Reddingsboot

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Polite, 2 mei 2010.

1. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    @cewee, vlag hangt idd halfstok. Maar door de "vele" heklichten, is er verder geen plaats voor de vlag.

@Baggeraar, foto is inderdaad van de huidige Cornelia. En niet zoals ik de Cornelia heb.

Kwam daarnaast nog een fotootje tegen, van de "oude" Cornelia. Ook hier zit de vlag halfstok.

Groet,

Polite.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. norwin

norwin

Lid geworden:
    29 sep 2004
    En op deze foto zijn de hekjes weer zwart:(.
    Dit om de verwarring weer groter te maken.!!

3. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Inderdaad!! Was me nog niet eens opgevallen!! :oops:

Begin nu ook te twijfelen, of dit wel de Cornelia is, of een van de zusterschepen.

Groet,

Polite

4. norwin

norwin

Lid geworden:
    29 sep 2004
    Pffff wat een hobby.
    Sigarenbandjes verzamelen is makkelijker. :)

5. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Maar lang zo leuk niet!!!! Hahaha

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. Johan de Vries

Johan de Vries

Lid geworden:
    17 sep 2011
    Volgens mij is ook hier de gaffel te zien waaraan de vlag is gehesen.

7. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Foto is niet zo heel erg scherp. En daardoor slecht te zien of er een gaffel is gebruikt. Maar als ik de originele tekening bekijk, is er een "oog" aan de bovenzijde van de mast bevestigd. En onderaan zal wel ergens een kikker zijn gebruikt. Dat geeft de tekening niet aan. [​IMG]

Groet,

Polite.

8. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Wijk een beetje af van het origineel.:roll: maar vond een luidspreker op het dak niet misstaan!! :D[​IMG]

Groet,

Polite

9. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Geachte heer Polite.
    Na opmerkingen dat uw vlag halfstok hangt komt er een foto en zelfs een tekening boven water. :D
    Op de foto ziet men de witte baan van de vlag ter hoogte van het heklicht.
    Op uw tekening ziet men dat de blauwe baan van de vlag ter hoogte van het toplicht is getekend.

Misschien is het een idee om de vlag toch wat hoger te hangen dan onder het toplicht zoals nu het geval is.

10. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Zeer geachte heer Baggeraar!! :D

Ben het met u eens, wanneer ik naar de foto en de tekening kijk, ik de vlag inderdaad wel wat hoger zou kunnen plaatsen. Echter zit dan met het probleem dat de vlag het heklicht afschermd. Op de foto is de vlag van de mast verwijdert door de wind. Eveneens is dit zo getekend op de tekening. Vandaar dat de vlag net onder het heklicht is geplaatst. Het is dus kiezen tussen twee kwaden.

Groet,

Polite.

11. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Om Norwin zijn topic niet te vervuilen, ga ik hier maar weer verder. Maar heb de Cornelia Clasina inmiddels voorzien van een mintgroen stuurhut. image.jpg

12. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Heb de Cornelia Clasina even buiten gezet om de kleur wat beter te kunnen tonen/beoordelen. Verf is van de Gamma, kleurtype, Galjoen. Ik denk dat ik redelijk in de buurt kom.

image.jpg

13. norwin

norwin

Lid geworden:
    29 sep 2004
    Netjes, maar volgens mij behoort je sleepwinch wit te zijn.
    Behalve de plaat waar de omkeerrol op staat die hoort namelijk bordeaux te zijn.
    De plaat van de omkeerrol is overigens traanplaat.
    Succes Norwin

14. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    image.jpg Iemand die Norwin zijn verhaal kan bevestigen? ?? Kom het op geen enkele foto tegen namelijk. Heb nog ff wat verder gespit. Het enige wat ik tegenkom is dus een foto op Facebook. Maar dit is wederom de "nieuwe" uitvoering. En als je goed kijkt, is het dek hier ook wit. Ik denk dat van oorsprong, alles gewoon grijs is geweest. Ik laat het dan ook zo.

Gr. Polite

Laatst bewerkt: 2 jun 2015
  15. norwin

norwin

Lid geworden:
    29 sep 2004
  16. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Dank voor je fotootje Norwin. Is uit dezelfde reeks foto' s. De "nieuwe" Clasina.

17. norwin

norwin

Lid geworden:
    29 sep 2004
    Nee is niet van de nieuwe Clasina.
    Overigens is de winch op de vernieuwde Clasina hetzelfde als voor de verbouwing.

18. Polite

Polite

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Dat de winch hetzelfde was, is mij ook al opgevallen. Heb oude foto's ( weliswaar van de zusterschepen) waarbij het geheel toch helemaal grijs is van oorsprong. Maar je moet doen, wat je goed dunkt.

Groet,

Polite.

19. Talsma

Talsma

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Politie / Norwin,

Deze foto geeft wat meer duidelijkheid over de dek kleur van de oorspronkelijke kleurstelling.

image.jpg

En op deze foto zijn de kleuren nog te herkennen, dit is overigens de Zeeleeuw.

image.jpg

Zoals je ziet een zwart dek en bruine handrelings. De sleeplier is hier ook bruin.

20. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ondertussen ben ik ook een stukkie opgeschoten met de Clasina (nieuwe stijl) van Sievers. Hetgeen waar ik het meest tegenop zag (dek op de romp en opbouw is nu gereed. (Zucht... 30 jaar modelbouw-ervaring nodig gehad :confused: ) Sievers geeft op hun tekeningen geen "bolders" bovenop de lier, achter de verhaalkop.

Overigens: het vaargedrag is wat eigenaardig. Zolang je rustig vaart, blijft de romp redelijk recht op het water liggen, als de schroef meer toeren maakt, graaft het achterschip zich diep in en kan de schipper volgens mij alleen maar over de boeg kijken als hij in de mast klimt... :D Ze gaat nauwelijks sneller; rompsnelheid is bereikt.
    Het scheepje is overigens wel heel mooi waterdicht; ik heb haar aardig aan de tand gevoeld in rum water. Geen druppel binnen. :)

Deel Deze Pagina