Dat absoluut Bob!.....en niet allemaal tegelijk is ook veiliger want aan het elastiek wil je nog wel eens een ongeplande zwabber maken (ik wel tenminste) en dan is een beetje speelruimte in je werktijd wel prettig. Maar 3 minuten leek mij wat veel vandaar mijn vraag
hahaha...ik denk dat ik het record tóch al wel heb met 209 gebouwde kisten...of gaat er nog iemand overheen)) ???
Ik verwacht binnenkort zo'n Andreas. Dus mocht je jouw record zeker willen stellen dan heb ik evt. #210 voor je.....
Hans Schweinsberg heeft zich afgemeld voor de RES wedstrijd in september. Martijn Visser komt dan op plaats 24 te staan.
Helaas hebben onze Duitse vrienden zich afgemeld. Hierbij de actuele lijst van deelnemers. 01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res 02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO 03. Wil Kok Ava, spirit. 04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up) 05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois 06. Jan-Willem de Wolf Picares EVO 07. Bob Tito RESi 08. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas 09. Paul Leenders Andreas wellicht Slite 10. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite? 11. Willem Bense, Sig Riser, RES? 12. Johnny Ruiter, bouwplank Picares EVA 13. Robert Blacquière, nog niet op de bouwplank Picares EVO en als eventuele backup. Olympic 650 14. Paul Elings, nog niet op de bouwplank Pures V2 15 .Ton van Munsteren, ResEagle zo dat staan nu snel effe wat tekenen. 16. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 17. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen) 18. Willem Verstralen, RESi 19. Martijn Visser, ovb van kist, Zelfbouwsel 20. Peter Keim, X-Res 21. Frans Doff, Andreas , X Res 22. Lyckele Govers, Slite (nog te bouwen) 23. Jaap Greve, ovb van kist. Zelfbouwsel 24. ===================================================== Reserve: 25. 26. 27. 28.
01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res 02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO 03. Wil Kok Ava, spirit. 04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up) 05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois 06. Jan-Willem de Wolf Picares EVO 07. Bob Tito RESi 08. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas 09. Paul Leenders Andreas wellicht Slite 10. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite? 11. Willem Bense, Sig Riser, RES? 12. Johnny Ruiter, bouwplank Picares EVA 13. Robert Blacquière, nog niet op de bouwplank Picares EVO en als eventuele backup. Olympic 650 14. Paul Elings, nog niet op de bouwplank Pures V2 15 .Ton van Munsteren, ResEagle zo dat staan nu snel effe wat tekenen. 16. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 17. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen) 18. Willem Verstralen, RESi 19. Martijn Visser, ovb van kist, Zelfbouwsel 20. Peter Keim, X-Res 21. Frans Doff, Andreas , X Res 22. Lyckele Govers, Slite (nog te bouwen) 23. Jaap Greve, ovb van kist. Zelfbouwsel 24. Wout Heijne ===================================================== Reserve: 25. Erik Heijne 26. Joost van der Wal 27. 28.
Beste RES-vliegers: Na uitvoerig vergelijken van diverse hoogestart lijnen heeft MVC Delta besloten ZES stuks te laten maken met de volgende specificaties: 15 meter siliconenrubber van HK (rode uitvoering 6 mm.) met 75 meter nylon (sterkte > 25 kg-dikte 0,61 mm.) met 2 x een wartel en kleine parachute van TopmodelCS... Het rubber is enorm uit te rekken bij niet al te hoog oplopende spanning en blijft ook lang trekken. Is dus prima geschikt voor onze lichte RES modellen. Er is gebleken dat bij een zacht windje er een uitmuntende starthoogte bereikt kan worden, zelfs nog wel hoger dan bij de lijnen van een bekend duits merk... (niet schrikken van "maar" 75 meter nylon! - het is een prima verhouding tussen rubber-nylon-weerstand) We gebruiken dus allemaal lijnen met identieke specificaties stuks te laten
Prima Kees. We starten met zijn zessen, dus dat is prima. Zijn er nog reservelijnen voor het geval er eentje breekt?? Ik heb gisteren na de internationale F5J wedstrijd in Toldijk het matrixscherm meegenomen. Stopwatches, plankjes met pen voor de scorebriefjes, doeltjes met landingslint. Deze zijn 10 meter lang. 50 punten maximaal te verdienen en minimaal 5 punten. Land je daar buiten dan heb je geen landingspunten. Ik heb het matrixbord getest vanochtend en werkt perfect.
Pas dan ook je regeltjes : http://www.modelvliegclubdelta.nl/index.php/beknopt-wedstrijdreglement-voor-de-r-e-s-klasse/ aan. De lijndikte en de lijnlengte en het meetlint in een nieuwe tabel. Bedankt alvast. Groetjes Frans