een vario??? Da's cheeten Maar volgens mij is het een zweef wedstrijd zonder hulpmiddelen dus geen vario toegestaan. Trouwens met mijn Xplorer zie ik sneller thermiek dan een vario dat aan geeft vaak net een 1 sec later. Wat ik heel hinderlijk vind. Dus ik vlieg niet met vario. Wel vario af en toe in de kist om hoogtes te kunnen schatten (handig voor oefenen f5j )
Hoi Jurgen. Lengte van de lijnen zijn 75 meter. De club heeft 6 of 7 dezelfde lijnen aangeschaft dus ik mag aannemen dat ze de zelfde trekkracht hebben. We zullen 3 piloten aanwijzen voor de geschillencommisie. Steeklandingen is even een punt van discussie. Sommige piloten zullen dit niet doen omdat ze hun model heel willen houden, maar tijdens een wedstrijd neem je soms meer risico's dan je zou willen, en land je net even te hard terwijl dit niet de bedoeling is. Wij organiseren deze wedstrijd puur voor voor de fun, en er zullen ook piloten meedoen die nog nooit een wedstrijd hebben gevlogen. Het moet wel leuk blijven. Dat sommige van hun onbedoeld te hard landen vind ik te ver gaan om die daarvoor te bestraffen. Bij NK wedstrijden is verlies van onderdelen van een kist 0 punten, dacht ik. Ik zal dit nog eens navragen hoe dit allemaal geregeld is bij Duitse wedstrijden. Die doen dit al een tijdje.
Cheeten is een mij onbekende vliegtechniek waar ik graag meer over wil weten! (iets met een onwelriekende reuk of zo?) Mocht er toch onverhoopt cheating bedoeld zijn: antwoord Superior is duidelijk.
Hallo, ik wil mij hierbij nog aanmelden voor de RES wedstrijd. Dit wordt dan mijn eerste wedstrijd. Een mits; ik ben vanavond begonnen de PURES-vleugel te bouwen. Nog 20 dagen te gaan.... Gr Johan
01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res 02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO 03. Wil Kok Ava, spirit. 04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up) 05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois 06. Jan-Willem de Wolf Picares EVO 07. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas 08. Erik Heijne 09. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite? 10. Joost van der Wal ( was Robert Blacquière) 11. Paul Elings, nog niet op de bouwplank Pures V2 12 .Ton van Munsteren, RES-Eagle getekend , gebouwd en reeds gevlogen. 13. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 14. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen) 15. Willem Verstralen, RESi 16. Peter Keim, X-Res 17. Lyckele Govers, Slite (nog te bouwen) 18. Jaap Greve, ovb van kist. Zelfbouwsel 19. Wout Heijne 20. Jacob Bos, Callistic (met bos-klepjes..) 21. Johan Walvoort, Pures (nog af te bouwen)
Cheeten is .... <censuur> en als je dan beetje geluk hebt kan je dan zo ...<censuur>... Maar goed. Ik denk dat forum beheerders het vanwege FairPlay enz het zullen blokkeren. Robert
01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res 02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO 03. Wil Kok Ava, spirit. 04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up) 05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois 06. Jan-Willem de Wolf Picares EVO 07. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas 08. Erik Heijne 09. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite? 10. Joost van der Wal ( was Robert Blacquière) 11. Paul Elings, nog niet op de bouwplank Pures V2 12 .Ton van Munsteren, RES-Eagle getekend , gebouwd en reeds gevlogen. 13. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 14. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen) 15. Willem Verstralen, RESi 16. Peter Keim, X-Res 17. Lyckele Govers, Slite (nog te bouwen) 18. Wout Heijne 19. Jacob Bos, Callistic (met bos-klepjes..) 20. Johan Walvoort, Pures (nog af te bouwen)
Hierbij de link naar de homepage van MVC Delta Zeeland naar het aangepaste wedstrijdregelement voor de RES wedstrijd. Ik wil jullie er nogmaals op wijzen dat het een veréénvoudigt wedstrijdregelement is t.o.v. het regelement in Duitsland. We willen graag om 10.00 uur gaan beginnen. 09.30 briefing. http://www.modelvliegclubdelta.nl/index.php/beknopt-wedstrijdreglement-voor-de-r-e-s-klasse/ http://www.modelvliegclubdelta.nl/index.php/2016/08/14/r-e-s-zweefwedstrijd-oosterland-3-sept-2016/
Gelukkig. De lijst groeit alweer 01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res 02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO 03. Wil Kok Ava, spirit. 04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up) 05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois 06. Jan-Willem de Wolf Picares EVO 07. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas 08. Erik Heijne 09. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite? 10. Joost van der Wal ( was Robert Blacquière) 11. Paul Elings, nog niet op de bouwplank Pures V2 12 .Ton van Munsteren, RES-Eagle getekend , gebouwd en reeds gevlogen. 13. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 14. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen) 15. Willem Verstralen, RESi 16. Peter Keim, X-Res 17. Lyckele Govers, Slite (nog te bouwen) 18. Wout Heijne 19. Jacob Bos, Callistic (met bos-klepjes..) 20. Johan Walvoort, Pures (nog af te bouwen) 21. Sam de Bliek 22. En nog een inschrijver??
Bij deze lever ik ook mijn plek op de lijst in. Ga het niet redden om de Pures op tijd klaar te krijgen.
01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res 02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO 03. Wil Kok Ava, spirit. 04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up) 05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois 06. Jan-Willem de Wolf Picares EVO 07. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas 08. Erik Heijne 09. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite? 10. Joost van der Wal ( was Robert Blacquière) 11 .Ton van Munsteren, RES-Eagle getekend , gebouwd en reeds gevlogen. 12. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 13. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen) 14. Willem Verstralen, RESi 15. Peter Keim, X-Res 16. Lyckele Govers, Slite (nog te bouwen) 17. Wout Heijne 18. Jacob Bos, Callistic (met bos-klepjes..) 19. Johan Walvoort, Pures (nog af te bouwen) 20. Sam de Bliek 21. En nog een inschrijver??
Het veld is net gemaaid, dus over 2 weken hopen dat het niet al te hard gegroeid is. Tevens een foto met coordinaten van het vliegveld. Deze ligt aan de Bredeweg richting Sirjansland bij afslag Oosterland.
Ter info: volgende week woensdag sluit de inschrijving voor de RES wedstrijd in Oosterland. Vrijdag avond 2 sept wordt beslist of de wedstrijd wel of niet door gaat. We hebben tot nu toe 22 deelnemers. Er zijn nog 2 plaatsen over. Ik mag aannemen dat de piloten van de laatst geupdate lijst aanwezig zijn op de wedstrijd. Wij willen de briefing starten om 09.30 uur en beginnen met de eerste ronde om 10.00 uur. Vragen kun je hier stellen of per PB. Gr: Adrie
Volgende week woensdagavond zal ik ook de indeling voor de wedstrijd hier plaatsen. Deze kun je dan opslaan en uitprinten.
Ik moet het helaas ook even voorbij laten vliegen. Andere plannen met de fam, het is voor ons nog vakantie.
Vernieuwde lijst: 01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res 02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO 03. Wil Kok Ava, spirit. 04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up) 05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois 06. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas 07. Erik Heijne 08. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite? 09. Joost van der Wal ( was Robert Blacquière) 10 .Ton van Munsteren, RES-Eagle getekend , gebouwd en reeds gevlogen. 11. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 12. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen) 13. Willem Verstralen, RESi 14. Peter Keim, X-Res 15. Wout Heijne 16. Jacob Bos, Callistic (met bos-klepjes..) 17. Johan Walvoort, Pures (nog af te bouwen) 18. Sam de Bliek 19. En nog een inschrijver??