"Retro" Rafale, 2de hands opkappertje...18-07-07 i

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Gerald Rutten, 6 mrt 2007.

1. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Waarom niet de originele prototype livery? oke misschien wat saai, wit, rood en blauw maar zeker te doen

Stevo

2. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Waarom niet de originele prototype livery? oke misschien wat saai, wit, rood en blauw maar zeker te doen

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  3. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hey Berto, da's iets té ingewikkeld hoor :D, wil het gewoon simpel houden, wordt geen schaal kist....maar wél mooie kleuren hoor!

....magie....;)

Vind camou-kleuren ook het mooist bij zo'n kist passen, zit ook wel aan zoiets te denken....

Nee, wordt geen schaalkist, eerder funflyer/turbine test kist.

Nee, de motor is nog niet af. Hier komt mijn MW54 upgrade in maar die is nog niet klaar. Werk aan deze motor ligt al een poos stil, zoekende naar een betere compressor. Deze heb ik na een lange weg bijna gevonden, eerst nog een andere compressor ontvangen na een mis-bezorging/kwijt geraakt in post. Als ik de Rafale af heb ga ik verder aan deze turbine.

Inderdaad ook mooi kleurenschema maar die heb ik al gehad op mijn vorige Rafale, zie ook voorgaande van dit draadje. kist is flink beschadigd en knap ik niet meer op hoewel het wel mogelijk is. Is trouwens nog steeds voor niets op te halen voor geintereseerden, binnenkort zal hij ruimte moeten maken.......

Schade aan neus en vleugel:

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  4. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Interesse altijd :rolleyes:

Dan komt ie alleen bij mij ook wel heel lang op de plank te staan maar zou wel een mooie opvolger kunnen zijn als 2de jet ;-)

Ach er zullen vast meerdere gegadigden zijn :yes:

Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  5. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Tis niet moedersmooiste hoor! Door de kleuren lijkt het heel wat......maar hij vliegt heerlijk!

...en net begonnen met de buitenkant. Eerst alle naden nagelopen met laagje grondverf om on-effenheden te zien, morgen alles er weer af schuren, daarna helemaal in de grond.

....oeps, vergeten inlaatjes af te plakken....nu ook grijs :-x, hmmm, net nog effe met thinner weer schoon gepoetst....

Grtz,
    Gerald

6. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Kijk dus echt een BosModelAir kist ;-)

Mocht nou echt niemand hem willen (kan ik me bijna niet voorstellen) dan kom ik je een keer lastig vallen met Onno :)

7. nijsinkgj

nijsinkgj

Lid geworden:
    13 feb 2005
    gewoon ophalen Berto, das net wat voor julie,
    mischien raakt onno ook wel besmet met het turbine virus (het is besmettelijk hoor, dus als hij in de buurt is is die kans groot:D)
    groeten Gertjan

8. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Hee Gertjan,

ja ik weet het, en ik zou hem zo op gaan halen.

Echter ben ik van mening dat als anderen hem op kunnen knappen zodat die kist weer eerder in de lucht is dan dat ie bij ons zou zijn hun wat mij betreft voorrang hebben.

Lijkt mij zo dat er genoeg jet vliegers zijn die hier wel wat in zien.

Maar mocht dat om 1 of andere reden niet zo zijn dan houden wij ons eigen aanbevolen :yes:

9. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Deze week drukke avonddienst gehad maar tóch tussendoor wat spuitwerk weten te doen, heb hem nu helemaal in de grondverf staan en het begint zowaar op een Rafale te lijken....:D. Komende week het uiteindelijke jasje erop en ik heb al een ideetje. Tis weliswaar niet voor schaal bedoeld maar bloed kruipt toch altijd waar het niet kruipen moet zeggen we maar, het moet dus toch een beetje op een echte lijken. Denk dat ik er een soort JSF tegenhanger van ga maken.....:cool:. Heb nog wat verf van m'n F15 over wat niet de normale F15 kleurenstelling is maar een zogenoemde "down-toned" grijs wat nu ook op de F22 staat. Dan nog een paar nederlandse roundels erop en wat squadron emblemen, knipoog naar den haag.

Grt,
    Gerald

Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  10. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Haha, die is helemaal goed Gerald.

Deze Rafale ziet er weer TOPPIE uit :thumbsup:

Alvast succes met het aanbrengen van de striping.

11. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Kijk, dat begint al ergens op te lijken!:p

12. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Tnx guys! :smile:

Grtz,

13. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

maiden.

Ehhh.
    Deze ook op EMCR invliegen? zondag???? :wink:

Ger.

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Wat wordt er dan "ook" ingevlogen zondag?

15. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Vorige Rafale Alex, vorige.

Ger.

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ah ok, op die manier:D Naja, ik ben er sowieso toch a.s. zondag, ze geven droog weer op:) (en ik moet weer een motor laten indraaien:rolleyes:)

Grt.

17. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Laat je oordopjes maar thuis, ik ben er niet zondag, ben dan Martin S lastig aan het vallen.
    (of gaat Michel A z'n gerepareerde zelfbouwertje proefdraaien?)

Ger.

18. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Gents, afgelopen dagen bezig geweest om de hood camo-kleuren er op te zetten, tis nu weer echt een grijze duif geworden. :D Was effe vergeten wat voor troep die verf ook al weer was..... Deze verf heb ik ooit laten mengen bij AkzoNobel aerospace coatings door iemand die vroeger ook bij de full-size F15 Eagles betrokken is geweest, goed schaalspul dus en ik had er nog zat van over. (blikken dateren nog van 1999 en is nog steed ok, valt niet tegen!) Dusss, voor het spuiten maar een paar nieuwe koolfilters voor m'n masker gehaald, kunnen we weer gezond ademhalen.

Patroon is beetje verzinsel, hieronder net na drogen;

Heb er gelijk wat verwering op gezet met koolkrijt, is écht in no-time gedaan met leuk resultaat. Deze kist heefd ook geen rudder...

Nu tijd voor de nederlandse roundels. Deze spuit ik erop met behulp van maskertjes gemaakt van spuitfolie, te krijgen bij iedere reclame bestikkering bedrijf. Met een snijpasser rondjes uitsnijden en de 1/3 partjes:

Op de juiste positie plakken en spuiten maar. Voor dit soort decoratie gebruik ik meestal 1k blikjes van humbrol/revell, lekker makkelijk.

Groet,
    Gerald

19. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Je maakt er toch wel een echt schaalmodel van ondanks dat het je funkist is :worship:

Kom hem vanavond even in real life bekijken :D

20. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    @Gerald

Ziet er goed uit hoor, je maakt er weer wat moois van, succes verder met de bouw.

Groet Jaap

Deel Deze Pagina