RcRallyCup Competitie 2010/2011 (RRC)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door ERBI, 15 mei 2010.

1. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    De RRC kalender ziet er tot nu toe zo uit :

24 oktober HFCC Den Haag
    14 november ???
    19 december Raco2000 Utrecht
    23 januari ???
    20 februari MVB Bergschenhoek
    27 maart ???

Waar vraagtekens staan betekent dat we in overleg met de verschillende verenigingen zijn.

Voor meer info www.rcwebmagazine.nl

2. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    @Switch, helaas blijkt de ervaring zo te wezen dat er geen zinnig woord te zeggen valt over de gebruikte gearing. Het meeste verschil maakt de motor en de circuits uit, waarop de rallycup gereden wordt, + de omstandigheden. Over het algemeen is het niet te vergelijken met de TC waarbij iedereen redelijk dezelfde overbrengen rijdt (kleine verschillen) Wij rijden denk ik 2 a 3 piniontandjes kleiner, dan bij een TC setup. De nadruk ligt bij ons op acceleratie in combinatie met grip, en niet op topsnelheid.

Wbt de motor; bv met de Corally motor reed ik een max pinion van 31t (Gouda) en een 27t op Den Haag, terwijl mijn Trinity Monster niet hoger kwam dan 29t en ongv 25t op Den Haag (+ ook nog een grotere spur). Gouda is lange halen snel thuis terwijl je op de HFCC binnen 5meter op topsnelheid moet zitten (Micky Mouse Circuit) Eindhoven ligt daar een beetje tussen, MVB is ook zo’n baan waar de omstandigheden bepalen welke gearing je moet rijden, veelal koos ik ervoor om licht gegeared te wezen, ivm het uitfikken van de motor, de meeste rijders rijden daar veels te zware overbrenging naar mijn mening. De Monster motor hield ervan om flink in de rev’s gejaagd te worden in tegenstelling tot de Corally die ik daarvoor reed. Dan vroeg de Pirelly band 1t minder dan de radiaal enz, enz.

Corally tussen 6 en 7.5 , trinity tussen de 7 en 8.5 zover ik terug heb kunnen kijken, andere rijders zullen waarschijnlijk weer andere waarde kennen, en daarnaast reed ERBI altijd nog “een tandje” sneller als ik ;)

3. Switch

Switch Guest

Prima, dank voor de reply's! In verband met de verkrijgbaarheid ga ik waarschijnlijk voor de Corally, en haal ik gelijk een set tandwielen.

4. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Misschien kan je beter eerst vermelden met wat voor merk/type rally-auto je gaat rijden (heb ik nog niet in eerdere berichten kunnen vinden), voor iets wat specifiekere tips, alvorens in het wilde weg te investeren in een heleboel tandwielen, er is altijd wel iemand die jouw merk rijdt, en goede tips hierover kan geven!

5. Switch

Switch Guest

Klopt!
    Ik ga rijden met een TB-03. Hiervan heb ik de voorkant omgebouwd naar een 'normale' ophanging, in plaats van de liggende inboard shocks. Daarnaast ga ik rijden met 48p tandwielen, dat lijkt me wat makkelijker.

6. somerwil

somerwil

Lid geworden:
    18 sep 2006
    20 februari MVB Bergschenhoek

Dat wordt bikkelen gezien de datum :)!!

7. GripenSam

GripenSam

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Is het DF30RA chassis geschikt voor rally wedstrijden?

Welke chassis's van tamiya zijn zowieso geschikt voor rally (baan met hobbels, wasborden, stukken gras, geen bospaden)

8. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Staat hier al:
    [109657] rcrallycup-competitie-2010-2011-rrc-3

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. GripenSam

GripenSam

Lid geworden:
    23 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    chassis

Volgens mij is een DF03ra er juist precies voor bedoeld. De electronica is middels een plastic binnenbody prima te beschermen tegen vuil en spatwater. Het is een beetje de opvolger van de TB01 van Tamiya. Dit was/is ook een heerlijke robuuste rallyauto met eveneens een beschermbody voor de electronica.

11. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Uhhh, probeer je ons nu voorzichtig te vertellen, dat jullie nog steeds geen grond/vloer verwarming hebben aangelegen. :rolleyes:

Oke dus, goede oude tijden gaan zich weer herleven in het Jagermeister-bos , “Rallycuppen op de MVB, alleen maar als ie, ijs en ijs koud is”. ;)

Laatst bewerkt: 25 sep 2010
  12. somerwil

somerwil

Lid geworden:
    18 sep 2006
  13. M Pinkster

M Pinkster

Lid geworden:
    19 jan 2005
  14. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    het is wel de mooiste rally van tamiya moet ik zeggen.. 10x beter als die rare toureq van volkswagen

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    bandjes

Volgens mij kun je daar ook gewoon de rallyblocks van tamiya onder leggen en kan die zo de baan op. Vierwiel aangedreven en een rally body heeft ie nl al.

16. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Ik ben bang dat hier wat terughoudendheid in acht genomen moet worden wbt het DF-01 chassis. Het chassis is kennelijk een stuk groter dan de op touringcars gebaseerd rally-chassis, als ik de specs wbt de wheelbase bekijk. Normaal gesproken ligt dit voor de rallyauto’s (afgeleid van de touringcars) op ongv max 260mm terwijl het DF-01 chassis een wheelbase heeft van 280mm, dit is ongv gelijk aan de wheelbase van mijn HPI MT truck chassis. Ook is het niet toegestaan om een “buggy” chassis te gebruiken, het DF-03 chassis is een afgeleide van een buggy chassis, waardoor deze waarschijnlijk weer wel is toegestaan.

Body: Helaas is de body niet reglementair toegestaan, aangezien deze niet gebaseerd is op een WRC body, maar op een zogeheten “rally-raid-body”. Ik kan niet terugvinden of deze zelfs nog binnen de max 200mm body breedte valt, wat trouwens ook de max breedte van een rcrally-auto is.

Bovenstaande reglement regels mogen dan wel bij het opnieuw publiceren van het rally reglement per ongeluk weggevallen zijn, toch denk ik dat de technische wedstrijdcommissie zich daarop zal gaan beroepen, mogelijk kunnen de regels hierover, wederom geplaatst/aangescherpt worden, ter verduidelijking.

Specs DF-01
    • 1/10 R/C assembly kit of the Mitsubishi Lancer Evolution X.
    • The DF-01 Suspension system has plenty of suspension stroke allowing dynamic driving on both on-road and off-road surfaces. Rally tires included.
    • Shaft driven 4WD chassis with horizontally mounted motor.
    • Features the proven DF-01 drive train with front and rear ball differentials.
    • CVA Damper Super Mini for front and rear suspensions.
    280mm Wheelbase
    • Upper arms feature threaded shafts enabling camber angle adjustments.
    • ESC TEU-101BK and type 540 motor included.
    • The kit includes a 74T Spur and 16T Pinion
    • LED Light Unit included.

17. bzb

bzb Guest

even een noob vraagje ( o nee ik ben juist een oud gediende) wat betekend maximaal 10.5 turns? dat je juist 10.5 of minder turns mag hebben?

18. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    10.5, 11.5 enzv mag.

10.5, 8.5 , 6.5 enzv mag niet

19. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Maximaal bij het motorreglement, slaat op de maximum zwaarte van een bp vermogens categorie, aangezien het vermogen in het algemeen stijgt naarmate de windingen/turns afnemen, geeft men dit zo “ongelukkig” aan. Wanneer er maximum aantal turns had gestaan (wat ook nog regelmatig onterecht wordt aangegeven) dan was het nog verwarrender. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de omschrijving “minimum aantal turns”, wat een stuk duidelijker, en terecht beter is.

Het is net zo’n spraakverwarring als: zet je nu je richtingaanwijzer “aan” of “uit” bij het richting aangeven. Tegenwoordig zetten we deze “aan”, maar bij de eerste reeks richtingaanwijzers, zetten je deze “uit”, dit waren van die “uitslaande” armpjes/hefboompjes op een voertuig (later ook nog met een mooi lampje erop).

Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  20. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Is het glas nauw halfvol, of half leeg?

Deel Deze Pagina