RedEagle E-zwever eigenontwerp

Johannes,

Dank voor je reactie en zal zo nog wat plaatjes plaatsen:yes:.

Fotor,

Bij een vorige baas hadden ze een ijzerzaagmachine en wat sturen ijzer, waar ik mooi wat stukjes vanaf kon zagen werkt echt heerlijk met dat spul. Denk dat een machine fabriek je daar zo aan zou kunnen helpen.

Jan,

Heb hier op het zwevert forum en in tijdschriften de AG profielen voorbij zien komen en op profili zitten snuffelen en de AG35 leek me wel wat om te proberen. Had in eerste instantie een 205 in gedachte maar iets anders proberen leek me ook leuk. Daarbij als het tegenvalt heb ik met een week weer een andere vleugel gebouwd.

Hier nog wat meer plaatjes:

479381.jpg

479382.jpg

479383.jpg

479384.jpg

479385.jpg

479386.jpg

479387.jpg

479388.jpg

479389.jpg

479390.jpg

479391.jpg

Ton

Ron,

Leek me handig met het plaatsen van de ribben, zitten dan direct goed en staat ook nog leuk ook.

Vertel hier straks nog wat meer over want zou dit bij een nieuw model weer net even anders plakken.

Hoop wel dat tie goed gaat vliegen want de RCME wil het model hebben voor in het tijdschrift en dat is altijd leuk je model terug te zien in een tijdschrift.

Ton

De houtbouw van de RedEagle is klaar:D het wachten is nu op de folie, motor, prop en ontvanger.

Heb nog wat foto's te gaan dus hier zijn er weer een paar ;

479392.jpg

479393.jpg

479394.jpg

479395.jpg

479396.jpg

479397.jpg

479398.jpg

479399.jpg

479402.jpg

479403.jpg

479404.jpg

Ton

Hoi Ton, graag wil ik weten welke soort lijm je gebruikt hebt.
Bij de romp lijkt het op CA-lijm en bij de vleugel webbing PU-lijm?

Johannes

Hoi Johannes,

Gebruik al jaren niets anders meer dan CA lijmen, dun / medium en dik.
Heb nu via RBCkits de Kavan rood, groen en geel en volgens Rob zit daar een hoog gehalte CA in en
moet bekennen het lijmt als een wilde, echt super.
Ook gebruikt op mijn Depron Xerces en gaat prima, was plakken en weer vliegen.
De webbing is dan ook geplakt met CA dik.

Ton

Hey Ton,
ziet er weer leuk uit. Staat hij nog niet in de folie? Deze foto's zijn nog van vorige week donderdag!

Hoi Jitze,

Sterker nog plaatjes zijn van twee weken terug.
Gaat allemaal erg langzaam moet telkens op spulletjes wachten.
Motor, regelaar, prop en ontvanger staan in bestelling bij HK, als dat binnen is
kan de romp in de folie en gaat tie zaterdag vliegen.

Ton

Denk dat vliegen pas volgend jaar gaat worden wacht nog met smart op motor etcetc.

Maakt niet uit is niet anders, ben lekker aan het folieen en schiet al lekker op.

482979.jpg

482980.jpg

482981.jpg

482982.jpg

482983.jpg

482984.jpg

482985.jpg

482986.jpg

482988.jpg

482989.jpg

482990.jpg

482991.jpg

482992.jpg

482993.jpg

482995.jpg

482996.jpg

Ton

Al weer naar pagina 5 weggezakt en nog steeds geen spullen van HK binnen, dat ligt nog ergens in China:cry:.

Zo zag de RedEagle er een paar weken uit :( wachtend op de motor etcetc

492287.jpg

492288.jpg

492289.jpg

Tot dat ik het een beetje zat werd en bij RCGekko terecht kwam voor een motor , regelaar en prop. Zondag even wat heen en weer gemailt betaald en dinsdag waren de spulletjes binnen, Jeroen bedankt voor het snelle reageren.

Niet de motor die ik in eerste instantie gedacht had een 2217/16 maar een 2830/1000kv en een 10x6 klapprop. Geen rocket power maar leek mij goed genoeg.

494776.jpg

494786.jpg

Alles ingebouwd in de hoop zaterdag te vliegen nou dat ging niet door omdat het weer niet meewerkte.

Dan maar zondag want dat zag er een stuk beter uit, alleen niet verwacht dat het zo turbulent was en met alleen richting en hoogte is dat soms even spannend.

Even nog een laatste zwaartepunt controle en een range check, alles prima. Niet al te hoog gaan met de start omdat de HK ontvanger maar tot 200-250mtr zou kunnen.

Dus hoppa een klein zetjes en ja hoor de RedEagle vliegt:thumbsup:.

Motorpower redelijk (statisch 13A) maar even worstelen omdat er iets teveel hoogteroer downsetting was mee gemixt. Ondanks dat toch prima klimmen en met een beetje hoogte motor uit en zweven. Moest wel wat rudder trimmen en wat met de hoogte roer stoeien maar dat was lastig trimmen vanwege de rare turbulentie en soort van valwinden.

Beetje wiebbelig dus maar verder prima te vliegen voor de omstandigheden. Zender in Bob Tito (:thumbsup:) zijn handen gedrukt om effe snel me camera te pakken om onderstaande plaatjes te kunnen schieten.

494778.jpg

494779.jpg

Aardig gelukt plaatje maar met het aanvliegen hingen we regelmatig bijna op 90graden op een paar meter hoogte en moest de motor ons redden.

494780.jpg

494781.jpg

494782.jpg

494783.jpg

494784.jpg

494785.jpg

Moet nog wel wat betere omstandigheden hebben om de RedEagle wat beter te leren kennen en te stoeien met het zwaartepunt , trim etcetc maar voor nu dik tevreden had niet beter kunnen wensen:thumbsup:.

Ton

Heb onlangs ook weer besteld bij HK en ook nog niets toegekomen :cry: Betrouw ze niet meer behalve in European warehouse .

Al weer naar pagina 5 weggezakt en nog steeds geen spullen van HK binnen, dat ligt nog ergens in China:cry:.

Ton

Mijn ervaringen met HK zijn beter dan die met de Nederlandse douane.

Over het algemeen bestel ik liever enkele keren voor kleine bedragen en dan zijn ze er ruim binnen 3 weken. Wanneer de Nederlandse douane meespeelt dan kan het veel langer duren.
Alleen bij verzending via een grote (dure) transporteur zorgen zij ervoor dat het vlot door de douane komt. Dit geldt ook voor zendingen vanuit de USA.

Rick

Rick , Dirk , Bedankt :thumbsup:

Het niet leveren komt ook niet echt door HK maar door de post of douane want die hebben het weer retour gezonden. Baal allen van dat je geen info krijg over de status.

Maar goed maakt niet de RedEagle vliegt, nu maar wachten op goed weer van het weekend, heb wel zin in een flinke thermiekbel.

Hoop ook dat het bij mijn clubje de Red Eagles een beetje los gaat komen, wil daar wat clubwedstrijdjes gaan doen, beetje op basis van het F5J.
Heb zelfs op het net ook al een scoren excel bestand gevonden lekker makkelijk dus.

Ton

Back