REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. Salomon

Salomon Guest

met een simulator lukt het ook wel :) ik heb een aantal jaar bij een model bouw club gezeten maar daar heb ik alleen met vliegtuigen gevlogen ,helaas geen helicopters:(

2. Alexandervz

Alexandervz Guest

ey,
    ik heb zo'n xufo. maar 2 motoren doen minder dan de andere 2. waardoor hij als ik gas geef gelijk omslaat. hebben jullie nog ideeën over hoe ik het weer werkend moet krijgen.

3. mestdaght

mestdaght

Lid geworden:
    17 jan 2005
    Je kan eens proberen om remreiniger van de auto in de motor te spuiten

TM

4. gvhaaren

gvhaaren Guest

nee nee nee..... duidelijk je ufo ........ overleden....
    als hij raar gaat doen, is het vermoed ik je gyro die t begeven heeft.... MENSEN ALSJEBLIEFT.... 120 euro is een hoop geld.... 68.80 euo niet!!!!!!!
    SPOTGOEDKOOP IN BELGIE!!!! carrefour heet de gigasupermarkt waar ze m hebben... dus GOOGLe eroplos... (antwerpen!)
    voor dat geld, heb je daar type 2(of 3, want er zitten geen sesoren onder....) en dat ding VLIEGT ALS EEN UFO! heerlijk!

5. jaspertjuh

jaspertjuh Guest

raar, al die negatieve verhalen! hier vliegt m'n ufo perfect!
    hij is wat windgevoelig maar meer ook niet :?
    Ik heb zelf ook een site gemaakt waar je veel informatie over de X-UFO kan vinden, inclusief een forum waar je al je vragen kan stellen.
    Ik probeer een site te maken waardoot beginners sneller leren vliegen met de X-UFO.
    kijk maar eens op http://fly.to/xufo :D
    gr. jasper

6. fbk

fbk PH-SAM

Lid geworden:
    25 apr 2005
    sorry hoor, maar ik kom niet verder op jouw website. Ik zie geen filmpjes van een goed vliegende x-ufo en verder ook niet veel info. Ik heb bij een kennis ooit eens een x-ufo gezien en die vloog bijzonder slecht, helaas, x-ufo voor mij, laat maar zitten............................

7. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

De X-Ufo heeft niet voor niets een slechte naam....
    De exemplaren die vorig jaar tot medio oktober zijn verkocht vlogen inderdaad slecht, veel problemen met de mechnische gyro....
    Sinds versie 2 is dit opgelost en als je er een voor 65 euri kan bemachtigen is het leuk "hoverspeelgoed" voor erbij.
    V1: rookkleurig plastic bol, V2 doorzichtig plastic bol met daarop ook letters X-Ufo.

Jasper heeft duidelijk een V2....

8. jaspertjuh

jaspertjuh Guest

Bedankt voor de reactie,
    je hebt groot gelijk dat er nog weinig informatie ern geen filmpjes op mijn site staan, ik ben eergister met deze site begonnen en er moet nog veel aan veranderen.
    ik zal binnenkort de eerste filmpjes online zetten en ook meer informatie
    gr. jasper

9. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

10. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Kijk, dat lijkt tenminste nog ergens op. :p Alleen wel jammer dat ze dan ook meteen 6x zo duur zijn. :p Kun je ze eigenlijk net zo goed helemaal zelf bouwen.

11. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    HAllo Allemaal

Heeft al iemand een Piezo gyro gebouwd of een bron van piezo elementen
    gevonden?? Ik vind het onzettend leuk hover speelgoed voor binnen maar voor verbetering vatbaar op sommige punten. Ik heb al veel gelezen op oa Duitse sites, ook over piezo. Er schijnt echter een schaarste te zijn.
    Ik ben heel benieuwd!

Groeten
    Arie

12. Ruben0910

Ruben0910 Guest

Hoi,

ik ben hier net nieuw, dus neem me niet kwalijk als ik iets verkeerd post!

Ik heb net een Silverlit X-UFO gekocht maar krijg dat ding nauwlijks de lucht in. Aangezien het de laatste tijd hard waait buiten probeer ik het binnen maar mijn record-hoogte ligt op 2 meter en dat wel 1 seconde lang. Kan niet goed zijn lijkt me...wie weet waar dat aan ligt?

Ik 'vlieg' uiteraard met opgeladen batterijen in zowel de UFO als de zender, controls allemaal neutraal behalve het 'gas'.

13. Ruben0910

Ruben0910 Guest

He, da''s vreemd, hij gaat nu wel redelijk de lucht in, MAAR hij daalt alweer heel snel...Propvolle batterijen echter...Alle trimmers in de neutrale stand...Doe ik iets verkeerd misschien?

14. Arie de Koning

Arie de Koning

Lid geworden:
    3 okt 2004
    Weet je zeker dat de vliegaccu vol is?? Dit klinkt als een gebrek aan (accu)power. Zit toch al niet zo heel veel power in trouwens. Ik ben overgestapt op Lipo accu's. Maar goed een nieuwe accu moet na een paar keer laden in ieder geval voor korte tijd kunnen presteren.
    Laadt je hem in de langzame stand op ipv de snelle??
    Is wel beter en helpt misschien om hen beter vol te krijgen. Wel eerst even leeg laten draaien voor je hem weer aan de lader hangt trouwens.
    Anders wordt ie hopeloos overladen.
    Als niets werkt en niemand anders heeft een gouden tip, dan misschien omruilen wegens kapotte accu?? Of vraag een andere accu uit een andere verpakking.

Succes
    Arie

15. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Is gewoon een teken van bagger motoren of electronica die de kluts kwijt is... de mijne doet precies et zelfde. Zelfs met een stampvolle 3cell lipo krijg ik et ding niet de lucht in geschopt.

16. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    O, lucht in schoppen lijkt mij prima lukken.. ;)

Magkt ding eens lenen? toch niet veel meer aan te verprutsen toch?

17. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Waarom zo eigenwijs? :p Et ding doet et nietmeer, ik heb alles al nagekeken. Of de motoren zijn versleten, of de gyro heeft n dreun teveel gehad.

Maar je mag em gerust eens lenen om etzelfde te doen als wat ik al gedaan heb hoor. :p Kom maar halen.

18. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Wijs? Ikke? :D

19. Ruben0910

Ruben0910 Guest

Heb even gevlogen met de UFO MET een Lipo 1000 MA....

Dat ding ging zo hard dat ik em van redelijk grote hoogte crashde tegen de grond :p Gevolg: gebroken ring, althans, diep gescheurd.

Kan iemand mij een type lijm aanraden om de ring weer aan elkaar te lijmen? 1 seconde lijm toevallig? Die heb ik namelijk liggen, wel zo makkelijk...of houd dat niet?

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik weet niet zeker of et CA veilige foam is, maar et meeste EPP kan daar wel tegen.

Als je et veilig wil spelen, moet je houtlijm nemen. :p Dat schijnt zogoed als altijd te werken met foam, et duurt alleen lang voor et droog is.

Deel Deze Pagina