***RcRallyCup winterseizoen 2013/2014***

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drift-junkie, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    MACH heemstede?

2. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Tja, er kunnen heel veel mogelijkheden aangedragen worden, lang en kort over gediscuteerd worden, maar uiteindelijk is het enige wat doorslaggevend is: heeft een club enige affiniteit met de RcRallyCup, de toekomst zal het leren!! Het ligt in ieder geval een stuk gecompliceerder dan menigeen denkt!!!

3. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Het zijn alleen mogelijkheden mbt een permanent on-road circuit met evt de mogelijkheden .Je zal best wel het nodige werk en tijd spenderen achter de schermen mbt de promotie van de rc rally tak , maar lees toch ook een beetje pessimisme in de berichten.
    Maar goed ik ken de wereld die schuil achter een evenement nog niet zo goed , maar hopelijk komt er nog een wedstrijd bij voor volgend jaar !!

Suc6

4. LordPalf

LordPalf

Lid geworden:
    1 okt 2012
    Body gemaakt naar de ford focus wrc 2006 concept car
    Nog 2 nieuwe body posts en ik ben er ook klaar voor om mee te kunnen doen.

5. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Cool. Bijzonder design. En wat zit er onder de kap? :p

6. ERBI

ERBI

Lid geworden:
    14 dec 2008
    ja grappig dat je dit vraagt, ik had precies dezelfde gedachte wat er onder deze kap staat...

7. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Wordt een leuk rallyveld op Eindhoven in januari als ik het zo opvang allemaal. Jij ook weer Erbi ? Veel mensen die bouwen aan een mooie nieuwe auto met de intensie om mee te racen in de rallycup. De tamtam loopt...:p
    En we zijn natuurlijk gek op piccies.

8. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Nou voorruit dan , helaas zal ik me gaan inschrijven voor de laatste wedstrijd , hij is er bijna klaar voor,rest alleen nog de rc4 hybrid transponder en de speedgear.
    Hopelijk onder de kerstboom

9. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Pics.......
    [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Toffe Corolla.

11. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Heeft alleen de langste tijd gehad.
    En ook nog ongebouwd in doos.:p Deze wil ik graag zo houden.
    Iemand hier die nog zo'n ongespoten bodyset heeft liggen?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Etinogard

Etinogard

Lid geworden:
    27 mei 2012
    Ik moet zeggen dat deze cup mij best wel aanspreekt, kijken of ik eens een rally wagen kan gaan opbouwen en wat races kan mee doen volgend seizoen.

13. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    transponder montage

Waar wordt de transponder geplaatst op de auto?

voor bovenop de bumper , of gewoon in het badkuip chassis?

14. LordPalf

LordPalf

Lid geworden:
    1 okt 2012
    Eronder zit een tamiya tt01, deze had ik staan na mijn eerste seizoen DTC vorig jaar. Afgelopen jaar met de ta06 rondgereden en de tt01 heeft alleen maar op de plank gestaan. Tot ik op een gegeven moment per toeval op dit topic uitkwam.

15. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    maakt niet zoveel uit, het signaal is krachtig genoeg. Wel horizontaal plaatsen dan gaat het zeker goed.

16. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005

Hier wil ik toch nog wel even een kanttekening bij plaatsen…!!!

"Ooit" was er een regel opgenomen in een landelijk Algemeen Wedstrijd Reglement, wat nog door veel wedstrijdleidingen navolgt/uitvoert wordt, betreffende de plaats van de transponder, en deze omschrijft:

...“de transponder dient achter de vooras geplaatst te worden”...!!!

Mijn advies!!

Provoceer een wedstrijdleiding of andere collega’s nu eens een keertje niet…plaats de transponder gewoon zelf uit eigen beweging achter de vooras, en wacht niet dat U daarop aangesproken wordt, het is de discussie daarover totaal niet waard, niet bij ons, noch bij andere evenementen op ons niveau, en misschien wel het belangrijkste…."U verliest het toch"….!!!

17. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Is dit weer een ongeschreven regel die niet in het reglement staat , maar waar jij graag wil dat iedereen zich er aan houdt ?.Jammer dat op de foto 's toch goed te zien is dat niet iedereen zich daar aan houdt .
    Stel dan eens duidelijk een goed reglement op voor deze cup , en stel je eens wat positiever op , ipv overal gelijk een "negatieve " sfeer op te roepen in jouw post , zoals de mogelijkheid voor een andere circuit , of de deelnemers die zich beweren in te schrijven en niet komen
    Of het gebruik van een lipo laadzak .

Begrijp me niet verkeerd , maar als je graag deze wedstrijden wat meer wilt promoten , doe het dan wat positiever, ik krijg steeds meer zin om die hele cup te laten schieten door dit alles , en dat kan toch niet de bedoeling zijn .Ik ben bereidt om te investeren in een rc rally auto , moet vrije dagen opnemen , maar als de sfeer zo is ?Dacht dat mee doe en fun hebben meer de hoofdzaak was.
    Blijkbaar is het close-racing ipv lekker plezier je rondjes rijden met een klein beetje sportiviteit/competitie drang!.

Regels zijn regels , maar maak deze dan ook goed kenbaar en leef dit dan ook goed en strikt na,ipv achteraf commentaar te leveren .

18. blabo

blabo

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Euhhhhhh....?
    Rustig Per, niet direct happen.:cool: Volgens mij wil jij hier gewoon tip geven vanuit een bestaand regelement? (ik ken die regel trouwens ook niet ) maar ik vermoed dat die zwarte vetgedrukte regels wat agressief overkomen bij enkele lezers.
    Jou kennende wil jij alleen maar teleurstellingen voorkomen mocht het op echte regels aankomen als de uitslag "close call" is. Toch?
    De rallycup is nog steeds een laagdrempelige fun race voor mij en vele (steeds groeiend aantal) anderen. Ik ken alle regels ook niet en dit is er weer 1 tje die ik meeneem. Vandaar wel begrip voor bovengenoemde reactie.
    Voor de lezers hier verder: Onze Drift-Junkie is heeft altijd het beste voor met deze cup en de rijders ervan. Geloof echt niet dat hij negatief is als hij iets post. Wel kritisch, maar dat mag toch?
    "Blijkbaar is het close-racing en lekker plezier je rondjes rijden met een klein beetje sportiviteit/competitie drang!. " Dit is toch zeker waar ! Dus gewoon klaarmaken en inschrijven.:p

Als ik de post zo eens opnieuw lees Per........Het staat er wat agressief maar niet iedereen kent jou.....

19. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Iedere deelnemer aan een landelijke of club wedstrijd dient op de hoogte te wezen van de algemene reglementen, hierbij wordt er meestal gerefereerd naar de reglementen van de NOMAC, deze reglementen schrijven wij dus niet zelf, en dat gaan we ook niet in de toekomst doen (er is toch niemand die ze leest)!! Reglementen wijken ook nog eens af bij off-road tozv on-road en in het verleden reden we ook wel eens in België, die ongetwijfeld ook andere regels kende. Niet iedere club houdt zich zo strikt aan de algemene reglementen, andere staan er weer op, dat sommige delen wel strikt worden nageleefd, ik informeer U alleen, waar U zoal tegenaan kunt lopen, mocht U nog nooit een wedstrijd gereden hebben!!! “Ooit” heeft de transponder regel bestaan, nu kan ik hem ook niet meer terug vinden, en ik zou het niet zo goed weten, waren het niet dat ik enkele jaren geleden hiervoor op het matje ben geroepen bij een wedstrijdleiding, tijdens een DTC wedstrijd, waar het ook niet specifiek in het reglement stond vermeld!!!

De RcRallyCup is enkel verantwoordelijk voor het technisch reglement, en verwacht niet van ons dat wij ook daar met de handboeien klaar staan, we zijn en blijven een fun-competitie, weleens waar met regels, waar natuurlijk iedere zelfrespecterende deelnemer zich aan houdt, ja toch…!!!

Bij een strikt reglement behoren ook strenge straffen, die uitgevoerd dienen te worden,…weet U zeker, dat U dat wilt???

20. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina