rcpowers f 35 v2

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door harald123, 25 mrt 2013.

1. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Hey Will,

Zwart gaat aan zwart en rood aan rood dat klopt.

De futaba gaat in je kanaal waar je je throttle hebt zitten en dat hangt af van merk en mode of instelling van je tx. Ik vlieg throttle links en bij mij is het kanaal 3

De drie bullet stekkers idd gewoon aansluiten, mocht bij testen de prop verkeerd draaien idd gewoon willekeurig twee stekker verwisselen.

Bij monteren van je motor/prop moeten de cijfers op je prop naar voren staan dus richting voorzijde vliegtuig.

Bijna klaar !!!

2. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    dag Leon,

thx.
    Alles gesoldeerd.
    als ik woensdag een beetje op tijd thuis ben en het weer is goed dan de maiden mede dankzij jullie adviezen!

filmpje volgt dan natuurlijk.

3. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    ik heb vrijwel geen vorderingen. Moet nog steeds de servo's plaatsen :D

4. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Potverdorie harald! Ik ben bijna oud en wil het nog meemaken! Haha..
    Alles op zijn tijd beter degelijk en vliegen als heel snel en heel je spul de grond in zien gaan.

Woensdag staat in mijn agenda will!!

5. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Dag Leon,
    ik hoop dat het morgen gaat lukken ivm werk en reistijd.

je hoort van me.

gr.
    Will

6. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    maiden

Vanavond de maiden gehad,

lang bezig geweest met servo instelling. was even lastig om de 2 servo' s van het hoogteroer goed te krijgen.

Hij vliegt perfect!

alleen bij hogere snelheid wat veel beweging in het hoogteroer. daarom maar half gas gevlogen.
    Hoogteroeren even voorzien van versteviging (carbonstaafje), Dan moet het helemaal goed gaan.

filmpje: http://youtu.be/q5c7gdaAQcQ

Met dank aan John en Dave.

Laatst bewerkt: 20 jul 2013
  7. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Hee Will,

Hij ging in ieder geval omhoog bij de take off!! ;-)

Leek mooi te vliegen, een roll erin, en keurige landing... kreeg spontaan zin om de mijne uit de schuur te trekken en lekker te gaan vliegen..

Als je nog iets anders wil gaan bouwen van rcp moet je maar eens een pb sturen, kan je dan wel op weg helpen.

Groeten Leon

8. DPK

DPK

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Hallo,

Ik heb met veel plezier en interesse dit topic gelezen. Ik heb net een heel huis verbouwd, maar wil hierna iets voor mijzelf doen. :p Plan is dus om de F35 te gaan maken. Alles hier is mij redelijk duidelijk alleen ontgaat mij 1 ding. Jullie hebben het steeds of KF1 of KF2 of KF4.... wat is dat?! Hahah misschien een hele domme vraag, maar ik ben nieuw in de fixed wing afdeling. Vlieg wel al een aantal jaar heli's.

Groet,

Damien

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  9. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    Ik heb een kf4 hiermee krijg je een hogere snelheid en meer stabiliteit in die hoge snelheid. Gr Harald

11. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Alles is denk ik al gezegd over kf..

Beetje sneu dat je achterkant los is gekomen will !? Dat heb ik nog niet vaak gehoord..

De stuurvlakken verstevigen met carbon is altijd aan te raden.

De motor kan wat warmer worden als bij een ander vliegtuig, dit kan komen door de beperkte luchtstroom welke geblokkeerd wordt door de kap.

Weet niet hoe je groot motor mount is ? Misschien blokkeerd die ook wel wat luchtstroom.

Succes met de reparatie !! En de nieuwe bouw!

Leon

12. DPK

DPK

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Oké duidelijk. Bedankt. Ik zat al te denken in de richting van opplakfolie oid. Toch lees ik op die pagina dat het geen bewezen voordeel opleverd. Of wil je met dit juist de drag veroorzaken zodat hij langzamer gaar vliegen?

4 Beta

13. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Dpk,

Kort en simpel.

Kf1 heeft geen vorm, de vleugel is plat en zijn hoek tenopzichte van richting genereerd lift.

Kf2 heeft een "bolling" bovenop, dit creeerd lift doordat er bovenlangs idd een bepaalde drag wordt gecreeerd. Deze zorgt er tevens voor dat de lift ook bij lage snelheden wordt gecreeerd, bij kf1 heb je meer snelheid nodig.

Kf4 heeft bovenop en onderop een bolling welke gelijk zijn.

Doordaat nu boven en onder dezelfde "lift" gecreeerd wordt zorgt dit voor een heel strak vlieg gedrag. Ook in hoge windomstsndigheden.

Bij lage snelheid stabiel maar zeker minder zweverig als kf2.

Gr.

Leon

HD

14. DPK

DPK

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Ja dat begreep ik ook inderdaad. Maar wordt je stall snelheid niet ook veel hoger als je KF 2 of 4 neemt? Je hebt tenslotte en doorbroken luchtstroom...

4 Beta

15. harald123

harald123

Lid geworden:
    21 feb 2010
    DPK, geen folie gebruiken, gewoon deprom als airfoil. Daar bovenop kan je dan weer wel folie leggen maar dat hoeft niet. Kf2 en kf4 is altijd beter dan kf1 je kan desnoods beginnen met kf2 om te leren en als je wat snelheid wil kf4 erop zetten. Gr Harald

16. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Bij de kf2 krijgt je depron jet veel meer zweef eigenschap en dus een lagere stall snelheid. Hoewel die bij deze rcpowers modellen sowieso al super laag ligt..

17. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Mijn k35 is de eerste jetachtige die ik gevlogen heb en ik moet zeggen met kf2 vliegt hij super. Je kan gewoon in rustige glijvlucht landen.
    Snelheid metvde reeds eerder genoemde setup is prima.
    En zoals Harald zegt kun je nog altijd naar KF4.

Vergeet je carbon niet te plaatsen! Je kan dit prima wegwerken tussen de twee vleugeldelen en de KF.

Ik heb nu in plaats van ronde carbon, platte gekocht.
    Na mijn 1e onfortuin (staartstuk gebroken in midair) wil ik eens kijken of ik deze platte strip 'rechtop' kan plaatsen. Is ook makkelijker. Gewoon insnijding maken, strip erin en dun met hotglue dichtzetten.
    Ik laat jullie wel weten of dit werkt. Eerst even tijd vinden voor reparatie.

18. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Hee Leivere,

Ik heb ook 1mm platte staven en inderdaad erin gesneden recht op het buigvlak volgens mij super sterk, ik denk nog sterker als ronde 3 mm staf.

Had 3x1 meter liggen om in de F-117 v2 van rcp te doen maar nu de v3 serie uit is ga ik de v3 bouwen en ze daar in de vert. Stabs. gebruiken.

Even mijn vakantie in frankrijk uitzitten en an maar weer eens wat gaan bouwen..

Sent from my astromech droid.

19. Leivere

Leivere

Lid geworden:
    4 nov 2009
    Je vakantie uitzitten?!

Geniet van je vakantie. Voor je het weet isnhet weet voorbij.

20. Maestro NL

Maestro NL

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Ik zit op mijn stoel of ligbed...

Niets te vliegen bij dus uitzitten is wel het juiste woord..

Hoop dat wanneer ik terug ben nog even een paar vrije dagen beschikbaar zijn om eens even wat v3 modellen in elkaar te zetten..

Deel Deze Pagina