***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Hey Ali, je hebt je ingeschreven zag ik. Waar ga je mee rijden.? Helaas ben ik er komende race niet bij. Had je graag voorbij gevlogen, lol.:p
    De race daarop maar dan. :yes:

2. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    Hey Bouke,

ja ik weet het nog niet, maar heb in iedergeval mijn RS paraat...;)

3. Jordy_d'n_twidde

Jordy_d'n_twidde

Lid geworden:
    3 dec 2013
    Transponders

Hallo allen,

Zoals Per al opmerkte hebben we wat eigenaardigheden met de transponders gehad. Inmiddels zijn er weer wat meer leentransponders beschikbaar voor zondag.

Wel nog een belangrijke toevoeging wat betreft persoonlijke transponders. Van de huidige RC4 transponders zijn 2 versies in omloop waarvan er 1 niet door ons huidig telsysteem herkend wordt. Deze goedkopere (budget) versie van de RC4-lijn is weinig in omloop , onder eigen leden zelfs helemaal niet , maar bij afgelopen DTC troffen we 2 deelnemers met deze versie aan. De RC4-"hybrid" transponder wordt wel ondersteund en gelukkig is deze versie veruit de populairste. Iedereen die bij ons voorheen al gereden heeft zonder probleem kan gerust adem halen. Voor hen verandert niks. Voor deelnemers met de goedkopere variant hebben we een leentransponder beschikbaar.

Bij twijfel spreek me even aan zondag. Dan doen we bij de training een check.

Verder hopen we weer zondag op een leuke rallydag met passend weer. (wat dat uiteraard moge zijn voor een rally-coureur) Er is een andere circuit lay-out voor deze race en een extra obstakel bijgekomen.

mvg en tot zondag,
    Jordy van de Ven

4. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Als je je op de site van MyLaps (AMB-it) registreert als houder van een telsysteem (via deze link: My Software - Bike | MYLAPS Sports Timing ), dan kan je de decoder upgraden naar software versie 4.4. Elke RC3/RC4 decoder kan gratis worden geupgrade.

Na de upgrade werken vrijwel alle AMB transponders op het systeem. Alleen de oude AMB20 transponders werken dan niet...

Na het upgraden van het systeem tot versie 4.4 is dit het overzicht van werkende transponders:

5. Jordy_d'n_twidde

Jordy_d'n_twidde

Lid geworden:
    3 dec 2013
    Dank voor deze info Bart. Hier kunnen we wel wat mee. Gratis klinkt stukken positiever dan 1200 euro. :yes:

6. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Omdat de rallycup mij wel aanspreekt , ga ik proberen om de laatste wedstrijden mee te rijden, de TT02 is besteld , incl de carson cup machine motor en 2s lipo , evt alleen nog een transponder zoeken / lenen .

binnenkort start van de bouw :
    [201289] bouwverslag-lancia-delta-integrale-tt-02-chassis

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Prima idee, ik heb er afgelopen zondag al bij ERCE meegereden incl een ClioV6 body. Ook de std motor rijdt prima. Wel even het speedgear setje en oliegevulde dempers steken.
    Enig nadeel van de TT02 tot nog toe vind ik het ontbreken van toespoor op de achteras, waardoor de wegligging soms tricky is.

Ik ben wel benieuwd naar je verslag, bij mij was de TT02 na anderhalf uur een beetje schroeven in elkaar gevallen :)

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Ik heb al een setje andere veren mee laten komen(Tamiya Onroad Tuning Federnsatz(4WD/FWD & Rally Car)), wil eerst daarmee gaan kijken of ik uit de voeten kan.

Speedgear, die heb ik nog niet :wink:

EDIT 5-12-13: besteld en onderweg !

Laatst bewerkt: 5 dec 2013
  9. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    De weersvoorspelling voor as zondag, is kans op een spetter regen, dus zorg dat alle netjes waterdicht is. De pits is overdekt, daar kan droog gesleuteld worden, maar de rijderstelling is nog steeds onder de blote hemel, dus zorg voor een plastic zak voor over je zender, vocht en elektronica is geen goede combinatie, plus het houdt je handen ook nog een beetje warm! Warme kleding en goed waterdicht schoeisel is ook geen overbodige luxe in de wintermaanden, ondanks er een verwarmde kantine is op de ERCE!!

Belangrijk: Het is nog steeds “verplicht” om je LiPo accu te laden in de daarvoor bestemde “LiPo-zak”, steeds vaker zie ik op evenementen dat er geladen wordt met de LiPo accu nog in de auto, of zonder een LiPo-zak, er is niemand die slachtoffer wenst te worden van “uw nonchalantheid”!!!

10. bono

bono

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Iemand uit de kop van noord-holland die mee wil rijden zondag? Ik ga met een vw transporter waar 5 personen in kunnen en voorlopig zijn we met 2. Pb me maar even. De bus vertrekt rond 7 uur uit venhuizen.

Per ik heb zelf geen lipobags. Ook omdat ik voorzichtig omga met mijn lipo's. Zijn er mensen die meerdere lipo bags hebben dat ik er 1tje kan lenen? Ik kom voor zondag niet meer bij de modelbouw winkel in de buurt.

11. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    LiPo-Bag

Even een belangrijk bericht voor iedereen, dus ook voor de thuisrijders!!!

Helaas blijkt uit de praktijk dat “ik ga verantwoord om met mijn LiPo’s”, geen garantie is dat er niets kan gebeuren, bij alle ongelukjes met LiPo’s, wordt er beweerd dat er veilig mee is omgesprongen, dus is er een onvoorspelbare factor in het spel, bij het moment van misgaan! Soms gebeurd het tijdens het laden, een andere keer met het aansluiten aan de regelaar, of gewoon plots in de auto, hoe dan ook wanneer er een defect aan de LiPo ontstaat, is het proces “onomkeerbaar”, effe snel de laad of esc kabels lostrekken heeft geen enkel effect meer op de afloop, die is nl al vastgesteld op het moment dat de LiPo bijvoorbeeld begint te sissen! 1 van die risicofactoren kunnen we uitsluiten door het gebruik van een LiPo-bag, daarom is deze verplicht gesteld.

Dat er niks mis kan gaan omdat er verantwoord met de LiPo’s wordt omgegaan, is echt een illusie, alle rijders die hier het slachtoffer van zijn geworden, zullen dit direct onderschrijven/beamen!!! Onlangs heeft het weer een slachtoffer geëist op een indoorbaan in Nederland, ik denk dat in navolging daarvan, mijn berichtgeving hierover, niet overbodig zal zijn!!!

Ik zal aan Ted vragen of hij wat LiPo-bags wil meenemen uit zijn winkel, die aangekocht kunnen worden, voor in ieder geval, een redelijk veilig laadproces!!!

12. bono

bono

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Helemaal top. Het is niet een geval van het niet willen willen gebruiken van de lipo zak hoor. Ik heb al een tijd gen wedstrijden meer gereden en gebruikte tot voor kort nog nimh accu's.

13. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    Heren rijders, morgen heel veel plezier..ik voel me een beetje grieperig en moe, dus ik zal er morgen helaas niet bij zijn....

Misschien is het een idee om een rallycup zomer editie te organiseren...

heerlijk in je korte broek....

14. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Is de race van 12 jan. nog steeds onder voorbehoud? Of is die locatie al bekend. Helaas zoals in begin al aangegeven ben ik er morgen niet bij. Maar voor de anderen allemaal een goede race gewenst.:D

15. bono

bono

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Nog een laatste oproep aan de mensen uit de kop van noord Holland die twijfelen om heen te gaan. Ik vertrek rond 7 uur uit venhuizen. Iemand oppikken in hoorn + koppie koffie in hoorn en dan door naar Eindhoven. Wil je mee rijden pb me dan zsm. Ruimte genoeg in de bus. Afspreken vij mcdonalds hoorn bijvoorbeeld geen enkel probleem

16. bono

bono

Lid geworden:
    26 jan 2006
    Mooie dag zo al met al. Ik heb ervan genoten in ieder geval:) verrassende uitslag met de inlimited klasse trouwens.

17. Patrick artc112

Patrick artc112

Lid geworden:
    25 aug 2012
    Zeker weten, ook al heb ik zo goed als de hele eerste qualiheat moeten missen door panne en zo dus ook de 2e ivm vijlwerk aan de te grote Reducersleeve om m passend te krijgen. :p

18. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    ....en wat is de uitslag ?

19. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Uitslag rrc erce 8-12-2013

De 2de wedstrijd zit er weer op voor dit seizoen, een prachtige dag droog weer, maar met een heel lang nat blijvende baan, die wederom voortreffelijk aangelegen was door de organisatie van de ERCE, en met dank aan de klusjesman aldaar, die speciaal voor ons nog wat extra’s verzorgd had, in de vorm van een tafelberg, super gedaan mannen :thumbsup: !!!

Bij de rallycars was het veld redelijk gevuld, helaas nog niet het aantal wat mij aan het begin van het seizoen is toegezegd, want dan zou daar iedere westrijd minimaal anderhalve heat gevuld moeten zijn, Ik hoor regelmatig het excuus voorbij komen, soms wel van 4 a 5 mogelijke deelnemers, dat men zich niet inschrijft omdat er toch niet zoveel inschrijven zijn, tja als iedereen er zo overdenkt, dan komt er nooit een heat vol, wanneer zij dit nu wel hadden gedaan, dan hadden we nu wel 1 heat vol gehad. Als ik vervolgens informeert bij wat voor een aantal zij zich wel zouden inschrijven, dan roept men …“ongeveer 1 heat vol vindt ik voldoende”,…ziet U het verband…mbt het afwachtende standpunt wat U inneemt :teacher:!!! Vandaag weer een verscheidenheid aan deelnemende modellen gezien, wat de winnaar vandaag reed weet ik niet precies, maar volgens mij was het een omgebouwde Tamiya TA03 pro oid, in ieder geval 1 met de motor voor de frontwheels, maar wel 4wd, de nr 2 had een HPI RS4 Rally, en de nr 3 een omgebouwde Tamiya TA05, daarnaast nog mini zien rijden met een Traxxas rallybody, oftewel er wordt flink gesleuteld om een touring om te toveren in een rallycar, en ook nog eens succesvol, zo blijkt maar weer vandaag!!! Jordi bleek oppermachtig met 2x een eerste plaats, Per en Ronald vochten om een 2de plaats algemeen, beide behaalde ze een gelijk aantal punten over de 2 finales, maar doordat Per een hogere qualificatie plaats had, werd hij 2de algemeen, voor Ronald!!!

Een lekker groot veld bij de Unlimited, daar is de verscheidenheid helemaal groot wbt modellen: groot/klein/2wd/4wd, allemaal verschillende karakters wbt het rijden, voor veel 2wd rijders was het een moeilijke dag op enkele rijders na, die enkelingen (1 geroutineerde sluwe vos, en 1 zeer succesvol aanstormend talentje, die een droom CV heeft op rc gebied) wisten optimaal gebruik te maken van het correctie systeem, en bezetten daarmee de eerste 2 plaatsen op het podium, net voor een groot formaat Rally-car rijder!!!

1) Jordy van de Ven, 2) Per Koppert (L), 3) Ronald Groot (R)

1) Ted Spinders, 2) Jari Luijkenaar (L), 3) Ed van Giezen (R)

20. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    .....zou ook leuk zijn om foto's van de verschillende chassis te zien....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina