RC-projects baja clone

Handig? ik zie het nog niet helemaal.....ik kan me voorstellen dat het een beetje helpt bij zand slijtage....maar verder dan dat??

ook hier start problemen,

motormechanisch is hij perfect, pakkingen zijn nieuw, afstelling carb kom ik nog niet uit ook met fabrieks afstellingen doet hij het niet.
maar wat ik wel raar vind als ik de bougie iets van het blok afhou vonkt hij wel hou ik hem ertegenaan vonkt hij niet?

alvast bedankt chiel

deze tip kwam ik tegen op internet, aandrijfashoes beschermers, dus heb ik deze ook gemaakt.

001-50.jpg

002-46.jpg

chiel

Dit zijn inderdaad ashoes beschermers. Maar deze zijn speciaal voor het rijden op gras. Dan komt er nl. allemaal gras om je assen te zitten en dat word zo'n strakke kluwen dat je asshoezen ervan scheuren.
Ik heb ze nooit gebruikt omdat ik het niet goed vind werken. Ik heb daarvoor wel de Hemistorm ashoezen aangeschaft.

voorlopig heb ik niks aan die ashoes beschermers, want ik krijg hem niet aan de praat
ik heb nu besloten de motor helemaal uitelkaar te halen en helemaal opnieuw op te bouwen, al vraag ik me wel af hoe een nieuwe pakking na een paar keer starten nat kan zijn

motormechanisch is hij wel goed maar mn carterpakking is steeds zeiknat.

kunnen deze motoren ook lopen zonder uitlaat? of is er dan te kort tegendruk??

ze kunnen lopen zonder uitlaat.
maar dat is niet aan te raden omdat je dan minder vermogen heb en ook nog eens de kans hebt dat hij vuil de motor in zuigt.

oke maar het is ook niet om te rijden maar om te testen als ik hem weer probeer te starten, ik moet steeds mn uitlaat leeg halen omdat hij vol zit met olie en benzine

motormechanisch is hij wel goed maar mn carterpakking is steeds zeiknat.

kunnen deze motoren ook lopen zonder uitlaat? of is er dan te kort tegendruk??

Is het de pakking tussen de 2 carter helften of tussen onderblok en cilinder?

Als het de 2 carter helften zijn, an de 4 bouten achter je vliegwiel goed aandraaien. of blok splitsen en kijken of er iets (braam oid.) tussen zit. Anders is de kans dat de helften niet recht zijn.

is inderdaad pakking tussen de 2 carter helften, ik ga morgen alles waar een pakking komt vlakken, dan komen er nieuwe pakkingen tussen met vloeibare pakking, dan kan het toch niet meer gaan lekken lijkt mij, ook komt er een andere bougie in

chiel

bestelde spullen heb ik binnen,

wat ik zag dat ik het blok uitelkaar haalde, dat de carterpakking te kort was, en overal lek was, dus heb ik besloten het hele blok opnieuw op te bouwen zodat ik weet dat het blok goed is.

hier heb ik een paar foto,s van de opbouw, en het heeft geholpen want na 4x trekken liep hij. en hij blijft mooi lopen.

015-19.jpg

016-18.jpg

017-17.jpg

iets te lang zodat je het zelf mooi op maat kan maken, hier was de oude pakking 1mm te kort
019-15.jpg

020-17.jpg

031-2.jpg

ruimte tussen ontsteking en vliegwiel afgesteld op 0,3mm
032-2.jpg

033-1.jpg

chiel

Is dat een standaard clone blok (mijn King motor had standaard een 2bouts blok, inmiddels is dat blok vervangen door een F270, problemen met starten, maar voordat dat was opgelost had iemand de bougie iets te strak aangedraaid, baaai schroefdraad:mad::oops:)?

dit is het standaard clone blok, 30,5cc

luchtfilter is veel te grof, zelfs met een hoes eromheen.
ben nu bezig met een ander luchtfilter, en een andere hoes (foto,s volgen)

blok loopt erg mooi alleen het afstellen kost veel tijd

zoals gezecht, een custom luchtfilter.
ik gebruik de flens van het oude filter, het vaste filter element is een fijn papieren filter (hier komt echt niks doorheen), verder heb ik een foam binnenfilter (vervangbaar) en een foam buiten filter, let niet op de vorm, ze hadden de juiste maat niet, ook deze is vervangbaar (heb 2 meter van dit spul liggen)

vandaag ook naar de stoffen winkel geweest en een lap stof gehaald waar die outerware hoezen ook van zijn (alleen is dit 10x goedkoper)

oud
0022-1.jpg

nieuw
003-44.jpg

0012-3.jpg

005-33.jpg

006-42.jpg

007-39.jpg

008-42.jpg

Top bedacht !

Laat het wel genoeg lucht door ?
Een vuistregel is dat 2.5x a 3x de venturi aanzuig capaciteit moet hebben.

Soms is goedkoop duurkoop!
Als ik het goed zie, is je filter totaal dicht met schuim!?!

Je motor gaat hier echt niet genoeg lucht mee krijgen, dus zal nooit goed lopen!
Tel daarbij op dat je een schuimfilter in de olie moet zetten, anders gaat het (fijn) zand en stof er nog doorheen, en je motor gaat 100% zeker never nooit goed lopen!!
Veel te weinig lucht.

Ik snap dat je goedkoop wilt (de trekstarterhoes ziet er goed uit!), maar bezuinig nu niet op een goed luchtfilter, (trouwens voor 2 tientjes heb je er één!) omdat je dit met zekerheid een motorblok gaat kosten, omdat je rommel binnen gaat krijgen, helemaal als je het schuim niet gaat inoliën!

Back