RcRallyCup 2009/2010 (RRC)

Het ziet er naar uit dat we as zondag met (voorlopig) 25 “verschillende” rijders (32 grid-posities) van start gaan in de rcrallycup, we hoeven ons niet te vervelen, tegenstand genoeg.

8 Unlimited
12 Short Course Trucks
12 Rally auto’s

Leuk! ik heb er erg zin in om weer eens een competitie te rijden, is toch al wel een jaar geleden...

Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, en ik heb samen met me vader een Traxxas Slash gekocht.
ik rijd er inmiddels 3 weken mee en ik vind hem gaaf.
Ik heb informatie gevraagd bij de baan BV Bergschenhoek ( ik woon zelf ook in Bergschenhoek)
De Brushless motor kost wel wat centjes en dan nog niet eens te spreken over de Lipo die je erbij moet kopen ^o).

Zou ik beter een 8 turns Brushless kunnen kopen of een 5,5 Turns ?

kijk voor een ezrun brushless setje, en een zippy lipo, dan kost het je niet zoveel geld.

en dan zou ik de 8,5T kopen

Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, en ik heb samen met me vader een Traxxas Slash gekocht.
ik rijd er inmiddels 3 weken mee en ik vind hem gaaf.
Ik heb informatie gevraagd bij de baan BV Bergschenhoek ( ik woon zelf ook in Bergschenhoek)
De Brushless motor kost wel wat centjes en dan nog niet eens te spreken over de Lipo die je erbij moet kopen ^o).

Zou ik beter een 8 turns Brushless kunnen kopen of een 5,5 Turns ?

Hoi, als ik jou was of je vader had ik geen van beide gekozen. Ik zou eerst maar eens proberen foutloze rondjes bij MVB te rijden voordat je aan tunen begint.. de brushless motoren waar jij het over hebt geven zoveel meer vermogen dat je ook de lol in het rijden kunt verliezen doordat je niet gelijk "mee" kunt komen....;)

Hoi, als ik jou was of je vader had ik geen van beide gekozen. Ik zou eerst maar eens proberen foutloze rondjes bij MVB te rijden voordat je aan tunen begint.. de brushless motoren waar jij het over hebt geven zoveel meer vermogen dat je ook de lol in het rijden kunt verliezen doordat je niet gelijk "mee" kunt komen....;)

dat hoeft niet voor iedereen te gelden hoor..
ik rijd ook bij mvb en heb ook direct een 8.5T brushlessmotor in gedaan, en bij mvb maakt het eigenlijk niet uit of je nu met de 12T stock of 8.5T of 9T brushless rijd. en zijn maar een paar punten op het circuit waar je voordeel zou kunnen hebben.

en wie hebben er gewonnen gisteren in Eindhoven?? Als jullie bij mijn club zijn kom ik zeker kijken.

gr,

Robert:cool:

Zo de 1ste wedstrijd van de rcrallycup is weer een feit geweest, we waren te gast op Eindhoven, en starten de ochtend op een natte baan die gedurende de dag opdroogde. De eerste finales waren helemaal droog, helaas ging het voor sommige net voor de 2de finale regen, die zich daar kennelijk niet zo erg in thuis voelden.

Ik vond het in ieder geval een geslaagde dag ondanks ik niet in de prijzen viel, wel was ik snel genoeg voor een podium, en kon deze ook niet missen, waren het niet dat een (lease) accupacket mij na ongv 6min (2de finale) in de steek liet, en ik werd daardoor de laatste minuten toeschouwer. In droge omstandigheden vielen mijn tijden wat tegen, eenmaal nat, voelde ik mij als een vis in het water, en vermaakte mij kostelijk, wat zich ook liet zien in mijn positie op de baan.

1 ding was zeker, voor veel prominente rijders was het geen “walk-over” deze keer, dat maakt de rallycup juist leuk voor iedereen, en voor de prominente rijders, een goede gelegenheid voor “karakterbuilding”.

ik ben aanhet kijkennaar een andere brushed motor voor mijn slash. Ik heb het efra regelement opgezocht, maar het is me nog niet duidelijk.
Ik wil een 19 turns motor. Mag dit een 19x2 zijn of moet het perse een singlewound zijn?
De endbell moet op 24 graden staan, mag het een verstelbare endbell zijndie op 24 graden staat of moet het echt een vaste niet instelbare zijn.

Nutsi,

In het regelment van EFRA staat hier http://www.efra.ws/rules/Handb09App3.pdf waar de motor aan moet voldoen.

In antwoord op jouw vragen:

- Moet een single wound.

- Moet een vaste timing zijn door middel van een nok (tab).

Veel gebruikte motoren zijn de Element van Orion, de 19T spec van Corally, de Moneymotor van Checkpoint. Deze motoren zijn veel gebruikt binnen de electro racerij en daardoor ook makkelijk gebruikt te vinden.

Groeten

Jasper

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de meningen/ervaringen wbt de “vooroordelen” tazv de verschillende reglementen bij de rcrallycup, waarvan verondersteld werd dat deze de uitslag “zwaar zou beïnvloeden”. Was al deze onrust gerechtvaardigd, of leed het slechts aan het “ik heb het niet in mijn koffer syndroom, dus uitreglementeren” Wie wil hier iets over kwijt?

Wie op het podium bij de rally klasse, heeft met een LiPo zijn resultaten behaald?

Was het echt “onmogelijk” om met bv een slash in de SCT klasse een ander merk te verslaan?

Waren er problemen rond de rijtijd bij de Unlimited, die volgens mij in overeenstemming toch naar 7min kwalificatie en 8min finale zijn gegaan? Hoe erg is hierdoor de slijtage bij de banden gebleken? (niemand reed volgens mij op pinbanden, heel verstandig)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de meningen/ervaringen wbt de “vooroordelen” tazv de verschillende reglementen bij de rcrallycup, waarvan verondersteld werd dat deze de uitslag “zwaar zou beïnvloeden”. Was al deze onrust gerechtvaardigd, of leed het slechts aan het “ik heb het niet in mijn koffer syndroom, dus uitreglementeren” Wie wil hier iets over kwijt?

Wie op het podium bij de rally klasse, heeft met een LiPo zijn resultaten behaald?

Was het echt “onmogelijk” om met bv een slash in de SCT klasse een ander merk te verslaan?

Waren er problemen rond de rijtijd bij de Unlimited, die volgens mij in overeenstemming toch naar 7min kwalificatie en 8min finale zijn gegaan? Hoe erg is hierdoor de slijtage bij de banden gebleken? (niemand reed volgens mij op pinbanden, heel verstandig)

Ik was blij dat die discussie geluwd was. Wat ik wel mis is dat een buitenstaander/niet deelnemer zoals ik zich nu geen enkel beeld kan vormen van de baan, sfeer of wat dan ook. Waar zijn de officiele uitslagen, filmpjes en foto's? Het antwoord op jouw vragen had daar dan gewoon bij moeten staan maar aub niet weer een oeverloze discussie! Komt de zin om deel te nemen echt niet ten goede.

(het hele fenomeen rally cup is zo een beetje een zwarte doos of je moet er echt bij geweest zijn)

Maar da's mijn mening.

Laatst bewerkt door een moderator:
@SCRT PILOT, aangezien ik niet iedereen gesproken heb, stel ik hier maar deze vraag, maar wat ik ervan ervaren heb, was het allemaal een storm in een glas water. Mijn veronderstellingen werden redelijk bewaarheid dus ik ben tevreden!

Bij de rallyklasse, geen LiPo op het podium zover ik weet, er waren wel deelnemers met Lipo?

Bij de SCT klasse, mix op het podium van Slash en SC-10 (andere merken heb ik niet gezien, misschien wel aanwezig)

Bij de Unlimited, voor zover ik daar de rijders gesproken heb, geen problemen met rijtijd of uitzonderlijke bandenslijtage.

Ik heb niet gezien dat er actie-foto’s zijn gemaakt, wel van de winnaars.

Uitslagen, en verslag komen denk ik van de nieuwe PR man naar ik aan mag nemen. Een kort persoonlijk verslag heb ik hier al geschreven, ik had het in ieder geval reuze naar mijn zin, ondanks de uitslag (ik was 5de overall geloof ik???? Niet belangrijk) De sfeer was in ieder geval relaxed, al was het voor sommige rijders die meerdere klassen reden, organisatorisch niet even gemakkelijk (niet relaxed), ik heb lol gehad dat is voor mij een participatie eis.

Circuit was zo ongeveer:

1 Schans
2 dots (soort omgekeerde frisbee)
3 pionnen
4 wasboard (plastic golfplaat)
5 banden (ik weet niet meer precies hoe ze stonden???)
6 balk met plastic bekers
7 soort gebogen rijplaten met aan weerkanten pionnen

circuit1-2.jpg

Laatst bewerkt:
ik ben aanhet kijkennaar een andere brushed motor voor mijn slash. Ik heb het efra regelement opgezocht, maar het is me nog niet duidelijk.
Ik wil een 19 turns motor. Mag dit een 19x2 zijn of moet het perse een singlewound zijn?
De endbell moet op 24 graden staan, mag het een verstelbare endbell zijndie op 24 graden staat of moet het echt een vaste niet instelbare zijn.

De Moneymotor nemen. de corally is een tikkeltje sneller maar de Moneymotor is betrouwbaarder en heeft iets meer koppel.
Het elemant is veel ste traag.

Ik reed met lipo's. Accu's hadden na de finale nog meer dan 50% capaciteit. 't is dat de baanopruimers me in de weg liepen, anders had ik tot het donker werd gereden.

Ik heb me buitengewoon geamuseerd, ondanks dat de revo een klein beetje misplaatst was in het deelnemers veld. Verder vond ik de wedstrijd leiding nogal "afwezig" zal maar zeggen.

Ik spreek even over de SCT en de unlimited

Ik vind het regelement zoals het hier gold niet vreemd of vervelend. Met een slash is prima te winnen, 1ste en 3de plaats voor deze auto in de stock klasse.

De unlimited zou ik graag opgesplitst zien in 1/10 en 1/8. Ik reed zelf met een e-maxx en de grootte van de auto is toch wat misplaatst in vergelijking tot de slashes en de asso B4 geloof ik die meereden. Misschien bij andere echte offroad circuits zoals purmerend en Bergschenhoek zullen er meer inschrijvingen ijn en is het ook echt mogelijk om een unlimited slash klasse te maken.
Ik had geen last van te lange rijtijden en een lege accu, volgens mij niemand.

als jullie op HFCC te gast zijn zal ik foto's maken als ik kan komen kijken. Want ik kom natuulijk wel mensen van HFCC aanmoedigen want ik ben wel en beetje voor clubgenoten. maar ik zal kijken of ik kan komen dan zali k foto's maken.

groeten,

Robert

@bricks, verklaar U nader “ik vond de wedstrijdleiding nogal afwezig”.

Zelf vond ik dat men te weinig waarschuwde voor een snellere rijder die een andere op een ronden gingen zetten, maar dat komt vaker voor bij verschillende clubs, het is maar net wat ze daar gewend zijn. Ik irriteerde mij meer aan de regelmatige afwezigheid van sommige “baaninzetters”, het is nog steeds een “verplicht onderdeel”, terwijl men de wedstrijdleider daar als een “bedelaar” lieten staan, geen respect voor de ander, dit gaat zeker bij de volgende wedstrijd onder de aandacht gebracht worden.

@nusti, voor wat ik ervan kon zien, is dat de E-Revo en de E-maxx een beetje “over-powered” waren tozv de track, hierdoor brachten zij zichzelf meer in de problemen, dan de anderen tozv van hun, kwestie van hoe je het bekijkt :rolleyes: :) ;). Die Asso B4, was volgens mij de Team Losi Matt Francis van Peter O.

Back