RC Connect Presents: Traxxas Days 2010

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Pinky-II, 14 apr 2010.

  1. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    en ik zou geen kinderen onder de 12 jaar ofzo ook echt geen baan inzet laten doen.
    die hebben een vader die dat beter kan!
     
  2. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Daarom deden de kinderen bij de 1/16 Baaninzet dat ging prima! (En zo leren de kids dat ook eens op een veilige manier)
     
  3. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
  4. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    dat is helaas niet geheel waar wat je nu zegt. Na de grote sprong stond heel vaak een jongetje die niet durfde om de baan op te lopen om auto's recht te zetten.

    Voor de rest was het allemaal erg strak geregeld en iedereen werkte goed mee!
     
  5. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    Traxxas days

    hallo allen,

    Goed om te horen dat de meesten het naar hun zin hebben gehad.
    We hebben ons best gedaan in ieder geval.
    Wie weet tot volgend jaar.

    Groeten

    Hans
     
  6. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Goedemiddag Slash guru's :)

    goed te horen dat iedereen het naar de zin heeft gehad! Het weer zat mee, goede opkomst, leuke finales, dus een leuke dag. Ook voor mij (de commentator...).

    m.b.t. de kritische noten:
    7 + 7 i.p.v. 10 + 4 in de finales is voor ons geen probleem. 10 + 4 is echter de gebruikelijke gang van zaken. Bij een 7 + 7 indeling worden de nummers 8, 9 en 10 van de kwalificatie benadeeld. Zij kunnen namelijk dan nooit hoger finishen dan 8e terwijl zij bij een 10 + 4 systeem zelfs nog (in theorie) kunnen winnen.
    Ons als wedstrijdleiding maakt het dus niet uit hoe we het doen, het is simpelweg een instelling in het programma. Wanneer dit vooraf aan ons wordt aangegeven dan stellen we het programma anders in en worden de finales op een andere manier berekend.

    Over het baanzetten kunnen we ook kort zijn: dit is en blijft altijd een hekel punt. Beste oplossing om geneuzel met het baanzetten te voorkomen: Niet crashen!

    Gr,
    Michael
     
  7. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    dus bij een 7+7 indeling gewoon zorgen dat je bij de eerste 7 zit. toch? lijkt me heel simpel.

    8,9,10 zouden theoretisch kunnen winnen ja. maar alleen door mazzel of uitvallen van voorliggers. niet omdat ze zo goed kunnen rijden, anders hadden ze zich wel hoger gekwalificeerd.
     
  8. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    en toch zit er iets in wat hij zegt, want ik had me als 9de gekwalificeerd en ben 6de geworden...
     
  9. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    ik zal de foto's die ik gemaakt heb vandaag of morgen ook eventjes online zetten.

    bedankt iederreen voor de fijne dag. de wedstrijd leiding erg goed. Ik vond het heel vriendelijk van hem dat hij kwam vragen hoe het zat toen ik nie taan de start van de finale kwam door een problemen met m'n motor. helemaal top
     
  10. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Auto 10 wordt 2e... Geluk? Misschien een klein beetje, maar vooral ook goed gereden.
    6ESMgueu5Nw[/media] - 2010 IFMAR ISTC World Championship - A-Main Leg 2

    Met deze insteek ga je nooit races winnen ;-) Je gaat toch gewoon voor pole?!

    Maar terug naar de vraag: Mij maakt het niet uit. Het is echter denk ik wel belangrijk dit bij aanvang van de race aan iedereen te melden zodat iedereen ook weet om welke plekken het spannend wordt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. barefoot

    barefoot Guest

    baan inzet

    Ik wil even reageren op de baan-inzet discussie.

    Ik ben het er mee eens dat het soms niet optimaal is bij het inzetten door de kids.

    Vergeet echter niet dat we het allemaal hebben moeten leren !

    Laten we proberen om de volgende race de kinderen te helpen met het inzetten( bij voorkeur door de ouders), en het uitleggen wanneer het wel of niet goed is.

    Lijkt mij de meest logische stap.

    Baaninzetten bij de 1/16 was inderdaad een vrij veilig leer moment.

    Misschien volgende keer bij de stock slash ??

    Waren toch slechts 3 auto's en naar mijn mening weinig boeiend!
     
  12. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    of je met deze/mijn insteek nooit races gaat winnen daar verschillen wij van mening.
    ik denk juist dat je dan nog meer de nadruk gaat leggen op de kwalificatie.
    je weet gewoon dat je bij aankomst in een deelnemersveld van 14 man. je minimaal 7de moet kwalificeren om in de A-finale te komen.
    ipv de eerste 10.

    en je maakt het daarbij ook leuker voor de B-finalisten. dat word dan ook een echte finale ipv the overblijvers
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Nog een klein vraagje, komt de uitslag nog on-line te staan? Vind het namelijk wel leuk om e.e.a nog even rustig na te zien, hoever ik van de "concurrentie" af zat etc.

    Over het 7+7 finale, ik denk zelf dat dit ook een beetje van de samenstelling van de groep afhangt. Zit er na de kwali's een gat tussen de toppers en de sub-toppers, dan moet je daar de knip maken. De 1e traxxas days reden we met z'n 13'en en dat was wel heel erg druk, en ook niet echt wenselijk. stel dat we nu met 12 man hadden gereden, had de B-finale dan ook uit 2 man bestaan? Wellicht is het te doen om een minimum van 6 auto's in een finale als vuistregel aan te houden? Hoe gaat dat in de andere klasse's eigenlijk? Wij zijn toch niet de eerste die dit tegenkomen mag ik hopen

    Kinderen als baaninzet, ja, ze mogen van mij zeker wel leren dat het gewoon is dat je na het rijden ook iets voor een ander moet doen, maar niet meer als vervanger voor een andere rijder, en dan zeker niet op de cruciale/gevaarlijk punten. Boven aan de kombocht of bij de chicane bijvoorbeeld. Er stonden nu wel erg vaak van die manneke's langs de baan. De laatste B-finale draaide volgens mij ook geheel op de baaninzet van deze junior's. En aan het einde van de dag zijn deze jongens ook gewoon moe, en valt het niet mee voor ze om +7 minuten geconcentreerd te blijven na een spannende wedstrijd.
     
  14. Hansie

    Hansie

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    309
    aantal plaatsen in finale

    Hallo allen,

    Door gewoon 10 man in een finale te zetten verklein je nog probleem
    waar wij beoefenaars van een mechanische sport ook nog wel eens
    tegen aan lopen......materiaalpech.
    Het kan zomaar zijn dat je een keer tegen problemen aan loopt en
    als je dan als 8e kwalificeert heb je in ieder geval nog kans op een goede
    klassering.
    Ik stel voor dat we het er eens over gaan hebben bij de volgende leden-
    vergadering en dan kijken we wat de meningen zijn.
    Dan moet er wel een bindende regel uitkomen als we besluiten het te wijzigen.
    Maar dat zien we later wel.

    Groeten

    Hans
     
  15. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    De knipoog die na mijn opmerking kwam was dikker bedoeld! Daar komt een beperking van een forum naar voren waarbij het belangrijkste deel van communiceren (non-verbaal) geheel achterwege blijft ;-)

    In andere raceklasses hebben we inderdaad ook wel eens problemen met een onhandig aantal deelnemers. Op de BNK (de week voor de Traxxas Days...) hadden we 31 deelnemers in de 4WD. Die ene laatste hebben we bij wijze van uitzondering toegevoegd aan de C-finale. Bij 32 deelnemers had hij inderdaad een slaapverwekkende race moeten rijden. Zo zit het reglement 1:10 elektro off-road nu eenmaal in elkaar.

    Het eventueel aanpassen van het reglement lijkt me niet iets om op de clubagenda te zetten, maar meer iets voor de organisatie van de Traxxas Days als eenmalig (eenmaal per jaar dan) evenement. Het BNK zal ongewijzigd blijven, MVB clubwedstrijd is sowieso redelijk flexibel hieromtrent en de Traxxas Days is wat mij betreft niet aan ons om hierover te beslissen.

    Gr,
    M
     
  16. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    niet crashen!! das een beetje kort door de bocht.

    dus alle beginners en nieuwelingen blijf maar weg want op mvb hebben ze liever niet dat je op je dak lig.

    echt belachelijk als jij er zo over denkt.

    en dan nog iets als jij commentaar maakt over dat iemand vd rijderstelling loopt.
    dan moet je ook zo'n man zijn om het overige commentaar ook over de speaker laat komen,want dan weten ze meteen wat voor een persoon jij bent.

    en voor de rest heb ik wel een redelijk goede dag gehad.
     
  17. dremworld

    dremworld

    Lid geworden:
    25 jan 2007
    Berichten:
    104
    Locatie:
    bergschenhoek
    Als je 11e gekwalificeerd bent, heb je simpelweg niet hard genoeg gereden.

    Er wordt overal met deze indeling gewerkt, ik vind dit een hoop gezever om niks

    @mike check 0ople forum!! het echte bnk gezever.

    Gr
     
  18. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    :-D. Kalm aan een beetje zeg!

    Het is voor jezelf vaak niet zo'n goed idee op je dak te gaan liggen. Het schiet namelijk niet zo erg op, doorrijden is sneller. Het was dan ook een advies, niet een bevel!

    Dat is nu eenmaal een van onze huisregels die overigens op de meeste wedstrijden gelden: Na een uitval- of pechbeurt blijft iedereen bovenop.

    Ach, de meesten kennen mij al wat langer dan vandaag en ik ben gelukkig vrij oppervlakkig. Kleine kans dat ze me nu nog niet kennen na 20 jaar...
    Gelukkig weten wij ook wat voor persoon jij bent: Weglopen (uit frustratie?) van de rijderstelling, vervolgens niet baanzetten in de volgende heat en voor de prijsuitreiking naar huis rijden. We zijn wel wat gewend in de loop van de jaren.

    Tot volgend jaar,
    Michael
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  19. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    daar had ik een goede reden voor die hier toch niet begrepen wordt.

    mischien had ik wel niet moeten komen dus volgend jaar zal je me niet meer zien.

    ik stamp zelf wel ergens een baan uit de grond en rij wel alleen.
    teminste geen gezeur aan me kop en geen nee knikkende mensen als ik weer eens een fout maakte op het rechte eind.
     
  20. somerwil

    somerwil

    Lid geworden:
    18 sep 2006
    Berichten:
    485
    Locatie:
    Den Haag
    Het is zeker geen verplichting om te komen. RC-Connect organiseert samen met Purmerend en ons deze dagen om mensen kennis te laten maken met het wedstrijdrijden. Daarbij horen nu eenmaal wat regels.

    v.w.b. het hoofdschudden: Mijn excuses! Ik kan me voorstellen dat dit niet motiveert.

    Succes met de hobby.

    Michael
     

Deel Deze Pagina