Al weer naar pagina 5 weggezakt en nog steeds geen spullen van HK binnen, dat ligt nog ergens in China:cry:.
Zo zag de RedEagle er een paar weken uit

wachtend op de motor etcetc
Tot dat ik het een beetje zat werd en bij RCGekko terecht kwam voor een motor , regelaar en prop. Zondag even wat heen en weer gemailt betaald en dinsdag waren de spulletjes binnen, Jeroen bedankt voor het snelle reageren.
Niet de motor die ik in eerste instantie gedacht had een 2217/16 maar een 2830/1000kv en een 10x6 klapprop. Geen rocket power maar leek mij goed genoeg.
Alles ingebouwd in de hoop zaterdag te vliegen nou dat ging niet door omdat het weer niet meewerkte.
Dan maar zondag want dat zag er een stuk beter uit, alleen niet verwacht dat het zo turbulent was en met alleen richting en hoogte is dat soms even spannend.
Even nog een laatste zwaartepunt controle en een range check, alles prima. Niet al te hoog gaan met de start omdat de HK ontvanger maar tot 200-250mtr zou kunnen.
Dus hoppa een klein zetjes en ja hoor de RedEagle vliegt

.
Motorpower redelijk (statisch 13A) maar even worstelen omdat er iets teveel hoogteroer downsetting was mee gemixt. Ondanks dat toch prima klimmen en met een beetje hoogte motor uit en zweven. Moest wel wat rudder trimmen en wat met de hoogte roer stoeien maar dat was lastig trimmen vanwege de rare turbulentie en soort van valwinden.
Beetje wiebbelig dus maar verder prima te vliegen voor de omstandigheden. Zender in Bob Tito

thumbsup

zijn handen gedrukt om effe snel me camera te pakken om onderstaande plaatjes te kunnen schieten.
Aardig gelukt plaatje maar met het aanvliegen hingen we regelmatig bijna op 90graden op een paar meter hoogte en moest de motor ons redden.
Moet nog wel wat betere omstandigheden hebben om de RedEagle wat beter te leren kennen en te stoeien met het zwaartepunt , trim etcetc maar voor nu dik tevreden had niet beter kunnen wensen

.
Ton