REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    De sensor van die GWS gyro los peuren mischien? :) Jij bent schijnbaar handig met electronics (je hebt zelfs een eigen scope), dus ik wacht af wat voor gein jij dr mee kan professoren. :p Maar ondertussen ga ik met de gyro tol versie klooien. :p Die losse onderdelen komt vast wel goed, toch?

Gaat die gear dan zo makkelijk stuk?

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    denk het niet. Ziet er goed stevig uit. Alleen tandwielen slijten wel... hoe dan ook.

3. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Weet je mischien welke gear ratio et is? Mischien kun je wat fabriceren met zon GWS gear setje.

EDIT
    Ik heb iemand zover weten te krijgen dattie dr eentje voor me gaat halen. Maar... Hoe kun hij goed zien en zeker weten of et de goede versie is? Een stickertje, maar waar zit die precies? En is et nog ergens anders aan te herkennen?

4. benjamin2004

benjamin2004 Guest

Erg leuke en duidelijke review van de X-Ufo!

Nog even een toevoeging op 1e en 2e generatie. Er zijn ook 2e generatie modellen met een groene sticker met de frequentie te koop. Je moet dus een groene of rode sticker hebben en een machinaal gesneden ufo.

Wat betreft de trims, dat probleem heb ik niet. Die van mij hoeven niet in de hoek om 'm op z'n plek te laten hoveren. Ik hoef ze slechts een beetje uit het midden te zetten, dat is voldoende.

Niet harder dan stapvoets? Da's jammer, dan moet je die van mij komen bekijken, die maakt echt wel vaart. Zoveel zelfs dat die over de kop kan slaan als je niet uitkijkt. Probeer hem eens laag vooruit over de grond te vliegen, dan maakt die van mij erg veel vaart.

Hopelijk komt er in de toekomst nog een met een 3d gyro op de markt. Daar is inderdaad sprake van. Die zou nog stabieler zijn en dan zou je hem ook in de lucht kunnen laten tollen, horizontaal om z'n as.

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    groene sticker voeg ik even toe ;) Die trims vondt ik al vreemd, zoiets heb ik altijd ;) Komt ook nadat ik de zender in mode 1 hem omgetoverd. Denk dat het daar aan ligt.

En snelheid heb ik alleen buiten kunnen testen (flat) en toen ok vanaf de 2e verdieping in de grote leegte vloog was mijn accu leeg vermoed ik en ging hij hard naar beneden boven op de dak van de hal. Altijd leuk de eerste keer :) Zal eens op een stuk gras proberen.

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik zou eigenlijk graag een manier hebben om te zien of et de goeie versie is, zonder de doos te moeten openen.

7. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    je mag hem toch omruilen. dus gewoon in de winkel vertellen van 2 versies en even vragen of de doos op en mag. ruilen mag altijd.

8. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ruilen mag altijd, maar de mijne komt van de andere kant van nederland. :p Dus terug gaan is moeilijk. Dus die maat van me moet t wel zeker weten dat t de goeie versie is, voor ie em naar me opstuurd.

Volgens mij mag je bij intertoys alleen maar ruilen in et filliaal waar je et gekocht hebt, toch?

9. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Freak, je hebt een pm met een (ook voor mij) leuk aanbod ;)

10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Anders kijkt die maat toch even in de doos ;) Zolans hij een rode of groene sticker kan vinden moet dat lukken.

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Zijn ze van goede kwaliteit? Niet van dat chineesjes rommel waarvan de helft terug moet? :p Als et goed spul is kan ik em gewoon door die maat van me op laten sturen. Maar als de kans groot is dat et ding mankementen heeft, mag niek em even voor me testen. ;)

12. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    aha, niek wil er eerst even mee spelen en dan doorsturen :) heel slim niek ;)

Kwaliteit lijkt goed. De 2e generatie zou ook eerst getest zijn. Maar overal kan iets mee zijn. Zelfs iet simpels als een rol plee papier kunnen ze nog verklooien. Maar een intertoys is een intertoys. Mag je vast overal ruilen. Anders ga je maar moeilijk doen ;)

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Als een intertoys gewoon n intertoys is, is er geen probleem. Werkt et ding goed, dan is er niks aan de hand. Als et kapot is dan moet ik een half uur rijden, maar dat geeft niet. :p Risico van et vak zullen we maar zeggen. En moeilijk doen is mijn specialiteit. ;)

14. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Intertoys almere:
    Aleen bij de grotere intertoysen ofop bestelling..

Vanavond nog eens effe kijken richting maxis (adam)

15. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    getver, ook dat nog. Nou dan maar hopen dat die in leeuwarde groot genoeg is..

16. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    hier waren ze ook besteld. Maar die leuke meid achter de kassa zei dat ze gewoon weer werden mee besteld. En dat was best een kleine winkel. Kan zijn dat ze gewoon aardig wou zijn, dat heb ik wel vaker :roll:

17. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Kleine Intertoys in Schagen heeft 'm gewoon hoor....
    @Tadango: Zaterdag naar Nijverdal? 's Avonds ook nachtvliegen......

18. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Nope, zaterdag heb ik het te druk met andere dingen.

19. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Haha, als die dingen op alle kristallen kunnen. :p Lijkt me toch wel extreme gebeurtenis als er dan een stuk of 5 in de lucht hangen. :D The marsians are coming!

20. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    ik wil nog testen hoe goed die ontvanger is. Kan zijn dat je met 1 zender dan alle 5 bestuurd :)

Deel Deze Pagina