Heb het besteld bij hyperflight in engeland prijs is niet eens duurder dan in nl . Enige nadeel is het zijn rollen van 2 meter. Had een paar servo’s nodig voor de res en die komen daar ook weg. Bleubird 125 WV zet ik op de stuur vlakken en onder kleppen micro servo die 0.8kg trek hebben. Alles gaat op een 2s lipo draaien dat kunnen de servo’s aan.
OT aan: lijkt mij een contradictie, geurloze spanlak gezien de samenstelling. Maar google geeft mij deze link voor een geurloos en gezien de foto's bruikbaar alternatief: http://www.zininmodelvliegen.nl/tips/parketplus.html OT uit. En oracover light is toch zonder problemen bij (ook) onze oosterburen te koop? Johnny
De optie van acryl op waterbasis moet ik eens proberen....... de meeste winkels hebben het niet op voorraad (hellaas) en darbij komt dan nog de portokosten 17.00 € van uit BRD. dus bijna een meter folie !!!!
De vleugel is klaar voor de folie. Totaal gewicht van 230gram. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mooie vleugel Rob , ik ben bezig met de vleugel van de Opal maar kan de dunne buizen niet kopen bij R&G ( Carbonwinkel.nl) zijn niet op voorraad ........ :-(
Zijn 2 plekjes van 145 x 35mm. Geen idee of dat te klein is. We gaan het meemaken met de maiden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat maakt dat je eerst de volledige bovenkant bespant? Zelf kies ik er voor om per deel onder en boven te bespannen met het idee dat de kans op krom trekken dan kleiner is. Erik
Dat maakte dat het iets makkelijker om de folie eerst om te slaan aan de onder kant van de achter lijst. voor meer zekerheid dat de folie niet los laat op de triplex achterlijst. In mijn optiek zie ik geen verschil waarom je dat gelijk moet doen want je moet toch eerst een kant open en later de onderkant doen en de spanning breng je er al gelijk in als de bovenkant in gedekt wordt waar door se kans er is dat die krom kan trekken. Als je de onder kant in de folie zet kan je daar mee de boven kant weer recht trekken. Als ik hebt mis hoor ik het graag. Ps de vleugel is dus danig stijf dat ik er niet bang voor ben dat die krom is. Gr Rob Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik span altijd beide kanten gelijk op, rondom vast kleven 90/ 100 °C spannen 135 , wortel onder/ boven en verder rib/rib tot de tip
Ik begin altijd bij de achterlijst en ga dan via de onderkankant naar voren , en in een keer weer naar achteren , dit om geen naadje bij de voorlijst te krijgen ( ivm Wervelingen hier van). MICAfilm en Aeroplan vlies verwerkt wel iets lastiger ( geen lijm laag ) maar met gedult en oevening komt het er wel . Ook met icarec heb ik dezelfde ervaringen.
Vleugel is klaar. Wel wat aan de wat zwaardere kant had hem iets lichter willen hebben. 260 gram klaar. Voor een eventuele 2de vleugel ligt balsa uit zoeken. Nu is de romp aan de beurt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De res is klaar voor de folie was effe wat friemelen in die verdompt kleine rompje. De ontvanger de servo stekkers moeten om solderen. Het hoogte roer met een staal draad en torsie veer aan gestuurd. Het totaal gewicht tot nu toe is 440gr rtf. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk