RBC Delta400

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Didier, 7 dec 2002.

  1. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    de Jamara Pro 480 (HS) is een SP400 met langer anker (zelfde diameter zowel van het huisje als het asje, huisje is 8mm langer) en kost weinig (Eur 6,??) zeker t.o.v. "echte" 480's .... is wel ~25gram zwaarder dan SP400 (en iets lichter dan "echte" 480's) ....

    Als een "echte" 480 past, past de Jamara low-budget pro 480 ook ...

    HS is voor 8 cellen levert dan ~ 140W (brutto) ... met paarse Hecell NiMh accu's (1100Mah afm/gew 500AR NiCad) heb je ook nog een redelijke looptijd > 10 minuten als je af en toe gas terugneemt :wink: ....
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.300
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Jammer! :cry: 25 gram te zwaar dus....
    Ik heb de 8/500AR's al helemaal achterin liggen
    Bovendien begreep ik dat de Ri van die paarse cellen hoger is dan van de 500AR, dus dat beperkt het maximum vermogen. Vliegtijd is voor mij van secundair belang...
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Bruno, die paarse HE-Cells moeten nog 20A kunnen leveren !!! bij een redelijk normale spanningsval (20A nog niet getest..).... uiteraard zijn de 500AR onverslaanbaar, maar dit komt dicht in de buurt, voor SP400 toepassingen kan je deze 1:1 wisselen met 500AR's, dus zonder celletje extra toe te voegen...
     
  4. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Volgens vele berichten op de Ezonemag zijn de nieuwe KAN 950 cellen stukken beter. Zelfs vergelijkbaar met rode 500 AR! Ik heb ze alleen nog nergens te koop gezien :S

    Paul
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.300
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Het punt is, dat ik al verschil merk tussen m'n 'rode' en 'geel/groene' 500AR's en als die paarse nou nog minder zijn dan de 'groen/gele', dan schiet ik er niet zoveel mee op...
    Ik heb dit staan overpeinzen op de Goudse fly-in, want daar had Rob Bulk ze in de verkoop. Op goedkope wijze nog harder dan met het standaard materiaal is altijd leuk. Ik zit voor m'n gevoel met die uitgewrongen 400/6v (overbrugde borstelveren, getimed en onder water ingelopen) en 8/500AR (rood) wel zo'n beetje aan de grens.
    Maar zoals gezegd, alle suggesties zijn welkom!
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.781
    Locatie:
    Almere
    Plasma injectoren, warpcoils... :D

    De romp is niet iets aan te passen, zodat de accu's nog iets naar achter kunnen? Of servo's verschuiven oid.

    De jamara HS480 geeft voor zijn 25 gr meer ook wat koppel meer, waardoor meer pit op de gunther,
    zoals te zien was aan Harolds Twinjet.
     
  7. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.312
    Locatie:
    Almere
    Niek,
    Op de twinjet gebruik ik geen 480HS, maar de "gewone" jamara 480 op 10 cellen.

    Voor 8 cellen moet volgens de nummertjes de jamara 480HS de grootste prijs/pret verhouding geven.
     
  8. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    overbruggen? dat was toch een stuk draad parallel aan de borstel solderen?

    zodat de weerstand minder wordt? merk je dat?
     
  9. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.312
    Locatie:
    Almere
    Doordat de stroom niet meer door het bladveertje gaat van de borstels, wordt dat veertje niet meer zo warm en blijft dus heel.

    1. Veerkracht blijft behouden, dus minder stuiteren bij hoge toeren.
    2. je kan net wat meer stroom stoken zonder dat de boel stuk gaat.

    Vermindering van ohmse weerstaand speelt wat minder een rol denk ik.

    Moet wel soepeldraadje zijn.
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    wel laat maar als je me even mailt ik heb hem in autocad
     
  11. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen

    Waar heb je hem vandaan? Overal waar ik kijk kost ie tussen de 40 en 50E :)
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb de rbc 400 delta ook gevlogen met 7 cellen 800 nicd sanyo.
    en een 480 race motor.
    dit kon zonder dat ik het model hoefde te verbouwen.
    Maar snel vliegen vond ik hem niet maar daar is hij niet voor.
    Met een speed 400 vliegt hij heel eenvoudig maar wel erg langzaam.
    Het is een leuk modelletje.
    Ik vond hem alleen lastig bouwen met die spie onder de vleugel voor tipverdraaing.
    De rolroeren kreeg ik niet strak.

    [​IMG]


    dit eigenbouw modelletje vond ik veel leuker vliegen


    [​IMG]
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    voorganger of kopie van de MPX twinjet-achtigen?
     
  14. Didier

    Didier Guest

    Dat was 2 jaar geleden, toen Look van Jet en speed models zijn winkel ging verkopen en dit bouwdoosje voor meer dan 50% wegging.
    Achteraf heb ik niet erg lang met kistje gevlogen, ik was hem namelijk snel zat.
    Hij is eigenlijk nergens goed in, te langzaam voor een speedmodel, te onnauwkeurig om echt te combatten en hij was ook niet goed in basic aerobatics.
    Het meest spannende wat ik ermee kon doen was een rollingcirkel.
    Als je van heen en weer vliegen houd met af en toe een roll en een looping dan is hij goed genoeg.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mijn vliegmaat kwam er mee aanzetten en vroeg of ik ermee kon vliegen.
    Nu dat was wel wat voor mij.
    ik heb er een 5 x 3 prop opgezet omdat ik snel wilde klimmen.
    En met 26000 toeren lukte dat wel.
    Maar ook met een speed 400 vliegt hij erg leuk.
    zo zie je maar met speed 400 formaat kan je veel doen.
    Mijn maat heeft ook de rbc delta van schuim na gebouwd.
    dat vloog ook leuk.
    Maar motortje achterop is ook weer een uitdaging.
     

Deel Deze Pagina