Rc auto valt uit bij halve tank nitro

Beste mensen,

Ik heb van de week een maverick neon xt gekocht.

Hij kreeg geen brandstof dus me slangetje van me tank uit naar me carburateur was dicht. Na schoon maken opnieuw afgesteld met n maat.

Maar wat ik nou niet begrijp bij een halve tank nitro stop hij er mee en kan hem daarna soms makkelijk en soms moeilijk aan de praat krijgen.

Iemand een oplossing pleas.

Bedankt voor de reacties alvast
 
Laatst bewerkt:
Zo te horen geen nieuwe maar 2e hands.....

Als de motor echt goed staat afgesteld moet je rekening houden met een versleten motor.
 
Hij is idd tweedehands, de 1e eigenaar heeft er nooit mee gereden omdat hij hem niet afgesteld kreeg ons wel gelukt maar precies bij een halve tank stopt ie er mee en start daarna wel weer miss slangetje lek in de tank scheurtje ofzo ?
 
Met 2e hands is het altijd "van een oud vrouwtje, amper mee gereden" ;)
Het niet kunnen afstellen zegt al genoeg over wat de motor doorstaan heeft.

Hoe is de compressie? moet je hard trekken om hem te starten of kost het amper kracht?

Als de motor echt redelijk nieuw is kan het toch zijn dat die te heet wordt, dan zou je hem een tikje rijker moeten zetten.
 
Haha ja dat is waar,

De compressie is goed hij loopt ook goed , maar precies steeds op de helfst van de tank val hij stil. Net of de druk in de tank te weinig krijgt of geen benzine meer aanzuigt

Enig idee??
 
Eerst maar eens de gloeiplug vervangen en de afstelling echt goed zetten dan. Er is geen enkele reden dat een motor uitvalt op de helft van de tank. Dat kan niet met de tank of slangen te maken hebben.
Dat is echt een probleem van de motor/afstelling/gloeiplug...
 
Okee maar wat ik niet snap waarpm hij eel goed start en rijd en precies op de helft van de tank stopt dan zou hij motorisch tog gewoon goed moeten zijn want hij bouw wel gewoo n druk op in het begin
 
Okee maar wat ik niet snap waarpm hij eel goed start en rijd en precies op de helft van de tank stopt dan zou hij motorisch tog gewoon goed moeten zijn want hij bouw wel gewoo n druk op in het begin

Eerder schreef je:

Maar wat ik nou niet begrijp bij een halve tank nitro stop hij er mee en kan hem daarna soms makkelijk en soms moeilijk aan de praat krijgen.

Na een halve tank is pas je motor op temperatuur, als de motor versleten is krijg je compressieverlies enals die te heet wordt ook een verkeerde ontsteking. Als die moeilijk start moet je eens wat brandstof op de kop spuiten, dat zal de motor snel doen afkoelen en dan makkelijker starten.
 
Oke ik heb net tornado gekocht bij net een beetje brandstof verbruik sla hij evenaf en daarna loopt hij en start hij gewoon zonder uit tevallen
 
Back
Top