Raketenwurm 1, 2b & Surprise 13

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door JohanvG, 1 dec 2007.

  1. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Jippie de bouw is begonnen.:zon:

    De hoogteroeraansturing zit al op z'n plek, maar daar heb ik nog geen foto's van gemaakt.

    Motor en de nieuwe CC-180 regelaar aan elkaar gesoldeerd.
    [​IMG]

    Motorschot ingelijmd en van een paar koelgaatjes voorzien.
    [​IMG]

    De servokabels zijn door de vleugel getrokken. Bij de RW2b gaat dit een stuk makkelijker dan bij de RW1.
    [​IMG]

    En een gat in de vleugel gemaakt waar de kabels weer uit komen.
    [​IMG]

    En dit alles natuurlijk ook met dank aan Robinio voor de hulp bij het bouwen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  2. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    Belgiƫ-Schaffen
    Leuk nog wat van de RW2 te zien :)
    Het bouwen lijkt goed vooruit te gaan. Veel succes met de bouw ;)
    Ps: Heb al veel plezier aan mn RW1 beleefd
    [​IMG]
    Mvg NickB
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Sorry, foutje...
     
  4. Johan, ziet er goed uit!

    Kleine opmerkinkjes, echt klein hoor.

    #1 Hoe dik is dat motorschot? Hopenlijk wel twee lagen printplaat? Een laag is wel een beetje dun en kan langs de lijm rand los komen vooral bij CC regelaars die erg sterk zijn.

    #2 Op het WK heb ik gemerkt dat bij 4S extra capaciteit echt veel uitmaakt, 4100mah Neu vs 5000mah was een verschill van ~10% power en ook motor loop tijd.

    #3 De laatste D60 servo's komen met extra dikke servo hevels, de oude zijn een beetje mager. Is op den duur wel een goed idee.

    Wellicht in 2009 een F5B fly in?!!!

    Gr, Jos
     
  5. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Er zit nu het standaard motorschot van Strat in, wel is ook het opvul houtje met de romp verlijmt. Mocht het niet houden dan hoop ik niet dat de motor wegvliegt en er een grote puinhoop in de neus ontstaat.
    Deze Wurm gaat op 4s Kokam 4000 vliegen, maar ik heb nog een nieuwe Neu en CC180 liggen dus wellicht dat er volgend jaar nog een verrassing komt.
    Als het goed is heb ik D60 HT's dus ik mag aannemen dat hier de nieuwe hevel's al op zitten, en anders zal ik ze wel een keer vervangen als ze los te koop zijn.
    En een F5B Fly-in moet natuurlijk in ieder geval gaan gebeuren volgend jaar, alleen wie gaat dat regelen. Een week(end)je Engeland kan natuurlijk ook.

    Straks maar even op de club kijken hoe het er nu mee staat.
     
  6. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Schiet al aardig op met de Wurm nu. Nog 2 roerstangen buigen, vleugelservo's verlijmen, stekkers solderen en de accu plaatsen en het zwaartepunt opzoeken. En de nieuwe 17x18 en spinner zo aanpassen dat hij wel volledig open klapt. Dat blijft toch wel jammer van die RFM spinners, net zoals die twee schroefjes trouwens.

    Dus vliegen gaat dit jaar hopelijk nog wel lukken als het weer meezit en ik m'n zender terug heb van de RoyalPro upgrade.
     
  7. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    De spinner is aangepast en de zender is ook terug van de upgrade. Hij is door de upgrade wel een stuk sneller geworden met opstarten en wisselen tussen kanalen. Ik heb ook gelijk maar een M-PCM ontvanger besteld en A123 cellen met een Jeti MaxBec (en ja Jos ik weet dat hij vrij groot is maar er is vast wel een plekje voor te vinden ;-))

    Maar ja dit jaar nog vliegen gaat niet gebeuren :(. Te druk met studeren voor examens.
     
  8. Ach ik heb die Jeti Maxbec ook gevlogen een tijdje. Helemaal niks mis mee!

    Examens? Welke examens?

    Johan het is wel belangrijk om altijd 1 kist vliegend te hebben. Je weet maar nooit als je hem ineens nodig hebt. :)

    Meer foto's?

    Jos
     
  9. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Tja, soms vindt je baas het nodig dat je Microsoft certificeringen haalt, dus daar maar even druk mee. (En met het rondneuzen op het modelbouwforum natuurlijk)

    Volgende week ga ik weer wat bouwen en maak ik wel wat meer foto's. Moet ik ook nog even gaan bedenken of en hoe ik nog wat extra koel gaten in de romp ga maken zonder de handel te verzwakken.

    De ontvanger is trouwens nog niet leverbaar dus er komt voorlopig m'n oude vertrouwde MPX DS-IPD Synth 7 in. Mogelijk ga ik in de loop van volgend jaar toch over naar 2,4Ghz Fasst of MPX.
     
  10. Trouwens met de huidige pond naar euro conversie is het voor mij ineens zaak dat ik zsm terug naar Nederland kom en euro's verdien. Gezien mijn trainings lening in euro's is.

    We zullen zien hoe snel het gaat, zal wel even duren. Maar als ik weer in Nederland woon dan betekend dat wel dat er wat gaat gebeuren op het F5B gebied. Als het niet mogelijk is om wat in Nederland te organiseren dan moeten we maar samen naar Belgie of Duitsland karren.

    Besten wensen en gelukkig nieuwjaar!!!
     
  11. Johan, kijk eens naar de Jeti Duplex 2.4Ghz conversie kit. Ik zou het wel weten!

    Koeling is belangrijk voor de regelaar. De rest heeft geen koeling nodig. Zorg voor een ingang en aan uitgang anders gebeurd er nog niks.

    Jos
     
  12. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Ik zou inderdaad best in Belgie mee willen gaan vliegen. Wellicht als het allemaal goed gaat dat ik dat dit jaar wel ga doen.

    Dat Jeti systeem weet ik nog niet, je leest ook wel verhalen van gsm's te dicht bij de Evo en dan werkt het niet meer. Ik zat meer aan of de MPX of misschien wel een Fasst module voor de Evo te denken of aan een Futaba 12FG.

    Er komt al iets koeling door de spinner, zou een gat achter de regelaar dan voldoende zijn?
     
  13. Die verhalen heb ik ook gelezen, als je een beetje door leest dan blijkt dit een Multriplex Evo probleem te zijn en heeft niks te maken met de Jeti spullen. Ik vlieg niet met een GSM in mijn broekzak, nooit gedaan en zal het ook nooit doen, jij wel?

    Dat er wat uit komt van MPX in de nabije toekomst betwijfel ik en ik denk eerder dat MPX het Jeti systeem over neemt net zoals dat bij Spektrum en JR ging.

    Fasst met een Evo? Kan dat zonder enig probleem of modificaties?

    Dat luchtgat in de spinner werks alleen als ook veel gaten in het motorschot zitten, wat ik niet aan beveel. Tevens stromt de lucht daar de verkeerde kant op dan je zou denken, uit het vliegtuig implaats van er in. Hoe jij het doet maakt niet zoveel uit, als er maar wat koelere lucht beweegt daar binnen!!!
     
  14. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Binnenkort in dit draadje een gele verrassing :D
     
  15. Foto's!!!!!!

    Jos
     
  16. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Hij is nog niet binnen. Maar hij is van full carbon, aan de bovenzijde van rood naar geel verlopend en de onderkant is geel/rood gestreept.
    De verdere bouw ligt al een poosje stil op het moment. We zijn een nieuw clubhuis aan het bouwen en daar gaat een boel tijd in zitten en het bouwhok is al grotendeels gedemonteerd, waaronder de verwarming.
     
  17. Thuis verder bouwen!!!

    De zomer komt er aan.

    ;)

    Oh, een S13 kan trouwens wel een wat langere staart gebruiken. Heb je interresse aan een nieuwe staart?
     
  18. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    Voor thuis bouwen heb ik op het moment geen ruimte, maar dat gaat over 2 weken veranderen als ik verhuisd ben. De Surprise moet in Maart vliegklaar zijn voor de wedstrijd in Mei. Die van 19 April kan ik helaas niet want dan is er al een Quicky wedsrijd in Leeuwarden.
    Die langere staart laat ik voor nu nog even zitten, eerst wat meer ervaring opdoen lijkt me ook wel handig.
     
  19. Johan,

    Is niet helemaal nodig hoor. Vliegt net ietsje strakker. Rudy vloog in Kiev met een S14 en ook een S13 maar met S14 romp. Dat is mogelijk met wat aanpassingen.

    Echter ik heb nu een RW2b staart die op mijn S13 komt en als dat klaar is maak ik waarschijnlijk een malletje zodat ik een plug in staart kan maken. Als het zo ver is dan stuur ik er wel eentje naar je op.

    Moet je alleen een RW2b hoogte roer van Strat halen.
     
  20. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.662
    Locatie:
    Gelderland
    :D De surprise komt net binnen, foto's volgen nog wel een keer, nu eerst verder met verhuizen.
     

Deel Deze Pagina