restauratie boeing 747 3.9 meter spann

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door amgpower, 8 nov 2012.

  1. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    zou mischien wat zijn om al die kisten van 94 weer eens bij elkaar te brengen?
     
  2. Marinus2105

    Marinus2105

    Lid geworden:
    12 feb 2010
    Berichten:
    6
    Ik weet niet wat de plannen zijn, maar als je denkt over turbines dan zouden twee turbines, elk in de binnenste gondel, met een thrust van 10 kg meer dan genoeg zijn. De buitenste gondels kun je dan gewoon leeg laten, scheelt gewicht. De impellers, Ramtec met OS 15cc, hadden elk een stuwkracht van maximaal 4,5 kg. Is destijds bepaald in de windtunnel van het NLR lab in de N-O polder.
    Groetjes, Marinus van der Wal
     
  3. amgpower

    amgpower

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    129
    Locatie:
    coevorden, Drenthe


    turbines zijn natuurlijk het mooist . alleen als ik de prijzen zie schrik ik toch
    best wel even..

    of je moet ze al 2e hands kopen maarja dan weet je niet wat je hebt?

    groeten , stefan
     
  4. Marinus2105

    Marinus2105

    Lid geworden:
    12 feb 2010
    Berichten:
    6
    Ja, klopt, is duur maar ook zooooveel mooier in vlucht en geluid.
    Een advies van mijn kant zou kunnen zijn, voor Jet Central turbines uit Mexico te kiezen. Dit zijn goeie turbines, die qua bouw en materialen niet onder doen voor AMT. Er is ook een Duitse vertegenwoordiger, namelijk Jetcom Modellbau Jetcom Modellbau in Hockenheim, geleid door Stefan Theophil. Ook het onderhoud kan in Duitsland bij Turbinen Rescue Service RESCUE Turbinen- Service !! ,heeft licentie van de fabriek om onderhoud te doen, waardoor de levenslange garantie op onderdelen ook van toepassing blijft.
    Ik heb zelf 2 Super Bees op mijn A-310 gebouwd, kijk en luister maar eens op [URL=" A-310 mei 2010 - YouTube[/URL]
    In eerste instantie was ik niet tevreden over de afstemming van beide, maar uiteindelijk zijn de turbines bij mij opgehaald, naar Mexico gestuurd en daar afgestemd en bij mij weer afgeleverd en dat alles was service, heeft mij dus nul komma nul gekost.
    Voor de 747 zou je kunnen kiezen voor 2 Rabbits-100 machines.
    Ik zou er maar eens goed over nadenken, want 2 rabbits wegen ook nog maar eens 2280 gram.
    En het is toch zoveel mooier dan dat jankende geluid van de impellers.
    groet Marinus
    N.B. in welk deel van Nederland is de 747 terecht gekomen??
    Voor de duidelijkheid, ik heb geen belangen in genoemde firma's.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. amgpower

    amgpower

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    129
    Locatie:
    coevorden, Drenthe
    Marinus ik ga hier inderdaad eens goed over nadenken.

    Hij staat in Coevorden ( Drenthe )

    Gr. Stefan
     
  6. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Het laatste wat ik gehoord heb over modellen van boven de 25KG is ,dat die niet mogen vliegen in Nederland, zelfs niet als die in het buitenland gekeurd zijn (in Nederland zou er niets geregeld zijn ivm keuring van modellen >25KG)

    Ik hoop dat dit snel veranderd zoals in de rest van europa, het zou zonden zijn dat dit soort "wonderen der techniek" niet mogen vliegen.
    (er zijn nog modellen die door het ontbreken van goede regels niet mogen vliegen in NL)

    Succes met dit project
     
  7. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    als het niet geregeld is, is het ook niet verboden
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.974
    Locatie:
    Zeewolde
    Het is dus wel geregeld!
    In de luchtvaartwet staat dat een modelvliegtuig maximaal 25kg mag wegen.

    Deze discussie zou ik hier echter niet verder voeren, laat dit draadje in het teken staan van deze geweldige kist (waar natuurlijk een paar turbines in zouden moeten ;-) ).
     
  9. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    oke, :rolleyes:
    Er is niets geregeld voor een ontheffing !!
    Het is bij wet geregeld dat een modelvliegtuig niet zwaarder mag zijn dan 25KG
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Voor die discussie, ik heb her en der dingen gezien in de turbine hoek, waar men dit ook tegenkwam

    Dat toestel hebben ze gewoon laten keuren als vliegtuig, heeft ook een eigen roepnaam etc meegekregen.
    Kostte wel wat, maar dan heb je ook wat.

    Kan wel volgens de regels

    Maar das offtopic, laten we weer bij de boeing gaan kijken ;-)
     
  11. amgpower

    amgpower

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    129
    Locatie:
    coevorden, Drenthe
    op moment zijn we bezig om de nieuwe servo's overal in de vleugel te plaatsen
    ( en wachten we nog op de onderdelen van de O.S maxx91 )

    misschien in de toekomst turbines ( of er moet al een leuke sponsor zijn )

    ik zal morgen ook weer een paar foto's maken van de vorderingen

    Groeten Stefan
     
  12. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Hier 2 foto's van operatieschaal 94'.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Groeten Han.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2012
  13. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.094
    Ik herinner me nog het WK schaal destijds op Terlet (of Deelen dat weet ik niet meer) waar al die KLM toestellen van operatie schaal bij elkaar stonden en gevlogen werden.

    Fantastisch!

    Nog steeds een ongeëvenaarde prestatie in de schaalmodelvliegerij.
     
  14. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Voordat de grens van 20 naar 25kg weet ik dat dat gedaan werd, maar volgens de informatie die ik heb, zou het sindsdien niet meer kunnen.

    Ja operatie schaal 94 wie van de oud gediende kan zich dat niet meer herinneren ;) de wegen rond vliegveld Delen stonden allemaal vol/vast een totale overrompeling :oops:

    ps misschien kun je de 747 onderbrengen bij fantasie in Blue en daar turbines lenen
     
  15. amgpower

    amgpower

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    129
    Locatie:
    coevorden, Drenthe
    nee in de toekomst zullen er vast turbines inkomen

    eerst maar eventjes hem klaar maken en dan sparen voor de turbines

    groeten stefan
     
  16. amgpower

    amgpower

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    129
    Locatie:
    coevorden, Drenthe
    zoo we zijn er weer .

    lagers zijn inmiddels binnen,
    servos zijn binnen,
    ontvanger en accus zijn binnen

    dus we gaan weer verder. morgen even foto's maken
    tijdens de bezigheden
     
  17. BEL

    BEL

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    283
    eerlijk gezegd niet meteen de beste redenatie. Ik neem aan dat je er al heel wat geld hebt geïnvesteerd, en ja voor turbines zal je nog een paar duizenden euro's meer moeten investeren.

    Maar methanol fan motoren durven al wel eens onregelmatig draaien, zefls uitvallen, en waar sta je dan met je eerste investering ? Juist nergens en zonder mooie kist.

    Dan zou ik toch liever dat ding nog 2 jaar langer opzij zetten tot je echte betrouwbare turbines hebt.

    Ik was jaren geleden een van de duizenden toeschouwers in Deelen dus ik weet hoe ie vliegt.

    Maar het is jou kist, jou beslissing, veel succes gewenst.
     
  18. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    @amg power, als je hem gaat in vliegen, kan je dat op vliegveld Hoogeveen doen.. 1.5 kmt lange start baan.

    ik denk dat het veld in Erica wat kort is voor die kist.

    wel bellen he!! willen we wel bij zijn
     
  19. amgpower

    amgpower

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    129
    Locatie:
    coevorden, Drenthe
    Komt helemaal goed rick , heb een nieuwe telefoon en alle nummers weg. dus
    als je via prive bericht hem ff wil sturen zou mooi zijn.

    wij zitten heel erg met het gewicht maar misschien is er De ultieme uitkomst !!
    wij houden dat nog even stil maar als dat doorgaat hoor jullie het heel snel.
     
  20. amgpower

    amgpower

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    129
    Locatie:
    coevorden, Drenthe
    ons idee was namelijk om een nieuwe vleugel te laten maken van gfk.
    nu hebben we daar over informatie ingewonnen maar als je een 2 delige vleugel
    van gfk laat maken ben je zeer veel geld kwijt , met de nadruk op zeer.

    dus we gaan nog even verder wat uitpluizen om toch op een niet al te dure manier
    een kilo of 5 kwijt te raken.
     

Deel Deze Pagina