restauratie boeing 747 3.9 meter spann

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door amgpower, 8 nov 2012.

  1. remke germs

    remke germs

    Lid geworden:
    27 mrt 2005
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Valthermond
    Stefan
    Ik denk dat je met gfk vleugels echt zwaarder bent dan met styro/balsa
    en daarbij ,de mal kost ook redelijk geld.

    remke
     
  2. Jelmervis

    Jelmervis

    Lid geworden:
    25 jun 2011
    Berichten:
    283
    Locatie:
    Hoogeveen, Drenthe (waar verder niemand vliegt? :(
    Word er op vliegveld hoogeveen ook modelgevlogen? Ik woon namelijk best dichtbij vliegveld hoogeveen, en vlieg nu op de buitenvaart (wild)

    Wat een prachtig model, als hij word ingevlogen op hoogeveen hoop ik dat ik hem kan zien :D


    Sent from my iPad using Tapatal
     
  3. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.533
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Mijn ervaring is dat een balsa ribbenvleugel met hardhouten liggers de lichtste methode is, zeker als je voor de sheeting licht balsa neemt. Wordt wel een heleboel balsa, in dit geval, maar volgens mij best te doen. Ik zou wel helemaal sheeten, de ribben door de folie / afwerking heen zien is niet echt realistisch voor deze kist. Afwerken met organza (nep-zijde) en spanlak, dun kleurlaagje erover. Strak, sterk en licht.

    Succes!

    Hugo
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    RMV Phoenix
    ... Ook vliegen we nog steeds op het "echte" vliegveld Hoogeveen tussen 19:00 en 21:00 uur op de dinsdagavond....

    ... Routebeschrijving naar ons veld in De Krim. ...
    ... Routebeschrijving naar vliegveld Hoogeveen. ...
     
  5. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    waarvoor dank Ron,

    inderdaad vliegen we op vliegveld Hoogeveen, waarschijnlijk vanaf volgend jaar zelfs vaker dan enkel de dinsdag,
    want zoals het er nu uitziet, zijn we aankomend jaar ons veld in de Krim weer kwijt.
     
  6. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Of gewoon eve wachten met vliegen
    ik heb gehoord dat er word gesproken om modelvliegen vrij te geven tot 100 kilo
    je kunt dan namelijk noigsteeds niet praten over een echt vliegtuig

    ook moet er beter gekeken worden naar soort model
    een 20 kilo zwaare 3,2 meter 200 cc f 3 a X model gaat veel harden en kan veel meer schade aan brengen dan B V mijn F18 of jouw 747
    maar die mag wel vliegen
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    In geen 100 jaar gaat dat gebeuren Jeroen.:rolling:
    Het zou nog eerder 10 kg worden.

    Mvg Johan
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hoe kom je aan die informatie? Het lijkt mij érg onwaarschijnlijk.
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.974
    Locatie:
    Zeewolde
    Ook ik zie dat niet gebeuren :nooo:

    Ik weet dat de KNVvL er ooit mee bezig is geweest, en misschien nog wel is. Maar gezien de snelheid van het ILenT (voormalig IVW, RLD) is dat een meer jaren plan.

    En dan nog.
     
  10. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    *****
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
  11. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    ja, of gewoon gaan vliegen....
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    Wat probeer je te suggereren met die opmerking?
     
  13. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    is dat niet duidelijk dan?
     
  14. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    kom jongens fff prive en hou dit draadje schoon
     
  15. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    Tip verwijderd... ga hier geen tijd en energie aan verspillen! Wens de ts veel succes met deze mooie kist, stuur hem wel een pbtje.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
  16. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Als de vleugel nu balsa met een massieve styro kern is, kun je wel wat besparen door een balsa vleugel met foam ribben te maken.

    [​IMG]

    In deze vleugel zitten relatief veel ribben. Voor een schaalkist zou dat in mijn ogen wel wat minder kunnen (extra gewichtsbesparing). Daarnaast zou ik de vleugel niet glassen en spuiten, maar folieen. Minder mooi voor een schaalkist, maar wel een heel stuk lichter. Of je daar 5kg mee bespaart weet ik niet. Wat is de constructie en afwerking van de huidige vleugel? balsa/styro met glasdoek en lak?

    Ze willen de kist waarschijnlijk niet alleen lichter maken omdat hij dan fijner vliegt. ;)

    Op welke club zou je terecht kunnen met een te zwaar model? Welke club zou dat risico willen nemen??
    Om nou op een of ander landweggetje te gaan wildvliegen met een bijna 4mtr groot schaalmodel lijkt me ook niet echt ideaal.


    P.S. Wat een geweldig mooi project is dit. Ik hoop echt dat ik deze kist ooit een keer kan zien vliegen!
     
  17. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    van iemand van de KNVVL
    volgens mij was het de voorzitter
    leek me wel betrouwbaar
    maar dat is alweer een poosje terug

    We zouden natuurlijk ook kunnen kijken of we als groep wat kunnen doen
    elkaar steunen zou fijn zijn
    het zou zonde zijn als dit soort modellen buiten het p h i b gebeuren nooit meer zouden mogen vliegen



     
  18. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Wat zou je als groep willen doen, wat de KNVVL (met de contacten die zij hebben) niet kan regelen? Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat de KNVVL of de overheid er helemaal geen belang bij heeft om het toegestane gewicht van modellen enorm op te krikken.
     
  19. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je zou hem natuurlijk ook eerst kunnen gaan proefvliegen in Duitsland (is vlakbij). Zet het dan wel even op het forum, dan kom ik heel graag kijken (woon in Schoonebeek).

    Geweldig project trouwens!
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Als of het daar wel mag .:(

    Je zou eens contact op kunnen nemen met de DMVF .
    Misschien bestaat er een mogelijkheid dit model toe te laten voor Duitse vliegclubs .

    In Nederland gaat dat nooit iets worden.
    En een model van deze gewichtsklasse 5kg lichter krijgen kan ook niet , dan zou je de setup al weg moeten laten .;)

    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina