###RcRallyCup winter rally seizoen 2014/2015###

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 14 okt 2014.

  1. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Heee Harry,

    hoe gaat het met je ?

    Ja hhaahahh, ik was zooooo benieuwd naar die "nieuwe" FF met een TA06 als basis van jou.....maar jammer deze bestaat dus niet....

    en inserts...ja als het droog is en je hebt grip dan medium inserts....maar anders soft of..... van geen inserts ben ik niet zo'n voorstander....

    Greeeetzzzzz
     
  2. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
     
  3. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    TA06 FF is in 5 minuten gemaakt Ali....achterdiff eruit en klaar ben je...
     
  4. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
  5. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
  6. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
  7. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
  8. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    De ERCE Baan is open dit weekend, zaterdag en zondagmiddag! Rallybaan ligt klaar!
     
  9. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Vandaag even mijn TA06 een shakedown gegeven op de baan van Hotwheels. Ging als een kanon....wel lachen dat rijden op rallyblocks.....had alleen wat te zware vertanding staan (FDR 5.02). Aan boord MRT-VX PRO (waterproof, wie nog eens wat bewaard heeft nog eens wat) motor Corally 27t black 24gr vaste vertiming. Temperatuur zat tegen de 100graden (had er nog geen fan op trouwens) ..."tikje veel" wat is de juiste combinatie? ik reed nu met 74/32 (transratio is 2.17 van de TA06)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
  10. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    volgens mij was mijn temperatuurmeter van slag.....kon de motor met de hand gewoon aanraken
     
  11. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Harry, een FDR van 5.02 is inderdaad zwaar vertand voor een motortje die best veel rpm draait!! De Carson draait relatief weinig toeren ( +/-17.000rpm belast), en deze kan je beter niet zwaarder vertanden dan 5.75 in combinatie met de blocktires, en met gewone slicks 5.3…5.0 wat veel TC reglementen aanhouden, is eigenlijk te zwaar voor een goed behoud van dit motortje…!!!


    Ik heb in het verre verleden ook met een Corally gereden (voorganger van de blackserie) en deze moest je al niet zwaarder vertanden dan 6.6 op een lange baan (Gouda), korte banen zoals ERCE en de HFCC, nog zelfs een paar piniontandjes lichter, ga je off-road dan ongv 4 tandjes lichter dan max!! Met uitzondering van Gouda, is topsnelheid ver ondergeschikt aan tractie/acceleratie, de layout wordt over het algemeen zo verkozen, dat het enkel acceleratie en evt remmen is tot de volgende hindernis of bocht!!! Veel nieuwe rijders gaan de fout in met een veels te zware vertanding, en leggen dan een nog veel zwaardere vertanding aan, wanneer ze van alle kanten voorbij gestoken worden, terwijl ze eigenlijk heel veel lichter moeten gaan vertanden om acceleratie/wedstrijd-controle te verkrijgen…exotische motoren met heel veel rpm, rijdt men zelfs ver boven de 7.5 om deze niet af te fikken!!!


    Ik hoop je hiermee een beeld te geven wbt de FDR, even nog een voorbeeld…op de ERCE en HFCC rijdt mijn auto veelal niet sneller dan max 38km/u …”speelgoedsnelheid”…!!!


    Hetzelfde verhaal geldt ook voor de Unlimited…ook daar veelal veels te veel nieuwe rijders met teleurgestelde gezichten, enkel en alleen omdat men ...“niet wil snappen”... dat je met een dikke motor op de zwaarste vertanding juist langzamer ben wbt ronde tijden…het is gewoon heel simpel, ben je nog niet op topsnelheid voor de aankomende bocht of hindernis, rij je de hele track met half/driekwart gas, of schiet je iedere keer de bocht voorbij…dan ben je traag… omdat je veels te zwaar bent vertand…niks anders…!!!
     
  12. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Vroeghurrrrrr (2004 MVB)...nouwwww... niet alles was beter...wel meer moddhurrrr.... meer dan 6 pinion tandjes minder, om hier doorheen te komen...:(;)

    Momentopname 1 (17-11-2015 23-08).png
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2015
  13. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Hartelijk dank voor deze uitgebreide reactie. Hier kan ik wat mee! Helder verhaal
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Even een praktische vraag : Is de top qwa snelheid belangrijk op het circuit in Gouda?, of is het meer " korte" sprintjes trekken van de ene naar de andere " hindernis" ?.Ik heb wel een redelijk lang recht stuk gezien op google , maar weet niet of daar ook nog iets van een "Hindernis" in komt ...

    Alavst bedankt
     
  15. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    Gouda heeft niet veel (of geen) hindernissen, dus topspeed is wellicht prettig.. houd wel rekening met de grip van de rallyblocks, je moet ook af kunnen remmen hee ;-)
     
  16. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    of Gouda moet dit jaar eea uit de kast trekken aan obstakels natuurlijk...
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    thanks voor de reply :cool:
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2015
  18. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Ik sluit mij aan bij het betoog van Rob vd S, en zoals het er nu naar uit gaat zien, krijgen we hopelijk in de middag nog een paar spetters regen! Gouda is een brandstof circuit dus als je daar af en toe wat water opgooit, dan wordt dat best lastig om “strak te rijden”! helaas gaat de buiten temperatuur niet echt mee werken, nl te hoog voor de tijd van het jaar (tis nu 13graden hier aan de westkust, jawel “nacht temperatuur”, waar gaat het over…), veelal kennen rc banden een dropoff grens ergens tussen de 5 en 10 graden, gelukkig geeft de blocktire ook al weinig grip als deze daar boven zit!!


    Een evt hindernis om het lange rechte stuk te onderbreken, ligt nog op de club en niet in mijn kofferbak helaas, ik zit nu net effe bij te komen van een aanvalletje migraine, maar hopelijk zijn morgen de driftboys aanwezig op de club, zodat ik bij de container kan, anders….pech gehad…dan heeft de andere helft van de rijders die lekker willen racen, en mazzeltje as zondag!!!


    Nu al 18 inschrijvingen, dat is best lekker voor op Gouda die over de jaren heen altijd de minste inschrijvingen kent, waarom is mij nooit echt duidelijk, goede gastvrijheid, mogelijkheid tot binnen sleutelen indien gewenst, zelfs als je afstelling helemaal K*.. is, kan je nog soms goede rondetijden in vergelijking met de concurrentie neerzetten!! Veelal willen rijders eens een keer flink doorgassen/knallen bij de rcrallycup (met weinig hindernissen), jammer genoeg laat men het wel een beetje afweten tzt,… maar goed, zoals Rob ook al aangaf, het lijkt simpel, maar de hoge snelheid in combinatie met de blocktires (indien u rally rijdt), blijkt toch veelal een stuk lastiger dan dat het zich laat aanzien…!!


    Voor even een indruk wbt rijden op Gouda…half nat/droog...




     
  19. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Inschrijf lijst - "Rally van Gouda"

    Het gaat goed met de inschrijvingen!
    Maar er kunnen er altijd meer bij :yes:

    Sectie
    Achternaam, Voornaam
    RC Rally Cup Rally Stabel, Fons
    RC Rally Cup Rally van der Sterren, Rob
    RC Rally Cup Rally Koppert, Per
    RC Rally Cup Rally Monster, Martin
    RC Rally Cup Rally Jeffrey, Balk
    RC Rally Cup Rally Veldman, Harry
    RC Rally Cup Rally Methorst, Yoeri
    RC Rally Cup Rally Kolstee, Raymond
    RC Rally Cup Rally Peperkoorn, Sam
    RC Rally Cup Rally Beijerbacht, Celine
    RC Rally Cup Rally Kolstee, Raymond
    RC Rally Cup Rally Kolstee, Raymond
    RC Rally Cup Rally Speelberg, Ben
    RC Rally Cup Rally Mestrum, Fred

    Unlimited van der Wagt, Dennis
    Unlimited Wolf, Robert
    Unlimited Geijskes, Rob
    Unlimited Beijerbacht, Nico
    Unlimited Waschk, Jens
    Unlimited van de Ven, Jordy
     
  20. rsterren

    rsterren

    Lid geworden:
    28 feb 2014
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Boxtel
    al doet Kolstee, Raymond, wel erg vaak mee ;-)
     

Deel Deze Pagina