RCexl tacho output voor telemetrie

Dan snap ik niet waarom ik geen uitlezing krijg....
(al zie ik in jouw plaatje geen signaal inversie).

Ik denk dat ik het dan toch echt moet zoeken in dingen als verkeerde solderingen of slechte connectors zo....

(al zie ik in jouw plaatje geen signaal inversie).
Dat is slechts afhankelijk of ik de weerstand tussen plus en hub als pull-up (volgens datasheet schakeling) of volgens de schakeling die ik voorstelde (pull-down) maak.
Hieronder de output met de weerstand als pull-up weerstand ipv pull-down weerstand
pulse.jpg

Als ik jouw data bekijk, dan MOET de schakeling zoals ik die heb, gewoon domweg werken: hij is ruimschoots snel genoeg (wat me ook al hevig zou verbazen als dat niet zo was).

Betekent dat er wat anders mis gaat.... Maar wat?

Zou het kunnen, dat ik de boel verkeerd aangesloten heb op de Hub? Ik heb aan de hub de twee pootjes opgezocht met de voedingsspanning, en ben er van uit gegaan dat de andere de puls zou zijn.
Is het mogelijk dat ik daar verkeerd gemeten heb? Is het mogelijk dat ik met bijvoorbeeld, het omwisselen van plus en puls, wel een meting krijg, maar eentje die slecht werkt? (ik zoek nu maar wat, want ik weet het niet)

Aan de Hub MEENDE ik te zien dat de pinvolgorde van rechts naar links -, +, puls was....

Oh.... KIJK..... dat is behoorlijk onnozel.... wel raar dat ik op de middelste pin dan gewoon de bronspanning (min wat verliezen) meet.....

Maar dan gaan we het op die manier nog eens opnieuw proberen....

En schiet mij maar in een kapotje.... de pinnen correct aangesloten, geeft EXACT hetzelfde resultaat: uitlezing bij stationair, en verder niet.....

Ik vind het goed, het is geen halszaak en ik ga er verder geen tijd meer aan besteden. Het was leuk als het zou werken....

Dat kan ik me voorstellen. Het is nogal raadselachtig. Zonder een oscilloscoop, waarmee je het bronsignaal van de ontsteking eens aan de tand kunt voelen, kom je niet verder denk ik.

Ik zou me nog voor kunnen stellen dat de Hub beschadigd is door het verkeerde aansluiten, of dat ik tegen een connector probleem aankijk (ik heb wat moeten improviseren vanwege dat ik niet de correcte connectors heb) maar dan nog....

ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord op de vraag of je de tachometer aansluiting van de rcexl ontsteking ook door middel van een verloopje op de tm1000 van spektrum kan aansluiten.
heeft iemand hier ervaring mee?

Back