RcRallyCup 2009/2010 (RRC)

ERCE Eindhoven Circuit is een on-road circuit waarop schansen, wasboard of andere middelen zijn neergezet, de winterkoude, regen, ijs, rijp of sneeuw, zorgen er voor dat vermindering van “grip” is. Tevens "hard" je bandenrubber erg uit, onder de 10graden Celcius, hoe kouder het is, hoe minder grip, hoe meer je gaat "glijden/driften"! Shockolie wordt ook een stuk trager als het kouder wordt, dus een set-up die “geweldig rijd in de zomer”, heb je niks aan in de winter:(

RcRallyCup kalender 2009/2010

01-november Rallycup ERCE Eindhoven
22-november Rallycup HFCC Den Haag
13-december Rallycup MVW Purmerend
10-januari Rallycup de Sluis Gouda
14-februari Rallycup HFCC Den Haag
14-maart Rallycup MVB Bergschenhoek

Technisch reglement 2009/2010

RALLY

Auto : 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
(Zoals b.v. de HPI RS4 Rally, Tamiya TT-01 / DF03RA / 2wd M03 e.d.)

Banden : Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) Tamiya 60D M-grip (50684)HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2) en alle banden die standaard in de Rally doos zitten.

Motor : 27T spec* merk en type vrij, of Mabuchi en Johnson 27t (vaak in de bouwdoos)

Accu : Nicad en Nimh 6 cellen 7,2 volt nominaal / Lipo's 2S 7,4 volt.

Body : Rally body.
Minimun gewicht 4wd : 1500 gram.
Minimum gewicht 2wd : 1400 gram

Rijtijden : KWALIFICATIE 7 minuten en FINALE 8 minuten.

SHORT COURSE TRUCK

Auto : 1/10 2WD indirect aangedreven, merk en type vrij.
(b.v. Traxxas Slash, Associated SC-10, HPI Blitz, Losi Strike)
Banden : TRX 5871, ASSO 9809, HPI 103337, Losi B7214
Motor : Traxxas (12T) 3785, Reedy (17T) 9626, HPI (15T) 1146, Losi 12T 550 of een 19 T merk en type vrij *
Accu : 6 cellen 7,2 volt nominaal / 2S 7.4v Lipo
Body : Short Course Truck (banden moeten binnen de body blijven)

Rijtijden : KWALIFICATIE 7 minuten en FINALE 8 minuten.

* EFRA specificatie die betrekking heeft op: machine gewonden anker, vaste 24 graden timing,
Kogellagers en demontabel ten behoeve van onderhoud.

UNLIMITED

Auto : 1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij, zoals de HPI MT/firestorm, Traxxas Rustler / E-revo, Tamiya Mod Clods, Short Course Trucks

Banden : rubber merk en type vrij, minimaal 87 mm diameter
Motor : vrij
Accu : vrij
Gewicht : vrij
Body : Truck, Jeep of Bug, (geen buggy body)

Rijtijden: KWALIFICATIE 7 minuten en FINALE 8 minuten.

Inschrijven voor de RcRallyCup kan via onderstaande link :

http://www.rcrally.nl/rcrallycup/inschrijfformulier.php

Wij wensen iedereen heel plezier en succes bij de RcRallyCup..

Groeten RRC:)

bumperdebump...

Ik moet nog kijken of ik vervoer kan fixen voor deze wedstrijd. lijkt me op zich wel leuk om aan mee te doen. (mja, dan moet ik er wel kunnen komen. :) )

Same here. :( Ik wil nog even vragen of een aantal mensen hier (met een ERBE) mischien ook mee willen doen. dan zouden we samen in 1 auto kunnen gaan, en zou het een stuk goedkoper worden om te komen. :) )

Ik zie nog maar 2 inschrijvingen in de unlimited klasse. Is dit de actuele stand?

is idd een beetje triest, ik ga waarschijnlijk met een slash rijden, maar omdat ik borstelloos rij moet ik unlimited. Ik rij met een 13 turns, langzamer dan stock.....met een beetje mazzel zondag een 8.5T, vergelijk baar met stock.

3000kv op2s is toch aardig gelijk aan stock? ik bedoel, het VXL set is ook maar 3500kv, en die is op 2s lipo wel sneller als stock. (en op 3s helemaal, mits je grip hebt.)

ik zit zelf nog te overwegen. het is zo'n 200km rijden, om in totaal die dat 21 minuten te kunnen rijden in de wedstrijd. moet ook kijken met welke banden ik kan gebruiken, gezien het een on-road baan is, en ik m'n bow-ties nog niet meteen glad wil trekken.

Och, als veteraan maak ik mij pas zorgen om deze stand, wanneer het 22:00 vrijdag voor de racedatum is. Traditiegetrouw schrijven deelnemers aan de rcrallycup zich op het laatst in, het wordt dus pas “spannend” aan het eind van deze week.

Misschien wat tips voor die gene die willen “carpoolen”; schrijf je vroeg in, post hier een bericht met een E-mail adres, dat je “geen probleem” heb met “carpoolen”, dat je in bezit van een vervoermiddel, of juist niet, vermeld je regio! Veel (of toekomstige) deelnemers lezen hier wel, maar schrijven hier niet, mogelijk kom je op die manier aan elkaar. Probeer het in clubverband te regelen oid, soms lig je op de route van iemand? Misschien heeft een ander nog een tip?

Hallo,
ik heb nog nooit een wedstrijd meegereden, hoe gaat het er aan toe op een wedstrijd ?
Wordt er per klasse 1 kwalificatieronde gereden en daarna een finaleronde en rijd je er persoon (per klasse) dus maar 2 rondes (maximaal) van 6 a 8 minuten ??

En zijn er ook oefenrondes gedurende de dag ?

En wat zijn de aanvangstijden en tot hoe laat duurt het ? Wat gebeurd er bij slecht weer / regen ? Ik kan eigenlijk niet meer informatie vinden ?

Bas

Hoi Bas,

De wedstrijden van de rcrallycup gaan “altijd door” ongeacht wat voor weer het buiten is; sneeuw, ijzel, regen, harde wind, droog, zon, mooi weer, noem maar op, dus je moet er wel voor zorgen dat je erop gekleed ben, en je elektronica vocht/water bestendig is!

Zorg ervoor dat je minimaal 2 verschillende rij-frequenties voorradig heb!

Oefenen/vrijrijden kan voor de start 1ste kwalificatie, en mogelijk als de wedstrijdleiding daar gelegenheid voor geeft, in de pauze tussen de 3de kwalificatie heat, en de finales.

Hieronder ongeveer de dagindeling onder “normale omstandigheden”, en onder voorbehoud dat ik niets vergeten ben.

09:00 aanwezig zijn, accu-laden, prepareren, inschrijven/present melden (startgeld betalen).

10:00 – 11:00 start 1ste kwalificatie, begintijd afhankelijk hoe snel de wedstrijdleiding de heatindeling heeft gemaakt (niet meer dan 10 deelnemers per heat, zelfde klasse) rijtijd 7min voor de meeste klasse, 5min pauze, baaninzetten bij de volgende heat.

2de kwalificatie, ongv 1 uur later dan je 1ste kwalificatie. Rijtijd 7min voor de meeste klasse, 5min pauze, baaninzetten bij de volgende heat.

3de kwalificatie, ongv 1 uur later dan je 2de kwalificatie. Rijtijd 7 min voor de meeste klasse, 5 min pauze, baaninzetten bij de volgende heat.

Pauze, voor het uitrekenen van de startpositie opstelling voor de finales. (meestal 1 uur er tussen) lunchpauze voor de wedstrijdleiding en deelnemers.

1ste finale, starttijd afhankelijk van de pauzetijd die men genomen heeft. Rijtijd 8min voor de meeste klasse, 5 min pauze, baaninzetten bij de volgende heat.

2de finale, startijd 1 uur later dan je 1ste finale. Rijtijd 8 min voor de meeste klasse, 5 min pauze, baaninzetten bij de volgende heat.

Prijsuitreiking ongv 1 uur later, dan de laatste heat is verreden.

De wedstrijdleiding streeft meestal naar een einde wedstrijddag rond 17:00 liefst eerder.

Zo steekt globaal een rcrallycup wedstrijddag in elkaar!

Och, als veteraan maak ik mij pas zorgen om deze stand, wanneer het 22:00 vrijdag voor de racedatum is. Traditiegetrouw schrijven deelnemers aan de rcrallycup zich op het laatst in, het wordt dus pas “spannend” aan het eind van deze week.

Misschien wat tips voor die gene die willen “carpoolen”; schrijf je vroeg in, post hier een bericht met een E-mail adres, dat je “geen probleem” heb met “carpoolen”, dat je in bezit van een vervoermiddel, of juist niet, vermeld je regio! Veel (of toekomstige) deelnemers lezen hier wel, maar schrijven hier niet, mogelijk kom je op die manier aan elkaar. Probeer het in clubverband te regelen oid, soms lig je op de route van iemand? Misschien heeft een ander nog een tip?

Bij deze dan. ik heb een vervoersmiddel (citroen picasso), ik kom uit Tilburg en vind het niet erg om wat mensen onderweg op te pikken. Wil je mee rijden kun je een pm sturen.

Back