Restauratie verslag Grunau Baby van Krick.

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door SRS, 27 dec 2011.

1. Terence

Terence

Lid geworden:
    17 jan 2011
    Gefeliciteerd Douglas,

Twee prachtige zwevers erbij en ook ongeveer het mooiste weer van de wereld gisteren natuurlijk.

Zonde Louis van je crash, maar dat komt vast weer goed (toch:()

Het is wel bijzonder Douglas, je wordt uitgenodigd om twee maidens te doen, sleper geregeld en een mooie HD film op de koop toe:p

groet en hoop ze gauw te zien vliegen

Terence

2. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Douglas, ik laat mij graag verrassen. We moeten een keer afspreken. Het ziet er in het filmpje allemaal prima uit.

Het meeleven komt denk ik omdat het een mooi model is (en daar zitten hier veel liefhebbers van) waar op een goede manier aandacht aan besteed wordt. Onze collega's hier weten dat te waarderen en dan kan je rekeken op meelevende reacties. Ik heb dat in het verleden zelf ook gezien met mijn Austria Elefant. Zeker rond de eerste vlucht zie je hoeveel mensen serieus interesse hebben in je project. Leuk toch?

De gastvrijheid die je bij Columbia hebt mogen ervaren is daar overigens standaard, ik ken ze niet anders. Waarvoor hulde.

3. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Het leek mij wel gepast om de vreugde als eerste met jou te delen.

geen ervaring met tan-tra-tral-lala, maar het genieten was/is wel lekker!

Ai, dat gaat niet lukken, hoe gezellig het ook is bij jullie.

Ik kon het niet beter treffen!

Het is in iedergeval erg leuk om het mee te mogen maken. We moeten idd maar eens wat afspreken zodat je zelf kan vliegen.

4. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    En die stelt niét teleur zeg! Genieten op en top. Tnx for sharing!

5. loeki

loeki

Lid geworden:
    19 mei 2009
    Nog even een kleine reactie:

Dank allereerst voor de complimenten op het filmpje!
    Het is nog veel uitproberen met die nieuwe camera, en niet alles heb ik zelf gefilmd, maar wel blij met de collega-vliegers welke de camera wilden hanteren!

Die cessna gaat zeker gerepareerd worden en is volgens mij niet eens zo gek veel werk. Het is een "mooie" breuk en dit geeft mij tevens de kans de boel te versterken en meer geschikt te maken voor die zware motor.:rolleyes:

@Raymond; bedankt voor de complimenten aan het adres van onze club. Die gastvrijheid proberen we ten aller tijde uit te dragen. Het vliegen is tenslotte een prachtige hobby en wanneer wij als club het plezier daarin op een nog hoger pijl kunnen brengen dan doen we dat graag. Tenslotte maakt meer zielen meer vreugd!

@ Douglas; wanneer je zin en tijd hebt om nog eens te komen vliegen, bel me dan gerust, het clubgebouw zal tegen die tijd waarschijnlijk wel uit de steigers zijn en dienst kunnen doen als clubgebouw...:rolleyes:

Nog even een aandachtspuntje: denken jullie aan onze open dag, 28 mei? (2e pinksterdag)
    Meer info staat inmiddels op onze site, mvc columbia

Grt, Louis

6. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Merci, altijd leuk om de leuke dingen te delen.

Waar ik wel érg benieuwd naar ben is de reacties als ze de Baby in het echie zien...

Die indruk had ik ook. Het is idd een mooie breuk, en ik denk dat het werk wel meevalt. van de andere kant, zo'n breuklijn scheelt toch weer méér schade. Als je de boel té sterk maakt breekt het op een ander zwak punt af met de kans op nóg meer schade.

Graag, want het was erg gezellig! Alhoewel ik nog meer uitnodigingen heb om diverse clubs te bezoeken... :p (al liggen die wel wat verder uit de buurt)

28 mei kan ik niet komen, heb dan andere leuke dingen te doen...

Binnenkort maar eens mijn andere project uit de kast trekken. Ik ga er in iedergeval een ''kuipje'' of ''bootje'' omheen maken... (wie het raad mag het zeggen)

7. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Ik denk dan meteen aan een SG38. Ook een Krick??

8. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
    Yep, een SG 38 van Krick. Eens kijken of ik die net zo mooi kan maken als de Baby....

9. robertje-11

robertje-11

Lid geworden:
    30 apr 2009
    De sg 38 is ook een enorm gave kist! Hoop er zelf ook ooit een in handen zien te krijgen. Hoop dat die ook zo mooi wordt!

10. Harry van Melick

Harry van Melick PH-SAM

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Laatst bewerkt: 3 aug 2012
  11. SRS

SRS

Lid geworden:
    23 mei 2005
  12. MaartenX

MaartenX

Lid geworden:
    2 okt 2008
    de Lanyu Model Co. hebben ook een mooie GB in het aanbod in schaal 1/3.
    De romp wordt dan al fors maar is nog net te vervoeren.
    Op RCgroups is hiet eea over te vinden, kist vliegt ook goed (zou gebouwd zijn volgens tekening van Schneider).
    Door de grote koorde is het ondanks een spanwijdte van slechts 4,5 meter al wel een serieus model.
    Prijs is ook goed en ze versturen (eventueel per boot) ook individueel naar Nederland.
    Er is ook een dealer in Noorwegen maar die wil niet versturen. Hij heeft er meerdere op voorraad en het zou best lonen om met een busje een aantal kisten op te halen.....

Deel Deze Pagina