Restauratie +/- 9 jaar oude kyosho.

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door glaerox, 29 mrt 2009.

  1. hezik

    hezik Guest

    Bij deze - op verzoek - verplaatst :)
     
  2. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Zo...probleem nummer 1

    zojuist de motor los gehad, de trekstart lijkt te werken, alleen niet zoals het moet omdat de motor net een handcreme potje is. vol met vet dus.

    2 van de 4 schroeven die de backplate op de motor houden zijn dol. Dat zou betekenen dat er een nieuw motorhuis op moet. Maat vind die maar eens van een GS11X

    zouden er andere, nieuwere motoren passen? of is er een andere oplossing.

    Groeten Bastiaan
     
  3. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    misschien kun je de gaten iets opboren en een grotere schroef in draaien? van 3mm naar 3,5 bijv.

    wat ook wel eens wil werken is lock-tide
     
  4. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Bedankt pinty, ik wist niet dat 3,5mm in de handel was. Bij mijn broer op het werk hebben ze deze maar wil in de tapset, dat gebeurt dus eerdaags even.

    Ik wil zometeen de motor koken in de koelvloeistof, kan ik alle metalen delen er zonder pardon ingooien? ook de cillinderbus en zuiger bijvoorbeeld?

    Net de motor gedemonteerd, mijn handen pikken nog meer vergeleken met een ijsje eten op 6 jarige leeftijd.

    [​IMG]
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.368
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    waarom koken een waarom koelvloeistof?
     
  6. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Omdat al de aangekoekte wonderolie weer loslaat van het model. Ik heb het geprobeerd en het werkt perfect! foto's zullen nog volgen.

    Nu enkel nog het schoefdraad weer herstellen, dan is het motortje weer in prima staat. Deze heb ik al getest en loopt nog perfect!
     
  7. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    dat vraagt dan wel om een filmpje.....:)
     
  8. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Een filmpje laat nog even op zich wachten, ik heb de motor namelijk nu weer uit elkaar om eerdaags het schoefdraad te tappen. Ook mis ik nog een paar onderdelen van de trekstart, hoop dat ik deze nog kan krijgen.

    ik had wel een filmpje met mijn telefoon gemaakt toen we ff bezig waren, uiteraard van de het kaliber "ultra bagger kwaliteit" maar je kan hem horen lopen! en afslaan :p (hij stond op het moment erg rijk om hem even goed te smeren)

    [media=youtube]DLP92a-dRtU[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. jaapschaap

    jaapschaap Guest

    Kyosho PureTen Spider MK2 (2WD) :D heb er zelf 1 gekocht die ik nu ook aan het opknappen ben... Als je lang kan wachten heb ik wel een mooie 2,5CC voor je ;) want die heb ik besteld maar kan er zelf niet op wachten en ga waarschijnlijk vandaag/morgen 1 uit de winkel halen. Voor onderdelen mag je me zowiezo pmen want heb een 2de frame erbij met een zooi losse onderdelen :) Heb veel aluminium onderdelen besteld dus de plastic versies daarvan doe ik dan wss weg (of ik bouw een 2de auto) ;)

    In me handtekening vind je een site met wat fototjes, zoek jouw auto er maar tussen uit ;)

    Edit: zie nu pas dat je al lang hebt ondekt wat het model is :p Maaruh die motor die er nu op zit lijkt wel standaard trouwens want standaard zat de uitlaat ook zo naar achter ;)

    Wel benieuwd hoe die met 2WD rijd, mijne ligt nu uit elkaar en na het installeren en inrijden van me nieuwe motor ga ik zeker ff kijken hoe dat met AWD rijd :) of FWD haha dat zou zeker gekkehuis zijn ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2009
  10. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Deze auto is een MK1. ik heb namelijk de doos, alle boekjes en aankoopbewijs er nog bij.

    De motor is bevestigd met een 3punt aansluiting, hoe zit dat bij jou?

    Anders wel intresse in dat andere motortje!
     
  11. jaapschaap

    jaapschaap Guest

    Die HPI T15 die ik besteld heb is denk ik een nieuwere versie als die er nu op zat... die heeft een plate tussen het frame en de motor zit... het frame is verbonden aan die plate en die plate is weer verbonden met die motor ;) Als ik het goed heb, misschien moet je wel 1 of 2 gaatjes boren/frezen?

    Heb jij misschien nog boekjes erbij? Zoja kan je die inscannen ben wel benieuwd ;) de MK2 is volgens mij voor 80% minimaal wel gelijk.

    Ik zal thuis ff foto's maken hij ligt nu uit elkaar want ik heb een jawel 3,25CC besteld (hoop dat die koppel niet TE hoog is voor me 2-shifter en riemen) :p Die 2,5CC zal iig nog wel ffies duren hoor, komt uit america, aan de andere kant de prijs was ook laag (voor jouw dus ook haha). Mocht je serieus interesse hebben moeten we dat ff afhandelen via PM ipv op het forum :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2009
  12. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    maak maar eens een foto als die binnen is!

    en sturen via america, soms duurt het 3 dagen, soms wel 6 weken!
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  13. jaapschaap

    jaapschaap Guest

    Inderdaad, daarom kon ik het niet laten om een andere alvast te bestellen (we rijden met ze 5en dus kan niet een week thuis gaan zitten :p)

    Ik heb me vorige post nog aangepast iets over boekjes ;) (heb jij ze nog?)

    Hierbij de pics... hmm heb zo te zien 2 plates er tussen 1 direct op de motor en 1 ertussen (het nut ervan weet ik niet want zonder die plate kan ik die motor ook monteren...

    Rood zijn de schroeven die de plate aan de motor vast houden ;) Blauw is een ontbrekende schoef ivm me 4WD dat die daar niet meer past :)
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2009
  14. jaapschaap

    jaapschaap Guest

Deel Deze Pagina