ook al rijdt ik niet met me kap dan nog rookt de kop naar een ruim 5 min en sputtert ie wat is nu het beste wat ik kan doen en jah het is een andere koelkop dan dat eerst op de motor zit deze is een stukkie groter :lol: dus wat kan ik het beste doen ps er komt al vrij veel rook uit de uitlaat amar het valt me op dat hij weinig bezine verbruikt groetjes van ruud subaru 5#
Dat komt omdat je motor veelste arm staat draai hem eerst is een paar tandjes open dat er meer brandstof in je motor komt. Dan gaat is niet roken rook uit de uitlaat is goed dat moet ook. Maar rook op de motor zelf betekend dat je motor veelste arm staat dus ff aanpassen en kijk in de handleiding van de auto hoe je hem rijker zet.
bedankt alvast ik zal hem wat gaan fastellen en kijken hoe het gaat iedereen alvast reuze bedankt voor heel jullie uitleg
Je kunt het verschil tussen sputteren bij te rijk, of iets anders bij te arm goed horen. Als hij te arm staat, akomt hij eerst goed van z'n plaats af, maar houdt vervolgens in, en zakt het toerntal snel. Het geluid klinkt dan maar alsof er meer brandstof naar binnegezogen moet worden (dit is dus ook zo...). Als hij te rijk staat, komt'ie eigenlijk meteen al niet goed van z'n plaats af, hoor je hem sputteren (niet inhouden, maar langzaam rijden, dit is een groot verschil 8) ) en dat gaat dan samen met veel rook, en soms olieresten uit de uitlaat. Greetzz, Robbert