###RcRallyCup winter rally seizoen 2014/2015###

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 14 okt 2014.

1. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Beste rallycuppers, zoals bekend bij vele van jullie is de berekening van de dagoverwinning bij de eerste wedstrijd niet goed verlopen (systeemcrash, daarna foute instellingen, enz), met als gevolg dat eigenlijk het podium er anders had uit moeten zien!! Uiteindelijk heeft dit toch noch een positieve wending teweeg gebracht, naar aanleiding hiervan is er een discussie ontstaan, omdat blijkt dat iedere club z’n eigen instellingen erop na houdt wbt …kwalificatie rondetelling…, toekenning bij gelijk aantal finalepunten…. of gewoon helemaal de dagoverwinning ansicht…!! Het probleem is dus niet alleen aan de RcRallyCup voor behouden, iedereen die …“landelijk rijdt”… kan hier in principe slachtoffer van worden, het is eigenlijk …“volstrekt belachelijk”…, dat dit nog steeds niet goed geregeld is in ons kikkerland!! Achter de schermen hebben de betrokken wedstrijdleidingen van onze RRC gastclubs, de koppen bij elkaar gestoken om een herhaling hiervan te voorkomen, persoonlijk denk ik dat hier een taak ligt van een overkoepelende organisatie, zoals bv de Nomac, ik snap dan ook niet dat aangesloten clubs bij de Nomac, niet eens allemaal onder hetzelfde systeem rijden!!

Ik vindt het heel vervelend dat ook rijders bij de RcRallyCup, hier het slachtoffer van zijn geworden, en dit zou hen nog steeds hun kunnen overkomen, op bv andere evenementen, RRC hoopt in ieder geval hiervan genezen te zijn voor in de toekomst, helaas kunnen ook zij hier geen garantie op afgeven, aangezien dit te wijten is aan instellingfouten of een "bewuste voorkeur van berekening" opgelegd door een club of organisatie, die vervolgens ingeprogrammeerd zijn door een wedstrijdleiding aldaar, waar wij mogelijk te gast zijn, ..tja dan is een vergissing snel gemaakt...!!!

NB. Bovenstaande artikel schrijf ik op …”Persoonlijke titel”…Groetjes Per…!!

2. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Per , no hard feeling's , gaat hoofdzakelijk om de fun!!, volgende keer weer van de partij !!:koud:

3. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Afgelopen wedstrijd op de HFCC heb ik niet kunnen rijden, wel ben ik nog even langs geweest om wat beelden te schieten van alle heats in Q3…ERCE Guy heeft ook weer een spectaculaire video geupload, geschoten op de HFCC, tnx!!

SamP vindt dit leuk.
  4. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Een prachtig stukje rally historie met dank aan Patrick van der Graaff :koud:

12743550_957347584333958_5000587311104760766_n.jpg

5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    is er al ergens een inschrijfformulier on-line voor de komende rally race in Eindhoven ?

6. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
  7. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Thanks ik had hem al middels gevonden via ERCE :thumbsup:, is de baan lang met doordraaiers?, of meer kort met bochten ,dit ivm de mogelijke vertanding .

Laatst bewerkt: 14 feb 2016
  8. Patrick artc112

Patrick artc112

Lid geworden:
    25 aug 2012
    De baan bij het ERCE is wederom technisch qua bochten zoals het altijd is eigenlijk, 1 recht stuk en de rest is kort en bochtig.

Hij vraagt voor de rally.....die is dit jaar meer recht toe recht aan, lange halen en 1 technisch stukje met daarna 1 jump.
    Opletten pat. :p

rsterren vindt dit leuk.
  9. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    As zondag 21 februari is het weer tijd voor de 3de wedstrijd van de RcRallyCup, we reizen dan af naar de ERCE te Eindhoven!

De weersvoorspelling is wederom niet echt winters te noemen, ruimschoots boven het vriespunt met kans op neerslag, wel is het zaak om alles zoveel mogelijk waterdicht te maken, en vergeet vooral Uw plastic zak niet voor over de zender, de rijderstelling is nl niet overdekt, sleutelen kan wel onder een afdak, ook kunt U gebruik maken van gastvrijheid in de kantine voor een (warme) versnapering!!

Inschrijven kan tot vrijdag 22:00 voor de wedstrijddag, de inschrijf link is te vinden op MyRCM http://tinyurl.com/jau9kbz

rsterren vindt dit leuk.
  10. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Het was weer een mooie wedstrijd op de ERCE te Eindhoven, veel water en veel rijders die er hun “Waterloo” in vonden! In tegenstelling tot vele jaren, had men nu gekozen voor een snelle layout!!!

Peter de Wit won bij de rallycars met en Ford Mustang body, hij vroeg zich af of dit niet in strijd was met de “rally uitstraling” die wij verwachten bij de RRC!! Ford Mustang heeft echt wel vele jaren affiniteit met het rally rijden wat niet iedereen zo zou verwachten! Wil je weten of een door jou gekozen body enige affiniteit heeft met rally rijden, dan moet je maar eens een beetje googlen op het merk en type met daarachter “rally”!!!

DSC01223.JPG

Wat vinden we dat moet kunnen binnen de RRC, eigenlijk zijn allerlei realisch gedetaileerde body's of “hokken” wel zo’n beetje toegestaan, alle snel uitziende TC body’s die niet zouden misstaan in een (super) stock-modified klasse, zien we gewoon liever niet, ik zie helaas steeds meer verschuivingen in die richting, wat ik wil/ga terugdringen!!! Vanaf volgend seizoen staat voor mij sowieso 1 ding zeker en vast, …”al die speciale lichtgewicht TC wings" (model taartschep) wil ik volgend jaar niet meer zien…dit moet gewoon afgelopen zijn!!! Realistische “sier-spoilers” al dan niet op een spoiler-stand mogen natuurlijk wel, deze zijn soms wel erg kwetsbaar…!!!

Dit soort TC spoilers (zie onderstaande afb) mag U vanaf volgend seizoen verwijderen, ik denk dat ik daarvoor wel een groot draagvlak kan vinden onder de Rally deelnemers binnen de RRC...!!!

760.jpg

11. LeoG

LeoG

Lid geworden:
    21 jun 2014
    Deze is ook wel mooi. Body is te koop in oost europa maar weet niet meer waar, wel te vinden op internet.

12. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    De Laatste RCRallycup westrijd van seizoen 2015-2016 wordt verreden bij MAC de Kempen
    Deze keer is het inschrijfformulier niet te vinden op MyRCM.
    Inschrijvingen dienen te worden gedaan via de eigen site van MAC de kempen. Zie onderstaande Link
    Inschrijformulier RallyCup #4 MAC de Kempen

rsterren vindt dit leuk.
  13. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    .....zo zou jouw rally auto er ook uit kunnen zien....;)

Greetzzz

Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
  14. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    ow foutje...

dit filmpje bedoel ik....

Greetzzzz

Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
  15. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    Omdat er deze keer niet via MyRCM ingeschreven kan worden nog maar een keer voor de zekerheid.

De Laatste RCRallycup westrijd van seizoen 2015-2016 wordt verreden bij MAC de Kempen

Inschrijvingen dienen te worden gedaan via de eigen site van MAC de kempen. Zie onderstaande Link
    Inschrijformulier RallyCup #4 MAC de Kempen

16. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    ....en Sam en hoe kun je zien wie zich hebben ingeschreven...?

17. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    Hieronder een overzicht van de inschrijvingen tot nu toe.

Melle Donkers Rally
    patrick mooyman Rally 4506604
    michel biesot Rally 8747942
    Martin Monster Rally 9478959
    Sam Peperkoorn Rally 6197985
    Celine Beijerbacht Rally 3540814
    Yoeri Methorst Rally 629386
    Rob van der Sterren Rally 2956684
    Kees van den Wildenberg Unlimited 6816702
    Ralph Van den berg Unlimited 9212652
    Leonard Giesbers Unlimited 7949667
    Dennis van der wagt Unlimited 5849811
    robert van der Wolf Unlimited 7651795
    Johan Smolenaers Unlimited 7046513
    Nico Beijerbacht Unlimited 7415948

drift-junkie vindt dit leuk.
  18. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    ....en kun je iets over de baan vertellen....wordt het de hele baan met jumps....of helemaal geen jumps....of een deel van het circuit ??

Ik kan op filmpjes en fotos nl niet echt zien hoe of wat....

Greetzzz

19. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    Het is een redelijk snelle baan met 4 lage jumps vergelijkbaar qua hoogte met de jumps die we al gehad hebben. We zijn nog even aan het twijfelen of we de volledige baan gaan rijden. Indien dat het geval is komen er nog een aantal sprongen bij. Met mijn HPI RS4 Rally is de baan goed te rijden.

20. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    @Sam, ook ik heb de video's van mac de kempen bekeken, een goede inschatting hoe groot het bij jullie is, is best lastig te maken, kan je misshien effe globaal ongv de rondentijden geven van bv de rallycars!! Een update tussenstand wbt deelnemers publiceren op bv donderdagavond, is dit mogelijk??? bvd

Deel Deze Pagina