RC Warhammer40K Tank.

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Techpriest, 2 aug 2011.

1. pietjanklaas

pietjanklaas Guest

Hey techpriest.nog bedankt voor de link,maar waar koop jij die miniaturen dan?

Gr pietjanklaas

2. Techpriest

Techpriest Guest

Ik heb een paar jaar geleden een een groot limited edtition voordeelpakket gekocht bij een winkel van Games Workshop waar ik nog steeds op teer. En een speciaal karakter in zit wat ik eigenlijk niet hoef of wil gebruiken.:p Die is nu dusdanig in waarde gestegen dat alles wat ik toen heb gekocht bekostigd kan worden door dat ene karakter.

En verder schilder en model ik niet zo enorm veel. Ik vind dit gewoon een hele mooie tank dus wilde ik die maken.

Met Vriendelijke Groet,
    Techpriest.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2011
  3. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Hmmm. Is het niet handiger om van binnen naar buiten te werken? Dus eerst het mechanische deel en dan de "bekleding" eromheen ontwerpen? Anders loop je straks het risico dat je alles op maat moet maken of standaard onderdelen aan moet passen om e.e.a. passend te krijgen.

4. Techpriest

Techpriest Guest

Dat doet er niet toe. Mocht ik plotsklaps ruimte tekort komen kan ik dat ook schalen om meer ruimte te creƫren. Maar volgens mijn schattingen en berekeningen heb ik ruimte zat om dingen in te maken. Hij wordt net wat meer als een halve meter lang en zo'n 340 breed. Daar krijg ik alles wel in getekend.

Met Vriendelijke Groet,
    Techpriest.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2011
  5. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Ok, wat jij denkt dat het beste is, we zullen het eindresultaat wel zien.
    Hoe had je eigenlijk gedacht die scherpe hoeken te gaan maken?

6. Techpriest

Techpriest Guest

Ik frees de scherpe hoeken na met een frees van 1mm, die radii teken ik later nog wel in maar dat zal voor het zicht niet veel zijn. De uitwendige scherpe hoeken kan ik gewoon maken.

Met Vriendelijke Groet,
    Techpriest.

7. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Volgens mij bedoelen we beiden iets anders.
    Waar het mij om gaat is, dat je nu twee halve "schalen" hebt getekend. Je hebt al gepost dat je alles uit plaat wilt maken, dus vroeg ik me af hoe je de horizontale delen aan de verticale delen wilt bevestigen.
    Of wil je de plaat gaan zetten? Met zulk dik materiaal zul je dan een behoorlijke buigradius moeten aanhouden.
    Hoe wil je trouwens de schalen aan elkaar gaan zetten?

Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  8. Techpriest

Techpriest Guest

Ik wil de platen aan elkaar bouten met halfronde inbusschroefjes. Op het model zitten zogenaamd klinknagels getekend en die plekken wil ik aanhouden als richtlijn voor mijn boutjes. Verder ben ik ook niet klaar met tekenen en werk ik naar het midden toe. Dat is makkelijker met dit programma.

En ik wil de platen frezen. Maar dat had ik volgens mij al gezegd.

Met vriendelijke Groet,
    Techpriest.

9. Micropuller

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Laat maar, we zitten duidelijk langs elkaar heen te praten.
    Veel succes nog met het tekenen en de uiteindelijke bouw.

Deel Deze Pagina