REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tadango, 7 jul 2005.

1. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Kan wel maar ik ben bang dat je dan een gewicht probleem gaat krijgen. Een kabel die dik genoeg is om die stroom te kunnen verwerken weegt nogal wat. Misschien dat je dan niet veel hoger meer kunt komen dan een halve meter of zo.

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    80gram aan draad, dat is nogal wat hoor. :p

3. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    die extra aan sluiting is die niet voor een cam?

4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Als dat eens zou kunnen. :D Als 2 van die pinnetjes gewoon een voeding lead-out zijn, kun je dr mischien een klein spycammetje aan hangen. Die zijn zo zwaar niet denk ik?

5. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    hmm.. kleine intertoys in schagen zei je..
    Mijn pa en ma komen morgen op bezoek en komen uit schagen.. misschien mijn moeder maar eens bellen morgen. ;)

Vliegt zo'n ding kwa besturing hetzelfde als een micro heli??
    Tadango.. klopt het dat je zei dat je gewoon het kristalletje verving door een 35 mhz versie en je hem gewoon kon besturen met je fx18?

Peter

6. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Ik heb een futaba skysport lukt het daar ook mee want wat ppm beteknend :roll: iets met de modulatie maar verder.......
    In 't dorp hier is ook een intertoys ga daar morgen is kijken!
    Kan je door een verkeerde kristal je zender stukmaken? want dat is nou weer niet de bedoeling en hoe windgevoelig is hij en hoorde ik nou dat je er 4 reserve rotors bij krijgt? :p

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Kwa besturing issie etzelfde, alleen gaat alles wat langsamer. Zo heb ik et begrepen iig. :)

Er zitten idd 4 reserve rotors bij, 2 links draaiend en 2 rechts draaiend. Et ding kan tot windkracht 3 vliegen geloof ik. En er is al iemand die gewoon met zn eigen zendertje op 35Mhz vliegt.

8. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    ?????
    Dat kan je toch zo terug lezen?

9. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    ja, maar dat is best appart.. ik had altijd het idee dat een ontvangertje voor bv 27mhz niet zomaar op 35mhz zou kunnen werken.. maar kennelijk wel..

Peter

10. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    Zou dit werken:?
    een silverlite x ufo
    met een :Lipo accu 11,1 V 1050 mAh Euro 19,00

FY1110
    11,1V 1050mah
    9C-10C
    Li-Po battery
    gewicht: 68 gram

FY1110
    Gewicht: 68.00 g

En een:Lipo Lader 230V voor accu's 11,1 V Euro 9,50

Met automatische afslag bij bereiken maximale capaciteit.

Laadstroom 1,0 Amp
    Spanning 12,6 Volt

LipoLader126

van www.rchobby-online.nl
    en dan een futaba skysport zender 35 mhz ?

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Lekker licht accutje, 10gram lichter dan orgineel, en 9C moet geloof ik NET genoeg zijn.

12. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    tsja het zou wel leuk zijn , zo duur is het ook weer niet voor een lipo accu geloof ik.
    maar waarom moet er nou een lipo saver op? omdat anders de spanning te laag word en de lipo ontploft? en wat doet hij de stroom afsluiten als de spanning te laag wordt? ? :tank:

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik vind t ook vaag dattie zomaar wat kristallen aan kan. :p Dat ligt toch aan de oscilator verdubbelaar of zoiets? (tadango? :D)

En die lipo saver is niks anders dan een fel ledje die ruim van tevoren aangever dat et tijd is om te landen. :)

14. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Volgens berichten op RC Groups vliegt het ding al lang niet meer voordat de lipo's onder de 3V per cel komen; liposafe is dus niet nodig
    Mogelijk alleen problemen als de lichte Kokam 360's gebruikt worden omdat dan het geheel veel lichter wordt voor de motortjes, met zwaardere accu's is het veilig zonder liposafe

15. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Volgens mij is het gewoon een brakke ontvanger die het (letterlijk ;) ) niet zo nauw neemt met de bandbreedte. Het ontvangst zal op de 35 mhz ook wel minder zijn maar dit zal wel redelijk opgeheven worden door de veel krachtigere zender.

16. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Hmm, en hoe probeer je dat? :D Vliegen tottie naar beneden komt?

En waarom zou je je eigen zender gebruiken voor dit ding? Die dr bij zit is toch een heel mooie stick zender, en niet zon taai nikko ding? En wat zijn die knopjes bij de trims eigenlijk?

17. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    pfff... dat zijn allemaal vragen die je met een beetje nadenken ook zelf wel kan beantwoorden Freak :roll:

18. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004

Euh, doe es gek.. digitrims? Neutraal instel knoppen? :D Dunno.

En die in de hoek? Auto? Autopiloot? Hoe kan dat nou weer. :D

19. benjamin2004

benjamin2004 Guest

Die knopjes bij de trim zijn voor het resetten en calibreren van de gyro na bv een behoorlijke crash. Dan kan de gyro in de war zijn en kun je hem calibreren en/of resetten

Ook wordt een deel van de knopjes gebruikt voor het basis station, dan kan die geloof ik automatisch trimmen. Het basisstation is om te leren vliegen, maar is helaas (nog) niet te koop.

Je kunt ook twee zenders aan elkaar schakelen, dan is een de trainer en de ander de instructeur zender.

Het schijnt ook dat je de trainer knop kunt gebruiken voor een het activeren van een camera. Volgens het duitse x-ufo forum http://www.xufo.de Silverlit heeft ook een vliegtuigje X-Plane (schijnt ook erg goed te zijn), daarbij zit een camera. Diezelfde kun je zo op de X-Ufo aansluiten via de witte driepolige stekker op het mainboard van de XUfo en dan via de zender activeren.

Wie weet wat er nog allemaal meer mogelijk is met dit ding....... misschien kan die ook wel grasmaaien en koffie zetten :D

20. $olo

$olo Guest

servo reverse ?

Deel Deze Pagina