is even of dit het juiste type buis is. Wie kan er iets over zeggen?

Ik heb deze buis in ieder geval besteld...
Weet het later deze week.

Ik zat even te zoeken naar carbon armen. Bij flyduino zijn ze 25 cm of 34 cm, de tweede is dus net iets te kort.
Bij carbonwinkel kwam ik het volgende tegen: http://www.carbonwinkel.nl/nl/carbon...inylester.html
Buitendiameter 16mm, binnendiameter 14mm, lengte 1000mm. €19,24. Uit deze buis kan je vier armen halen en ben je goedkoper uit dan bij flyduino. De vraag is even of dit het juiste type buis is. Wie kan er iets over zeggen?

Zie trouwens op je bouw foto's de 980kv versie. Die vlieg ik ook op 4S.

als je de motoren googeld geeft hij max 3s aan... wat voor een props vlieg je mee, speelt natuurljk ook mee met de belasting van de brommers:D, zou het wel graag willen proberen, maar ben bang om ze te mollen.
maar heb hier een gloednieuwe 4s liggen, nog in de verpakking, nvision 2500 30c 4s, die me maar ligt aan te kijken:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Sunnysky motoren zijn perfect geschikt op 4S! Vliegt zo´n beetje iedereen mee. Deze motoren zijn echter in de originele specs alleen gemeten voor 3S.

:schrik: zal niet verklappen wat er gebeurd (men moet het filmpje maar even bekijken) maar dat is wel ontzettende pech zeg!

Yup....dan nog zo'n kleine kans dat het gebeurt. Ik had nog kunnen reageren weet ik zeker. Het lijkt zo snel te gaan, maar op het moment dat ik hem zag in mijn beeld dacht ik nog van....hij gaat over me heen...niks aan de hand. Helaas was hij aan het dalen en ik een beetje aan het stijgen.

Sunnysky motoren zijn perfect geschikt op 4S! Vliegt zo´n beetje iedereen mee. Deze motoren zijn echter in de originele specs alleen gemeten voor 3S.
zojuist geprobeerd :D
gaan als de brandweer zeggen ze dan, nou de brandweer gaat hem niet bijhouden, niet meer normaal, hier moet ik zeker effe aan wennen(graupner 10x5)en heb ik voorlopig even wat meer ruimte voor nodig pffff:cool:

Erg gaaf filmpje hier willen we meer van zien :) Quad Wars ;)

Overigens is op het filmpje ook redelijk te zien hoe de andere naar beneden dondert vanuit POV van boven af.

Zijn gewoon dezelfde. Maar houd er rekening mee dat het lang duurt voor je ze hebt, en er evt nog belasting en invoerrechten bij kan komen. Denk dat je dan niet veel winst maakt..

waar hebben jullie ze vandaan dan? heeft het niet allemaal evenveel kans op belasting enzo? (tenzij je binnen de EU besteld) en kan wel lang duren, maar heb de rest ook nog lang niet in huis:P

Ik heb mijne vanuit Duitsland Aachen via Ebay. Er is ergens link in verschillende draadjes op het forum. Binnen 5-7 dagen binnen en geen belasting.

Vind deze motoren overigens ideaal.....hoef niet meer verder te zoeken. 980kv is voor mij perfect op 4S! Goede vliegtijden, voldoende power, kwalitatief en je kan op meest gangbare maten props vliegen.

OK.. Update..

Ik heb overleg gehad met m'n kennis, en heb een probleem.
Hij kan niet zomaar alle tijd nemen die hij wil aan de freesbank, en daarnaast kost het hem vreselijk veel tijd alles uit te freesen. Plus het feit dat carbon freesen eet, (a 30 euro per stuk!) zorgt ervoor dat hij niet alle frames kan uitfreesen. Hij kan de kosten van de bank niet verantwoorden, en als de freesen en uren (nachten..) van de bank bij de kosten van het frame komen wordt het een stuk minder interessant. En dan vergeet ik nog dat hij alles uit liefdadigheid zou doen ;)

Hij doet er 4, en misschien kent RubenSP ook iemand die kan freesen, dat zou dan 8 maken. Daar houdt het in mijn omgeving mee op. Dus ik ben op zoek naar mensen die willen en kunnen freesen voor de rest van de mensen die er graag een zouden willen hebben. Ook post ik de plannen nog zo gauw ik ze weer terugkrijg, zodat mensen misschien die willen zelf in hun omgeving aan de gang zouden kunnen.

Ik hoop dat er hulptroepen beschikbaar zijn, anders zou dit initiatief nog een vervelend einde kunnen hebben, en dat zou erg jammer zijn.

Back